auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: Peugeot 306 GTI 6

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter 16V

Af en toe schokt hij, bij een warme motor.

Hij valt uit als hij stationair loopt, er is van alles vervangen: bobines, uitgelezen (computer) => stroom valt van het blok weg.., maar niemand weet precies wat het is.. Wie herkent het probleem en / of weet een oplossing????

Het is zwaar irritant, bij 3 garages geweest én een Peugeot expert, niemand weet wat het is..

Alvast bedankt!

Geplaatst door

Malvin (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Valt de motor ook uit bij optrekken, schakelen en gasgeven?

205freak 0

17 jaar

soms als ik een beetje gas bij geef bij het schakellen niet volgens mij en bij constante gas

Malvin 0

17 jaar

de garage zecht dat de spanning even weg valt van het blok

Malvin 0

17 jaar

Als de spanning wegvalt van het blok zou het een slecht massacontact kunnen zijn , of erger een draadbreuk in je kabelboom. Heb namelijk dat grapje zelf al beleefd met mijn auto. In de kabelboom splitst de hoofdstroomdraad zich op weg naar de verschillende componenten (ontsteking, computer enz).
Bij mij was het zo dat er geen of heel weinig stroom naar het dubbelrelais liep die ontsteking en brandstofpomp aanstuurt. Als je de motor dan belast kantelt het blok iets waardoor de kabelboom een zeer weinig van stand verandert, echter dat kan al genoeg zijn om de stroom weg te laten valeen en je auto er dus mee ophoudt.
Die hoofdstroomdraad word gewoon gesplitst met grote kabelschoenen, zoek dit punt eens op in je kabelboom en kijk of dit groen gecorrodeert is (koper word groen als het roest). Als dat zo is die rommel verwijderen en de draden afstrippen en opnieuw aan elkaar maken met kabelschoenen.
Dat is wat ik heb gedaan en m'n auto draait weer perfect

Succes

205freak 0

17 jaar

bedankt voor je reaktie massa contacten zitten goed. maar waar zit de kabelboom voor bij de moter bedankt ik ga er meteen mee aan de slag bedankt ik hou je op de hoogte gr malvin

Malvin 0

17 jaar

Als ik de problemen zo lees dan zou het me niet verbazen als de gasklep positiesensor niet optimaal meer functioneert. Deze sensor registreert de stand van de gasklep en met deze informatie doet de computer weer van alles en nog wat. Als de auto stationair draait staat de gasklep dicht en regelt de stappenmotor de luchttoevoer. Het zou me niet verbazen als de stappenmotor niet aangestuurd wordt als de gaskleppositiesensor aan de computer doorgeeft dat de gasklep nog open staat. Je motor slaat dan af omdat ie niet genoeg lucht krijgt. "Flat spots" tijdens het optrekken en haperingen tijdens het rijden kunnen ook veroorzaakt worden door een niet goed werkende gasklep positiesensor.

In de foto hieronder is de gaskleppositiesensor aangegeven met de tekst TPS (Throttle Position Sensor):
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ga...[/img]

Misschien helpt het om de sensor een keer los te halen en goed schoon te maken. Controleer ook de bedrading eens goed.

Ik heb geen idee hoe spanning die wegvalt van het motorblok te verklaren is. Weet je zeker dat de spanning wegvalt ? Welke storingscode heeft de garage precies uitgelezen ? Bel ze even op en zet het online, dan kunnen we misschien wat gerichter gaan zoeken.

TrafficBandit 0

17 jaar

Als je voor de auto staat en je kijkt in je motorruimte dan zie je rechts een ronde stekker aan het schutbord.
De kabelboom die daar aan zit zorgt voor de spanning en signalen naar alle sensoren.
Zoek naar dikke draden want dat zijn de draden die zorgen voor de spanning.

Succes

205freak 0

17 jaar

sorry dat ik zo laat reageer heb nog geen tijd gehad maar als ik het gevnden heb laat ik het wel even weten bedankt voor jullie reaktie stel ik erg op reis

Malvin 0

17 jaar

sorry dat ik zo laat reageer heb nog geen tijd gehad maar als ik het gevnden heb laat ik het wel even weten bedankt voor jullie reaktie stel ik erg op reis

Malvin 0

17 jaar

Doet je auto het alweer???

205freak 0

17 jaar

ik heb gekeken hij heeft een beetje koelvloeistof gelekt op de kabelboom maar bedrading heb ik gestript maar is niet groen of zo maar heb nog niet alles gehad na het weekend ga ik weer kijken kan het niet zijn dat de computter kapot is hoop ik niet maar hij rijd nog steets kloten baal er echt van hij is 11 jaar oud maar pas 80 000 gelopen dus je snapt wel dat ik baal ik hou je op de hoogte

Malvin 0

17 jaar

heb hem weer naar een peugeot garage gebracht om hem toch nog een x uit te lezen. een tip van een vriend die zij probeer het daar is die hebben nieuwe software geen oude ,raad eens 7 storingen 3 verschillende sensoren en 4 bobines ook maar dat komt waarschijnlijk door die sensoren .heb de uitdraai niet bij de hand maar die zet ik wel erbij wat voor sensoren er kapot zijn laat hem volgende week repareren van wegen vakantie nog maals bedankt

Malvin 0

17 jaar

Stappenmotor schoonmaken of vervangen

Yzord 0

17 jaar

heb het gevonden het was de inlaatdruk censor kost 69 euro valt mee toch maar hij doet het weer goed bedankt

Malvin 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.