Hallo
Ik heb sinds 3 maanden een peugeot.
Nu rij ik al 3 weken lang. Met een stotterend geluid in de moter. Alsof er een klep niet functioneert normaal moet je ook een tik horen bij dit gebrek?
Verschillende mensen hebben er al naar gekeken.
Eén autofreak zegt dit klinkt niet als een klep
Twee andere zeggen weer ja het is een klep (garage+anwb).
Nu is die redelijk snel. En nu is die dus van 1.000 naar 3.000 niet snel .. en stottert die na de 3.500 pakt die hem op en rijd die gewoon weer helemaal snel.
Kent iemand dit probleem? En ik heb met de dealer gebelt. Die adviseert doorspoelen.
Wie o Wie kan mij hier meer van vertellen?
Ook kosten plaatjes voor eventueel klep vervangen.
Hoe kan ik dingen testen? Men zegt compressie meting?
Vriendelijk Groet,
Robin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Idd je compressie testen. Indien een klep lekt zul je onherroepelijk een verschil in compressiewaarden zien maar dan zou de motor eigenlijk continue niet lekker moeten lopen.
Is de computer van de auto al uitgelezen op evt. ontstekingsstoringen e.d.?
Je zult eerst de oorzaak moeten weten voordat je zaken gaat demonteren en/of vervangen.
En WAT wil de dealer nou doorspoelen...?
De dealer zegt dat je 1st wat testjes moest en je moter doorspelen.
Dus klepstoot reiniger. En daar paar dagen op rijden. En daarna iets met Ford-T ofzo? Als het probleem aanblijft doen dan compressie test doen.
En als 1 cilinder geen compressie geeft dan is de klep stuk? Of kunnen er nog meer zijn. Onsteking was het niet zij de Anwb kerel..Alle vonkt en pronkt zei die
16 jaar
Okee, de dealer raadt je dus aan om eerst een reinigigingsprodukt van het merk Forté bij je olie in te doen om de oliekanalen van je motor inwendig te reinigen.
Dat kan op zich geen kwaad zolang je er maar niet mee gaat doorrijden.
Daarna zou ik eerst maar eens compressie gaan testen.
Loopt de motor stationair ook beroerd of alleen bij het optrekken in een bepaald toerenbereik?
16 jaar
Stationair af en toe goed.
Soms valt die onder de 900 valt die bijna weg ..maar dat is als ik net stil sta daarna constant 1100
hij trekt beroerd op tussen de 1100 en 3500 Ik heb een sport uitlaat eronder dus je hoort het helemaal goed.
Hij is niet snel weg.
Maar boven de 3500 pakt die hem voor mijn gevoel helemaal goed op! Dus dat vind ik wel vreemd dan zou je toch altijd moeten merken ? ongeacht je toerental? (dat stotteren)
En hij zei 1st klepstoot reiniger.. en DAARNA met dat forthé..
in een tijdsbestek van 2 weken.
Hoe kan je aan apparatuur komen voor een compressie test?
Bij een peug club ofzo?
16 jaar
Zo'n compressiemetertje is op Marktplaats ook wel te koop en kost je niet je kop.
Even langs de garage kan natuurlijk ook, kunnen ze direct even je computer uitlezen op aanwezige storingen.
Al je aandacht vestigen op een klep kan ervoor zorgen dat je misschien wel een weerbarstige sensor of slechte kabel/stekkerverbinding over het hoofd ziet...
16 jaar
klopt! ik ga vanavond gelijk ff kijken.
máár wat heeft symptomen als stotteren? maar voorbij de 4000 toeren niks .. ?
16 jaar
is een 2.0xsi niet altijd een 8klepper? dan heeft m.i. een reinigingsmiddel voor hydraulische klepstoters die er niet in zitten weinig zin.
[quote=harry4203]is een 2.0xsi niet altijd een 8klepper? dan heeft m.i. een reinigingsmiddel voor hydraulische klepstoters die er niet in zitten weinig zin.[/quote]
Zat ik ook aan te denken, Harry....
Vandaar mijn opmerking dat het "geen kwaad kon".
Ik weet zo niet de spec's van dit blok maar het is GEEN MI 16.....
16 jaar
ehh kweet niet wt het is maar die zitten er dus wél in..
maar kan ook een 16 zijn
uit 94 is die!
sorry dat ik niet meer informatie heb
als je wilt kan ik mijn kenteken geven...kan je het mischien uitzoeken??
JN-BH-93
16 jaar
Met het chassisnummer is het zo uit te zoeken wat voor motor het is.
Op de h-base ook. Dit is een XU10j2 voor de kenners . Een 8 klepper dus.
deze auto zit een xu10j2 motor in, en deze heeft GEEN hydraulische klepstoters.
he, weer te laat.
Scheelt maar 2 seconden.
EN een handvol kleppen...............
16 jaar
dus als het geen hydrolische klepstoters zijn
wats loss dan? met de auto?
Klep kapot? of kan dat nu niet
uitleg alstublieft
want dat scheelt me heel wat geld!
16 jaar
[quote=robin_d24]Nu rij ik al 3 weken lang. Met een stotterend geluid in de moter.
Nu is die redelijk snel. En nu is die dus van 1.000 naar 3.000 niet snel .. en stottert die na de 3.500 pakt die hem op en rijd die gewoon weer helemaal snel.
Vriendelijk Groet,
Robin[/quote]
Maakt de motor nou alleen een stotterend geluid of RIJDT hij ook stotterend?
16 jaar
he rijd ook stotterend! .. TOT de 4000 en dan rijd die normaal trekt die hem door... zonder stotterend iets ^^
16 jaar
wees nou verstandig, en laat de auto eerst bij een goede garage (dealer) uitlezen. en wat meetgegevens controleren.
ik heb een afspraak staan voor vrijdag!
hij had het ook over dat er een injectie verstopt kon zijn
we wachten af..
maar dingen uitlezen weet ik niet?
hijs uit 94 he .. weet niet of die dingen al computer gestuurd zijn?
in ieder geval heel erg bedankt voor alle tips als ik meer weet laat ik het horen
is er iemand nog toevallig die goedkoop in 2e hands onderdelen handeld?
uitlaat enz enz?? deuren onderdelen ? schokdempers noem het maar op ?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar