Peugeot 206: Peugeot 206 stabilisator probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 60 pk

Hallo ik heb recent een peugeot 206 gekocht nu was deze wat verlaagd met andere veren enzo 2 de hand veren onder gehangen maar nu slingerd het rechtse wiel denk ik op de veerpoten zit een gat voor een stabilisator maar onder de wagen zit geen stabilisatorstang onder nu is mijn vraag is dit normaal of moet er normaal wel een stabilisatorstang onderzitten ?



Mvg Stijn

Stijnkegelaers

Geplaatst door Stijnkegelaers (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

het kan zijn dat bij deze auto een optie was
tegenwoordig is het wel standaard dat het erop zit

laatste acht van chassisnummer en ik (en anderen) kunnen kijken of het inderdaad orgineel niet op zit

Stijnkegelaers (0), 11 jaar geleden

Hallo ja kheb all bij Peugeot geweest en daar zijde ze dat er origineel geen onderzit maar het beter is voor de wegligging dat ik er wel een onderzet dus ga ik dit maar doen nu de echte oorzaak is dat de rechter cardan een knokken lawaai geeft als ik het wiel laat draaien en de motor van links naar rechts beweeg ik denk dat ik met de veerpoten te vervangen de cardan kop uiteen heb getrokken want daarvoor was dit niet ga strax is zien of ik het weer terug op de goede plaats krijg



Mvg Stijn

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

je bedoelt je aandrijfas
zo ja
deze kun je niet uit elkaar trekken
dit ivm een constructie is waar bij je dit niet mogelijk is

ik zou controleren of er spelling op de as zit
en als je rond draait met het wiel
als je dan klonk geluid hoort
dan is er spelling op de aandrijfas en beste optie is dan de as vervangen

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Je kunt de as in zoverre niet uit elkaar trekken dat de naaldlager-gewrichten eruit komen, tenzij de hoes los is. Wat wél kan is, dat er zo hard aan de as getrokken is dat het inwendige drukveertje achter de binnenste homokineet niet meer op z'n plek. Het veertje is dan als het ware uit het midden van de as komen te zitten, en draait geheit de vernieling in. Als dit zo is, dan krijg je rare knak-geluiden en zware punten te voelen als je aan het betreffende wiel gaat draaien.

Stijnkegelaers (0), 11 jaar geleden

Ja kheb het gistere uiteen gehaald en inderdaat de veer zat er in 2 stukken achter cardan weggooien denk ik ga er maar een nieuwe opzetten bij Peugeot is de veer niet appart verkrijgbaar


Mvg Stijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum