ik heb de motor vernieuwd maar nu wil hij niet aanslaan. het probleem zit hem in de benzineinjectie.stekkers zijn in orde en brandstofpomp geeft brandstof bij injectoren aansluiting. hij wil aanslaan als ik startpilot even inspuit in het luchtfilter. Wat kan dit zijn .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandt het lampje van de motorcontrole? Is er een vonk aan de bougies?
als de pomp draait is de startcode zeker geldig. Moeilijk om met zo weinig info een oplossing te vinden maar het ontbreken van toerentalsignaal of een signaal temperatuur koelvloeistof zijn al voldoende om de motor niet te laten starten. Als de pomp draait is de eerste relais van het dubbelrelais bekrachtigd, maar dat wil niet zeggen dat de tweede ook bekrachtigd wordt. Geef ook eens het chassisnummer mee, zo kunnen we al zien welk injectiesysteem erin zit
[quote=PEUGEOT TR]brandt het lampje van de motorcontrole? Is er een vonk aan de bougies?
als de pomp draait is de startcode zeker geldig. Moeilijk om met zo weinig info een oplossing te vinden maar het ontbreken van toerentalsignaal of een signaal temperatuur koelvloeistof zijn al voldoende om de motor niet te laten starten. Als de pomp draait is de eerste relais van het dubbelrelais bekrachtigd, maar dat wil niet zeggen dat de tweede ook bekrachtigd wordt. Geef ook eens het chassisnummer mee, zo kunnen we al zien welk injectiesysteem erin zit[/quote]
Beste Tipgever,
Zoals ik al eerder schreef met startpilot slaat de motor aan maar natuurlijk meteen weer af. Het probleem zit hem in het injectie systeem n.l. de motor krijgt geen brandstof. De benzinepomp werkt goed en bouwt voldoende druk op in het systeem. De stekker verbindingen zijn schoongemaakt en goed in elkaar gezet. Alle Stekkerverbindingen zijn al gecontroleerd. Bestaat er de mogelijkheid om de spanning op de injectoren te meten en wat moet deze dan zijn.
Volgens mij worden de injectoren niet aangestuurd.
Alvast bedankt voor de tips.
16 jaar
Op de injectoren moet 12 volt staan de massa komt uit de ECU zo worden ze aangestuurd. Zit er een aanrijdingbeveiligknop in de motorruimte is die misschien uitgesprongen bij het wisselen van de motor.
Hans
[quote=Hans4037]Op de injectoren moet 12 volt staan de massa komt uit de ECU zo worden ze aangestuurd. Zit er een aanrijdingbeveiligknop in de motorruimte is die misschien uitgesprongen bij het wisselen van de motor.
Hans[/quote]
Beste Hans,
Alvast bedankt voor de tip,
Ga morgen even de spannig op de injectoren meten.
Er zit een aanrijdingbeveiligsknop in de motorruimte maar deze heb ik al doorgemeten en geprobeerd in te drukken. Maar deze knop onderbreekt toch ook de benzine toevoer als ik het goed heb. Maar de bezinepomp draaid even bij contact aanzetten en geeft voldoende druk op de injector rail.
Peter
16 jaar
Inderdaad doet deze knop dat, het gebeurt regelmatig dat deze uitspringt bij dit soort klussen vandaar mijn reactie.
Het moet dan iets anders zijn zitten alle massa draden gemonteerd.Ga eerst maar meten of er spanning naar de injectoren is en of deze aangestuurd worden ,doe dit laatste met een led spanningzoeker.
Hans
[quote=Hans4037]Inderdaad doet deze knop dat, het gebeurt regelmatig dat deze uitspringt bij dit soort klussen vandaar mijn reactie.
Het moet dan iets anders zijn zitten alle massa draden gemonteerd.Ga eerst maar meten of er spanning naar de injectoren is en of deze aangestuurd worden ,doe dit laatste met een led spanningzoeker.
Hans[/quote]
Waarom led spanningzoeker, ik weet dat je niet met proeflampjes moet gaan meten in moderne auto elektronica maar een hoog omige Fluke universeelmeter kan toch ook.
16 jaar
Omdat je met een led spanningzoeker kan zien of er aansturing is en met een universeelmeter zie je dat niet door de traagheid van de wijzer of display. In een normale spanningzoeker ziet een gloeilampje die zie je dus ook niet aan en uit gaan. Als de ECU de injectors kan schakelen kan deze ook een normale spanningzoeker wel aan dit is dus alleen omdat je het bij een led wel kan zien.
Hans
[quote=Hans4037]Omdat je met een led spanningzoeker kan zien of er aansturing is en met een universeelmeter zie je dat niet door de traagheid van de wijzer of display. In een normale spanningzoeker ziet een gloeilampje die zie je dus ook niet aan en uit gaan. Als de ECU de injectors kan schakelen kan deze ook een normale spanningzoeker wel aan dit is dus alleen omdat je het bij een led wel kan zien.
Hans[/quote]
Beste Hans,
Bedankt inderdaad waar wat je schrijft. ga even een led lampje gebruiken.
16 jaar
ls
als tijdens het starten van de wagen de benzinepomp niet opnieuw gaat pompen , heb je waarschijnlijk geen toerental signaal. Misschien kun je de oorspronkelijke sensor van de defecte motor er even op zetten?
[quote=wkhoek]ls
als tijdens het starten van de wagen de benzinepomp niet opnieuw gaat pompen , heb je waarschijnlijk geen toerental signaal. Misschien kun je de oorspronkelijke sensor van de defecte motor er even op zetten?[/quote]
Bedoel je de bdp sensor.
15 jaar
ja
Beste mensen heb het gevonden. Er zat een draadbreuk in de kabel die naar de injectoren gaat. Motor loopt nu.
Heb nog wel een vraag. Moeten nieuwe injectoren (bezine)ook in de computer ingelezen worden zoals bij vele diesels of kan men deze zo vernieuwen.
15 jaar
Hoeft niet.
[quote=306 cabrio]Hoeft niet.[/quote]
Bedankt voor de Tip.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar