Goeieavond
De Peugeot van mijn vriendin vertoond rare kuren. Ik heb het bijgehouden voor der van de zomer reed ze nog 1 op 18 en nu mogen we blij zijn als we de 1 op 11 halen dus brandstof verbruik is zeer hoog.
Ook als je hem start met koude motor en je wilt wegrijden valt hij uit wil je hem daarna starten geen enkel probleem. En hij loopt niet helemaal mooi stationair heel klein beetje schommelt die.
Hij tikte eerst ook in het blok maar dat is gelukkig verholpen door flush en nieuwe olie en filter.
Aankomende vrijdag krijgt die nieuwe distributie maar daar zal het niet mee te maken hebben.
Herkend iemand dit ?? Wie o wie kan mij helpen de auto heeft pas 115.000 km weg en is uit 2006.
Berry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan een aantal zaken zijn. Zoals een defecte sensor, lekkende injector of valse lucht in zowel het inlaat als uitlaat spruitstuk.
Als de garage/dealer de auto uitleest en dan de sensor waardes controleert, eventueel in combinatie met een 4-gas test, moeten ze wat kunnen zien.
Wat is het bouwjaar?
Brandt er een storingslamp?
[quote=oldford]Het kan een aantal zaken zijn. Zoals een defecte sensor, lekkende injector of valse lucht in zowel het inlaat als uitlaat spruitstuk.
Als de garage/dealer de auto uitleest en dan de sensor waardes controleert, eventueel in combinatie met een 4-gas test, moeten ze wat kunnen zien.
Wat is het bouwjaar?
Brandt er een storingslamp?[/quote]
Bouwjaar is 2006 en er brand geen storings lampje
9 jaar
Als de auto naar de garage gaat voor het vernieuwen van de distributie, dan kunnen ze gelijk het systeem uitlezen. Wat wellicht slim is om ook te laten doen..... klepspeling controleren en indien nodig afstellen. Komt bij deze TU motoren niet echt vaak voor dat de klepspeling niet goed staat en wordt daarom eigenlijk ook nooit gecontroleerd, maar het is zeker de moeite waard om dit mee te nemen gezien je klachten. Oók ben ik het niet met je eens dat het niet aan de distributie zou kunnen liggen. 1 of 2 tanden verspringen zou niet moeten mogen, maar het komt wel degelijk voor en zou ook je klachten kunnen veroorzaken, dus het is pas met zekerheid te zeggen als het ook daadwerkelijk gecontroleerd is en de nieuwe distributie correct op tijd gezet wordt, dus geen gestuntel met streepjes, maar met de juiste paspennen en dat geldt ook voor de klepspeling. Verder zal een motor altijd iets meer brandstof verbruiken in de winterperiode.
[quote=hans4074]Als de auto naar de garage gaat voor het vernieuwen van de distributie, dan kunnen ze gelijk het systeem uitlezen. Wat wellicht slim is om ook te laten doen..... klepspeling controleren en indien nodig afstellen. Komt bij deze TU motoren niet echt vaak voor dat de klepspeling niet goed staat en wordt daarom eigenlijk ook nooit gecontroleerd, maar het is zeker de moeite waard om dit mee te nemen gezien je klachten. Oók ben ik het niet met je eens dat het niet aan de distributie zou kunnen liggen. 1 of 2 tanden verspringen zou niet moeten mogen, maar het komt wel degelijk voor en zou ook je klachten kunnen veroorzaken, dus het is pas met zekerheid te zeggen als het ook daadwerkelijk gecontroleerd is en de nieuwe distributie correct op tijd gezet wordt, dus geen gestuntel met streepjes, maar met de juiste paspennen en dat geldt ook voor de klepspeling. Verder zal een motor altijd iets meer brandstof verbruiken in de winterperiode.[/quote]
Bedankt had me monteur al gebeld of die hem gelijk wil uitlezen.
Kwa brantstof gebruik weet ik het waarschijnlijk al hij word niet warmer als 75 graden dus denk ook de thermostaat kapot.
En kwa kleppen valt er toch weinig te doen omdat die zich zelf stellen ?
En zal hem ook vragen hoe hij hem optijd zet met streepjes of wat u zei .
9 jaar
1 op 18 vind ik erg positief,kan me dat ook niet voorstellen.
Normaal zou 1 op 14/15 zijn,in de winter zal dat rond 1 op13/14 zijn.
1 op 11 is wel vrij veel.
Idd bovenstaande zaken laten controleren.
9 jaar
[quote=primera p11]1 op 18 vind ik erg positief,kan me dat ook niet voorstellen.
Normaal zou 1 op 14/15 zijn,in de winter zal dat rond 1 op13/14 zijn.
1 op 11 is wel vrij veel.
Idd bovenstaande zaken laten controleren.[/quote]
Het is echt waar alleen de vrouw rijd erin als ik erin rij en kom boven 2500 toeren begint ze al te maauwen.
Maar inderdaad we gaan het nakijken.
We wachten het wel af en als ik er niet uitkom kom ik jullie weer om hulp vragen haha
9 jaar
Bij deze 8-kleps TU motoren zijn de kleppen gewoon ouderwets af te stellen. De 16 kleps motoren hebben hydraulische klepstoters.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar