close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: peugeot 307 cc valt ineens stil zonder enige reden start niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0

Vorige week ongeveer 10 km van bij mijn thuis valt de wagen stil zonder enige reden. Direct naar de garagist gebracht met depanage en daar bleek de benzinepomp kapot te zijn wat mij ook was opgevallen was dat de zekering van 30 ampere was doorgebrand en als ik die wisselde met een anderen brande die ook direct door. Auto was snel gemaakt ongeveer 100 km mee gereden en opeens valt de wagen weer stil zonder enige redenen. Na controle bleek de zekering weer doorgebrand te zijn. Benzinepomp is dit maal niet kapot ook is de boordcomputer gewisseld omdat de garagist dacht dat dat het probleem was niet dus. Ook elke keer als ik de auto probeer aan te doen brand de zekering direct door. Motor doet helemaal niets meer. Kan iemand mij helpen

Geplaatst door

peugeot 307 kapot (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moet een kortsluiting in de bedrading zijn tussen zekering en pomp.
Tenzij er nog meer onderdelen door deze zekering gevoed worden, dan kan het daar ook fout gaan.

Makkelijkste is zoeken a.d.h.v. een elektrisch schema.
Bedrading in de buurt van de brandstofpomp al bekeken op beschadigingen?

oldford 0
badge

14 jaar

Ik heb dit nog niet gecontroleerd maar dit elektrisch schema hoe gebeurt of in de garage via de computer.

Plaats anders even het chassisnummer. Welke zekering springt kapot? Is dat zekering F2 in de zekeringskast (BM34) in de motorruimte?

hans4074 0
badge

14 jaar

chassisnummer vf33brfnc83203326 (01)
in de motorruimte zitten 3 groene zekeringen van 30 ampere de bovenste links brand direct door van zodra je de sleutel in het contact draait.

Via het chassisnummer is het juiste schema van peugeot op te zoeken, vandaar mijn vraag, maar het zou wel gemakkelijk zijn als je even aangeeft welke zekeringen doorbranden! De nummertjes van de zekeringen staan op de grondplaat naast elke zekering beginnend met een F en daarna een cijfertje.

hans4074 0
badge

14 jaar

http://img151.imageshack.us/img151/7326/...
http://img42.imageshack.us/img42/3568/fo...

als ik de stekker in de poort steek waar pm1 noir op staat dan brand de groene zekering van 30 amp waarbij staat 15 door bij de andere 2 poorten niet

Zekering F15 is de zekering van de verwarmings weerstand op het gasklephuis = de gele stekker met 2 draden op het gasklephuis. De voeding voor deze weerstand loopt dus via F15 en deze draad zit in de zwarte (noir) stekker op plaats 16 in die stekker. Koppel de gele stekker op gasklephuis eens af en kijk wat er gebeurd.
Zekering F2 zit op dezelfde inwendige voedings-aanvoer als F15.
F2 is de zekering voor de benzinepomp en deze voeding zit ook op de zwarte stekker, alleen dan op plaats 11 in die zwarte stekker. Getalletjes staan klein aangegeven op de stekker.
Gezien je omschrijving zou ik het eerst gaan zoeken in het circuit van de verwarmingsweerstand op het gasklephuis.

hans4074 0
badge

14 jaar

we zijn het nu aan het proberen
weet u misschien als dit stuk moet vervangen worden is dit dan duur

Dat is vooruit lopen op de zaken.......Het onderdeel staat los afgebeeld bij de onderdelen op de peugeot site, echter................... geen los onderdeelnummer voor deze weerstand, wat in zou houden dat je een compleet nieuw gasklephuis aan zou moeten schaffen. Wellicht een mogelijkheid om dit onderdeel ergens anders los te krijgen/kopen? Maar kijk nu eerst maar eens of dit "ding" de oorzaak is.

hans4074 0
badge

14 jaar

er zijn drie kabels op de gasklep een is met veel draden en dan zijn er 2 stekkers dicht bij elkaar de bovenste met 2 draden een gele en een witte en de onderste is met drie draden welke moet ik uittrekken.

Je hebt een gasklephuis zonder gaskabel? Zo ja, dan is de stekker met veel draden de aansturing van de gasklep = afblijven. Verder zou er dan nog een grijze stekker op moeten zitten voor de temperatuur inlaatlucht, maar je moet de gele stekker hebben. Deze is volgens schema van de verwarmingsweerstand, dus eerst gele stekker los, BM34 (zekeringskast van de foto) weer aansluiten incl nieuwe zekering en contact aan en kijken of zekering F15 weer klapt.

hans4074 0
badge

14 jaar

Hier heb ik een foto van de gasklep welke stekker moet ik uittrekken de stekkers met 2 draden zijn een witte en een gele ik dacht dat het die was

http://img402.imageshack.us/img402/5750/...

Duidelijk! Het schema klopt dan dus niet wat kleur betreft, tenzij je het gele pas ziet als je de stekker eraf hebt.

Je moet het zwarte stekkertje met de 2 draden hebben aan de rechterkant van het gasklephuis, tussen die 2 slangen, welke op dat ronde ding zit. Dat ronde ding is de weerstand.

hans4074 0
badge

14 jaar

ik heb het geprobeerd maar de zekering brand direct door als je de sleutel in het contact draait
en ja hoor het stekkertje was geel onder de zwarte plastic omhulzing

Dan is de weerstand zelf niet de boosdoener en zul je moeten gaan controleren of bijv. de voedingsdraad van deze weerstand ergens kortsluiting maakt oftewel tegen de massa ligt. Dit kan door "gewoon" de kabelboom te controleren of deze toevallig nergens tegen een steuntje o.i.d. ligt te schuren of m.b.v. een multimeter op standje Ohm en op die manier te meten of er ergens een sluiting naar massa zit. Weet niet hoe handig je hiermee bent? Een andere, minder fraaie, maar snelle methode is om de voedingsdraad van de weerstand (tijdelijk) door te knippen bij die bewuste zwarte stekker op de zekeringskast. Deze draad zit op positie 16 in die stekker. Kies je voor deze mogelijkheid, knip dan de draad niet al te dicht bij de stekker af!!!!!! Zit het namelijk NIET in dit circuit, dan zul je de draad weer (waterdicht) moeten herstellen en dat gaat niet lukken als je em gelijk bij de stekker doorknipt!

hans4074 0
badge

14 jaar

als ik die eerste stekker die dus helemaal alleen staat niet insteek en de andere 2 die dichter bij elkaar staan wel dan brand de zekering niet door ik ben eigenlijk een beetje bang om de dingen zomaar door te knippen

Kzie net dat er nog een knooppunt in deze voeding zit. Dit knooppunt verdeeld de voeding ook nog naar de 4 injectors, dus gaat niet alleen naar de weerstand, maar gaat ook nog als voeding naar de injectors. Misschien nog een poging wagen om de 4 stekkers van de injectors los te nemen en het nogmaals met een nwe zekering te proberen, maar het lijkt me sterk dat de kortsluiting in een injector zou zitten. Injectors zitten bovenaan en NET NIET in beeld op je als laatste geplaatste foto.

hans4074 0
badge

14 jaar

ik heb het juist nog eens gecontroleerd en het is dus anders dan ik daarnet heb beschreven het is dus niet de pm1 noir maar de pp1 vert als ik die insteek dan brand de zekering met nummer 15 door.

[quote=peugeot 307 kapot]ik ben eigenlijk een beetje bang om de dingen zomaar door te knippen[/quote]
Dan mag ik hopen dat je geen burgemeester bent? .....lol

hans4074 0
badge

14 jaar

al goed nie nee maar nog eens mijn excuses voor de vergissing van stekker het is dus de pp1 vert en als die inzit brand de f15 door

Hier is nog even een foto met duidelijke aanduidingen
http://img186.imageshack.us/img186/7938/...

Die link van groene stekker en springen van zekering 15 kan ik zo 1 2 3 niet leggen. Groene stekker zitten eigenlijk alleen maar componenten in/aan zoals ruitenwissermotor en sproeier, koplampen, claxon. Zekering F15 is voeding voor injectors en die verwarmingsweerstand.
Dan zou het mogelijk inwendig in de BM34 kunnen zitten of sluiting ergens tussen draden onderling in een kabelboom.

hans4074 0
badge

14 jaar

Is het ook mogelijk dat in de groene stekker de voeding van het sleutelcontact zit

hoi
Ik heb juist alles nog eens geprobeerd als ik de groene stekker insteek dan brand de zekering niet door als ik de groene en grijse stekker insteek brand de zekering nog steeds niet door als ik de zwarte stekker insteek dan brand de zekering door ook heb ik geprobeerd om alle kabels van de gasklep uit te laten alsook de injectoren en nog steeds brand de zekering door het volledige kastje zelf is ook gewisseld en daar is ook niets aan. Is er voor de rest nog iets dat gekoppeld is met de zwarte stekker ook als ik de multimeter meet krijg ik op de zekering f15 2++ en niet +-.

Er van uitgaande dat de sluiting inderdaad in het circuit van F15 zit.
Maak de stekkers los van de 4 injectors en de stekker van de verwarmingsweerstand, maak de bewuste zwarte stekker los van zekeringskast. Multimeter op standje OHM. 1 meetpen in de bovenkant van de losgenomen zwarte stekker op positie 16 (positie-nummertjes staan klein op de stekker) Denk erom dat deze meetpen goed contact maakt met het contactje in de stekker. Andere meetpen op de massa bijv. min-klem accu of ander goed massapunt. Meet je oneindig, dan ligt deze voedingsdraad NIET aan massa = geen kortsluiting naar massa. Meet je een waarde, dan op zoek naar de oorzaak, dus kabelboom van de motor naar de zekeringskast controleren op blank-liggende draad.

hans4074 0
badge

14 jaar

Hoi,

Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn 206 RC 2005. Is er toen ooit nog een oplossing gevonden?

Groet Eric,

vanderltd 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.