Peugeot 307: Peugeot 307 2.0 benzine 2003 - injector ? 3 cilinders met kou

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo

reeds vaker problemen gehad met de auto, eerst lampje van uitlaatgas storing, hierop de bobine en bougies (ca. 6 maand geleden) bougies zijn overigens al weer vies.

nu weer problemen, met name bij het starten, in de kou. wederom storing uitlaatgas, en daarboven op wordt ik als een dolle heen en weer geschut. gevolg, lampje gaat knipperen en met de text katalysator storing. zelfs een melding dat ASP/ESR is uitgeschakeld.

Dus naar de garage geweest, uitgelezen en 1 cilinder geeft een storing.

nu zeggen dat de injectoren/verstuivers vervangen moeten (nou het zou kunnen zijn dat...) worden vervangen a 490 euro.

iemand nog ideeen wat het anders zou kunnen zijn...

zucht....lang leve Peug"no"t.

Gudi

Geplaatst door Gudi (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

wat was precies de storing op cilinder 1?? heb je een p-code gekregen? kun je daar anders nog achteraan?
wat gebeurt er als ze de injector van cil 1 wisselen met cil 2? gaat de storing mee?

Gudi (0), 13 jaar geleden

zou ik even moeten navragen.

Gudi (0), 13 jaar geleden

nou wil net wegrijden, motor start moeilijk en pling, uitlaatgasstoring.

help?

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

Probeer er eens achter te komen met welke olie de motor gevuld is. Bijv. 10w40 of 5w40 of 5w30. Dit is heel belangrijk voor het goed functioneren van de motor.

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Waarschijnlijk klepstoters die blijven hangen,wat voor olie zit erin?.
Gekend probleem van de 2 liter motor.
Flushen van de motor en de juiste olie erin wil nog weleens helpen,zoniet dan moeten alle stoters vervangen worden.
Je hebt dit alleen bij koude motor?.

Gudi (0), 13 jaar geleden

ja alleen met een koude motor. olie zal ik moeten nazien.

ik kom er even bij jullie op terug....


maar goed, in de garage zeiden ze ook zoiets, of het lag aan de injectoren. nu ben ik niet heel technisch, maar kan dat het dan ook zijn? of zijn dit klepstoters?

en klepstoters vervangen, wa kost da?

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

Als ze de injektoren verdenken moeten ze Maarten zijn Tip heel serieus nemen. Ik dacht ook aan de klepstoers, vandaar mijn vraag over de olie.
Als je het alleen met koude motor hebt zijn het zeer waarschijnlijk je klepstoters.
Ik doe meestal flushen en de juiste of nog iets dunnere olie er in . Eigenlijk moet er 5w40 in . Als dat nog niet genoeg helpt doen we ook wel eens 0w30. De 0 is dus belangrijk want dat is je viscociteit(is dunvloeibaarheid) van de olie in koude toestand.
Wat kostda ? klepstoters vervangen betekend distributie er af e nokkenassen er uit. Een dagje werk en en hand vol onderdelen. Niet echt interesant hoor. Ik zou de prijzen moeten opzoeken maar afhankelijk van het uurtarief van je garage kan de rekening wel wat verschillen. Als ik zo een gooi doe denk ik iets van 1250 euro. Schiet me niet lek als ik er een beetje naast zit.

Vriendelijke groet,
Pt nieker

Gudi (0), 13 jaar geleden

Nou even over de olie. Waar ik de auto een jaar geleden heb gekocht is er compleet nieuwe olie in gekomen, dit was Castrol TXT 505 01 10W-40.

later is er ook olie bijgevuld, maar dit moet ik nog achterhalen, mag ik concluderen dat de 10W-40 niet goed is voor deze motor?

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat zie je helemaal goed nic ! doe er maar 5w40 of nog beter 0w30 in . Ik zou de motor eerst flushen met de forte of iets dergelijks.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum