Peugeot 206: Tekening achter rem systeem peugeot 206

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo
heeft iemand tekening/schema van remsyteem (achterkant)van 206. het gaat om een bosch systeem, Trommel zonder ABS
ik heb wel vaker remschijven en remblokken vervangen, het is de eerste keer dat ik met de remschoenen bezig ben, tijdens eruithalen van de trommel is alles los gekomen, ik heb geen kans gehad om het te zien hoe ze allemaal in elkaar zaten.

de belangrijkste is die afstelmechanisme( die met de schroefdraad,waarmee men de afstand van remschoenen kan afstellen) als iemand tekening of schema kan plaatsen zou heel fijn zijn.
er zijn programmas die voor schemas/tekeningen van de onderdelen , de naam van zulke programmas is ook voldoende, dan zoek ik ze op internet
alvast bedankt iedereen voor de bijdrage

VW_Golf

Geplaatst door VW_Golf (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Als de remschoenen mee naar buiten gekomen zijn omdat er een rand op de binnenzijde van de trommel zat???(zit) moet je rekening houden met het volgende..
De wiel remcilinder moet gangbaar zijn.. (controleren door beide plunjer samen 5 mm voor en achteruit te bewegen)
De veren waarmee de remschoenen tegen de ankerplaat worden gedrukt moeten niet opgerekt zijn, door het demonteren. (controleren: de (losse) remschoen(en) moeten door de veertjes tegen de ankerplaat getrokken worden..
De onderste aanslag van de remschoen mag niet krom gebogen zijn door de demontage. Ook de onderste begrenzingen mogen niet vervormd zijn, Wel zal de schoen wat heen en weer kunnen schuiven..
Als de remvoering te dun of beschadigd of ergens los op de schoen zit moeten ze vervangen worden.. (neestal zitten er nieuwe veren bij een setje)
De ren schoen met de meeste voering komt aan de voorkant van de ankerplaat en de korte achter..
De onderste aanslag van de voering is naast scharnierpunt ook de centrering. (zonder trommel kan de schoen naar boven of onder geschoven worden..
Ook de trekveren waarmee de schoenen naar elkaar getrokken worden (weg van de trommel) mogen niet vervormd zijn..
Het scharnierpunt van de hevel van de handrem moet goed gangbaar zijn, en de handremkabel moet later zodanig zijn afgesteld, dat die hevel helemaal terug kan komen tegen tegen zijn aanslag. Soms is hier een veertje geplaatst om dat te bewerkstelligen
Ook de handremkabel zelf moet goed gangbaar zijn..
De verbinding stang op de handremhevel, naar de andere schoen. Mag ook niet vervormd zijn, En het stel mechaniek erin moet ook goed gangbaar zijn..
Het veertje wat er voor zorgt dat het stel mechaniek maar een kant op kan draaien mag ook niet vervormd zijn en moet goed in de a-symetrische vertanding passen.
De stelinrichting moet goed gangbaar zijn.. Dit kun je controleren door een stripje tussen de tanden en het veertje houden en dan de tanden tegen de bocht in te verdraaien, (terug stellen)
Bij nieuwe voeringen zuk je behoorlijk veel terug moeten.
Voordat de zaak in elkaar wordt gezet moet er heel voorzichtig minimaal (koper) gesmeerd worden op alle aanslag vlakken op de ankker plaat(van de remschoen)
Ook de aanslagvlakjes van de remschoen doen,, (niet op de remvoering!!) Op het scharnierpunt van de handremhevel een druppeltje olie en zo nodig de handremkabel en de stel inrichting.
De handigste manier om alles in elkaar te zetten als volgt. Eerst de handremkabel in de hevel , dan de verbinding stang met de stelinrichting, de andere remschoen met de onderste veer en alles op zijn plaats zetten.. Nu de veertjes om de schoenen tegen de ankerplaat te drukken en daarna de bovenste veer op zijn plaats met een zg rem veren tang..de stelinrichting al een eind in de richting zetten.
Door de handrem steeds opn ieuw te bedienen zal de voetrem opgesteld worden. steeds maar 1 of 2 tanden.Dit kan heel lang duren, Daarom kun je alvorens de trommel te plaatsen met de hand
De rand in de trommel zal (zeker bij nieuwe voeringen) verwijderd moeten worden, bv door uitdraaien, slijpen of vernieuwen.

VW_Golf (0), 11 jaar geleden

Hoi Cor,
Hartelijk bedankt voor deze uitgebreide informatie, alle benodigde info is in jou reactie te vinden , je hebt alles stap voor stap uitgelegd

de enige wat ik nu nodig heb is een mooie weer :) ik zal even piet paulusma zijn reactie afwachten :)

erik lett (0), 11 jaar geleden

Ik neem aan dat je kant voor kant doet
Dus kan je even aan de andere kant kijken
anders even google remschoenen vervangen peugeot
En daarna op afbeeldingen komt je voldoende plaatjes tegen
hoe alles zit
succes

VW_Golf (0), 11 jaar geleden

Hoi Erik,
Klusje is klaar, het ging eigenlijk om het kleine plaatje wat er voor zorgt dat het stel mechaniek maar een kant op kan draaien, deze was los. even de websites voor de onderdelen bekeken, daar kwam ik tegen een afbeelding/ tekening, met de combinatie van Cor zijn reactie is het gelukt
iedereen hartelijk dank voor zijn bijdrage

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.