close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Peugeot 206: Uitvallen Motor / Moelijk starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn Peugeot 206 uit 2000. Soms blijft de toeren hangen net iets boven de 2000 toeren als ik dan stop bijvoorbeeld bij een stoplicht valt de motor uit. En dan wil deze niet meer zo makkelijk starten. Na lang doorstarten en het gas indrukken slaat deze weer aan. Het probleem lijkt alleen voor te komen bij een warme motor. Verder geen brandend waarschuwings /controlelampjes. Wat is het meest logische om het eerst te vervangen of schoon te maken bij dit probleem?

Aanvulling (21-10-12):
Vandaag weer gereden ging goed even ergens geparkeerd en toen ik weer verder ging begonnen de problemen weer. Bij het Stoplicht viel die bijna uit toeren gingen naar de 500 en daarna begon de toerenteller een beetje te dansen tussen de 1200 en 2200 toeren. Daarna opnieuw gestart toen gingen de toeren ineens oplopen zonder dat ik iets deed. Daarna weer opnieuw gestart en waren alle problemen weer weg en heb ik goed naar huis kunnen rijden.
Temperatuur heb ik een beetje in de gaten gehouden maar deze zit gewoon tussen de 70 en 90 graden. (i.v.m. dingen die ik gelezen heb op dit forum over de koelvloeistof temperatuur sensor)


Alvast bedankt voor jullie meedenken,

Rico

Geplaatst door

ric_0 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch zou je moeten gaan denken aan een defecte sensor koelvloeistoftemperatuur. Niet te verwarren met de blauwe sensor die voor de temp.meter dient bij deze 1400. Je moet de sensor hebben met de groene stekker en dat is de sensor die bovenop zit. De sensor met de blauwe stekker zit veel meer onderaan in de cilinderkop verstopt vlak boven de versnellingsbak. Als de groene sensor inderdaad defect is, dan staat er een opgeslagen foutcode in de ECU = uit laten lezen. Het motordiagnoselampje gaat er niet op branden bij deze oudere TU motoren.
Wat ook nog een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn is de (aansturing) stappenmotor stationaire regeling, eventueel veroorzaakt door een foute bobine. Kortom....laat em eerst maar eens uitlezen.

hans4074 0
badge

12 jaar

Hey,

Ik werd net doorverzonden naar dit onderwerp omdat ik een soort gelijk probleem heb echter zijn bij mij de klachten toch iets anders.

Dat van jou wijst mischien wel op een defecte stappen motor probeer deze is te reinigen met remreiniger als het probleem dan verholpen is voor korte duur en het komt dan nog terug dan zal er een nieuwe stappen motor gemonteerd moeten worden

In iedergeval suc6 als ik bij mij de oplossing gevonden heb dan hoor je het mischien is jou probleem hier ook mee op te lossen

creator88 0

12 jaar

Hallo,

Ik heb na veel lezen op dit forum over soortgelijken problemen besloten op mijn koelvloeistoftemperatuur sensor te gaan vervangen op goed geluk. Zo gezegd zo gedaan, dus heb hem er uit gehaald en vervangen met een exemplaar van Boche van de lokale auto-onderdelen zaak (+/- €25). Daarna heb ik de koelvloeistof ontlucht en bijgevuld omdat ik wel wat gelekt had tijdens het vervangen van de sensor. Dit is nu een week geleden en heb geen problemen meer gehad. Dus ik hoop en denk eigenlijk wel dat ik het probleem hiermee heb opgelost.

hans4074 & creator88 bedankt voor jullie reacties.

ric_0 0

12 jaar

Tot zover......goed gegokt dus.

hans4074 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.