goedemiddag allemaal,
ik heb een aantal probleempjes met mijn peugeot 306 1.4 XR uit 1997
het zijn kleine problemen maar soms ergerlijk en aangezien het goede weer er aan komt en t sleutelen interessant is wil ik deze graag oplossen.
probleem 1;
wanneer mijn benzine tank bijna leeg is (voordat het reserve lampje gaat branden). en ik een beetje sneller een bocht neem gaat mijn benzinemeter wijzertje op en neer, zo is dus het aangeven van de reserve. niet erg nou keurig even als het aangeven van het benzine niveau
ligt dit aan de meter of aan de vlotter is mijn vraag?
probleem 2;
mijn km teller wijzer trilt tot 80km/h erg veel waardoor de aangegeven snelheid zeer onduidelijk is.
is dit veel voorkomend? zo ja is het de teller of kabel?
probleem 3;
mijn centrale deurvergrendeling reageert zeer slecht op de afstandsbediening.
soms gaat alles open maar ook heel vaak blijft de kofferbak dicht.
ook wanneer ik met de sleutel de auto open blijft de koffer bak dicht.
waar moet ik beginnen met zoeken en heeft iemand hier ervaring mee en mij richtlijnen kan geven?
Bvd,
Tom Stevens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat stuurt de meter aan ? de vlotter , daar zou ik dus eerst naar kijken.
Als deze inderdaad nog een kabel heeft , zou ik deze eens controleren op rafels en soepel draaien.
Bedrading controleren tussen klep en koetswerk , wat betreft de cv.
Wat heb je trouwens zelf al ondernomen om je problemen op te lossen?
ik denk eerder dat de vlotter het metertje aanstuurt, maar kan dit niet het metertje zelf zijn aangezien de meter een of anders signaal moet "vertalen" naar de af te lezen waarden. kan iemand mijn verhaal bevestigen?
de kabel van de km teller is nog goed. wat ik kan zien. ik heb ook een tijdje zonder tellerkast gereden en zag je de kabel goed rond draaien.
van cv ga k morgen heen kijken wat je zegt.
ik heb zelf nog niet veel gedaan. omdat ik geen onderdelen onnodig wil vervangen. ik probeer d.m.v. dit forum goede richtlijnen te krijgen om het probleem zo makkelijk mogelijk op te lossen.
iemand verder nog tips over de problemen?
11 jaar
Dat zeg ik , de vlotter stuurt de meter aan , en als de wikkeling of het contact beschadigd zijn krijg je dit soort verschijnselen.
Dan zou ik eens naar het overbrengings mechanisme in de tellerkast kijken.
Zo onbelast de kabel beoordelen zegt trouwens niks.
goedemiddag,
ik heb een tijdje terug naar de benzine meter gekeken. hij werkt weer ik heb het klokje in het dashbord vervangen.
verder heb ik vandaag even wynns hydraulic valve lifter concentrate gehaald. ik werd getipt door een vriend die zei dat dit moest helpen tegen tikkende kleppen.
heeft iemand ervaring met dit product. en hoelang duurt t tot dat je wat merkt van de werking ervan?
11 jaar
Hydraulic Valve lifter wil in sommige gevallen helpen tegen tikkende kleppen mits de motor is voorzien van hydraulische klepstoters. Deze motor heeft die niet. Om dan toch een eventueel overmatig bijgeluid vanuit het kleppendeksel te doen verdwijnen, zal als eerste de klepspeling gecontroleerd en indien noodzakelijk, bijgesteld moeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar