Peugeot 306: peugeot 306 break 1.4 lpg temperatuur te hoog en overdruk

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik heb een peugeot 306 break 1.4 op lpg.
Onlangs koppakking en waterpomp vervangen. cilinderkop laten afpersen.
Nu loopt de motor warm en komen er lucht bellen in het koelsysteem.
Hierdoor overdruk en de koelvloeistof stroomt er uit.
Dit doet hij zowel op benzine als lpg.

Wat is nu het probleem

goitse

Geplaatst door goitse (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

haarscheurtjes in cilinderkop of cilinders is een mogelijkheid is de verdamper lek koeling
maar wat was het probleem dat de koppakking vervangen moest worden??
zijn ze te ver doorgereden waardoor deze problemen zijn ontstaan??
eerst zijn meer vragen dan goede antwoorden

goitse (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,

Het probleem was voor dat ik de cilinderkoppakking vervangen heb dat de temperatuur van de auto opliep tot in het rooie.
Ik dacht een begin van een lekke koppakking.
cilinderkop eraf gehaald een laten vlakken en afpersen. Deze is goed.
Daarna opgebouwd met nieuwe waterpomp maar de auto loopt nog steedswarm zowel op benzine of lpg dus een lekke verdamper kan het niet zijn.

mcitr. (0), 16 jaar geleden

thermostaat, thermocontact radiateur, wel alle slangen als vanouds aangesloten?

MAXIM (0) PRO, 16 jaar geleden

radiateur mogelijk verstopt ? Ik neem aan dat u weet dat er een ontluchter op de radiateur zelf ,alsook een schroefje op het thermostaathuis en mogelijk nog een dopje op de verwarmingsdarmen zit . Kwestie van goed ontuchten. Is niet altijd duidelijk bij radiatoren met ingebouwde expansietank.
loopt hij ook warm op stationar ?
Blaast verwarming goed heet ?
Daalt de temperatuur als je de ventilator kortschakeld ?
Thermostaat opent ? is nog aanwezig ? sommige halen deze eruit en dan circuleert het water in het blok en niet via de radiator.
Opgelet mogelijk een verkeerd type thermostaat indien deze geen schoteltje aan de onderzijde heeft is het mogelijk een verkeerd tijpe effe kontroleren.
Eens de meter in de buurt van de 90 graden komt moet de ganse radiateur stilaan warm worden zoniet is er slechte doorstroming.
Heeft dit type nog de stroomverdeler op de nokkenas of is het een zonder verdelerkap (model met bobine met 4 kabels)
Men wil de vooronsteking wel eens verplatsen om meer vermogen op lpg te krijgen, onstekingstijdstip controleren kan ook een mogelijke oorzaak zijn.
Een te arm mengsel op lpg is ook een bron van extra hitteontwikkeling.
Deze laatste opmerkingen hebben enkel betrekking op de temperatuur onder belasting ,en niet bij vrijloop.
Trekt de wagen normaal ?
mvg
peter

dick (0), 16 jaar geleden

Hallo,
Mijn ventilator van de radiator slaat direct aan als de motor gestart is( ook bij koude motor ) ligt dit aan de thermostaat zo ja ,...waar zit deze.

O ja het is een peugeot 406 break 90 pk/66 Kw HDI uit 1999

Beunhaas (530) PRO, 16 jaar geleden

[quote=dick]Hallo,
Mijn ventilator van de radiator slaat direct aan als de motor gestart is( ook bij koude motor ) ligt dit aan de thermostaat zo ja ,...waar zit deze.

O ja het is een peugeot 406 break 90 pk/66 Kw HDI uit 1999[/quote]
Nee, dit ligt niet aan de thermostaat.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

ik denk dat de lpg verdamper wel lek is. Ruik de koelvloeistof maar eens, bij warme motor.

Als je het zeker wilt weten, zul je de elektroklep op de lpg tank af moeten koppelen, verdamper drukloos maken (gewoon even laten lopen op lpg) en dan koelsysteem opnieuw ontluchten. 10 tegen 1 dat als je dan op benzine rijd er geen overmatige druk meer in jouw koelsysteem komt.

mvg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum