close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Peugeot 307 SW

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel

Ik ben van plan om een Peugeot 307 SW (diesel) te kopen van het jaar 2004.
Ik ben echter helemaal niet bekend met Peugeot.
Zijn dit goede wagens en zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten bij de aankoop van zo'n model.
Wat is de levensverwachting qua kilometers van deze auto's? (kunnen ze ook met gemak de 300.000 km halen?)

Ook staat er in de diverse specificaties van deze auto's dat de laadruimte groter is dan die van een 407 SW?
Is dit zo en gaat dit dan weer ten koste van de binnenruimte van de 307 SW?

Alle info over deze auto is welkom.....

Geplaatst door

jeronimo33 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De Diesels van Peugeot staan bekend om het uithoudingsvermogen dat is zeker.

Ik heb ook een 307 maar benzine en heb nooit geen gezeik met wat dan ook.
Je kunt natuurlijk een keer pech hebben dat er iets mankeert maar dat is bij ieder merk zo.
Over het algemeen een prima auto voor zijn geld

504ronnie 0
badge

16 jaar

Op diverse internetsites is info te vinden, zoals:
www.autotrader.nl
www.autweek.nl
http://www.autozine.nl/
etcetera.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

probeer hier eens de zoekfunctie.

arie549 0
badge

16 jaar

Wij hebben een 307 Break diesel uit 2003 en die bevalt ons goed. Onze vorige auto was een Avensis en die gaf heel veel problemen, dus je moet ook een beetje geluk hebben met een auto. De kofferbak van een 307 is zeer ruim, maar soms in vergelijking met onze vorige auto wat onhandiger (wel meer volume, maar kleiner vloeroppervlak, waardoor je vooral in de hoogte gaat).

Wij hebben de Break gekocht vanwege de binnenruimte. Vreemd genoeg is de SW iets minder ruim. Dit komt door de klaptafeltjes aan de achterzijde van de voorstoelen. Daarnaast, is mijn ervaring, kraakt de SW meer dan de Break. Waarschijnlijk is de carosserie in totaal wat slapper. Onze Break is 100% vrij van rammeltjes; dat is iets om op te letten bij de proefrit. Laat je niet wijs maken dat rammeljtes er nu eenmaal bijhoren.

Waar verder op letten:
- rare bijgeluiden bij schakelen en koppelen; koppeling niet te zwaar of onregelmatig
- gelijkmatig optrekken; niet hortend en stotend
- meldingen op het computerdisplay (mogen niet voorkomen)
- probeer ALLE bedieningselementen een keer uit (electrische spiegels, ramen, alle standen van de aanjager, etc. )
- zet de airco aan; werkt deze? Komt er stank vrij?
- remmen: de Peu hoort zeer goed te remmen. Bij de noodstop gaan de alarmlichten even aan. Trekt de auto naar één kant?
- gaat de achterklep lekker open en dicht? Is de onderkant van de klep onbeschadigd?
- doen alle lampen en controlelampen het?
- Banden: profiel, scheef afgesleten, allemaal van hetzelfde type? Check reserveband (hangt onderaan de auto, wat erg handig is)
- Koop je er één met roetfilter (wat anno 2008 aan te raden is), let dan op dat deze bij 120.000 km vevangen moet worden.
- Let op dat bij 160.000 km de grote beurt uitgevoerd moet worden met vervanging van distributieriem. Het kan financieel gunstiger zijn om een auto te kopen die deze beurt net gehad heeft.

Dat is even alles wat ik kan verzinnen. Succes met de aankoop!

andreetje 0

16 jaar

exemplaren MET roetfilter beter links laten liggen....als het kreng vervangen moet worden mag de EIGENAAR dokken!!

maar zoals gezegd, probeer hier de zoekfuntie eens, veel voorkomend probleem bij de 307 is een TRILLEND STUUR bij hogere snelheden.

arie549 0
badge

16 jaar

Hoi Arie,

Vanuit financieel oogpunt is zo'n roetfilter natuurlijk altijd ongunstig. Maar omdat de politiek bezig is om langzaamaan dieselauto's zonder roetfilter te weren, leek het me verstandig om er één mét filter te kopen. Is het niet zo dat zo'n orgineel Peu roetfilter bij vervanging goedkoper is dan een retrofilter, en daarbij ook nog beter werkt en langer meegaat?

Trillend stuur was ik even vergeten... goed dat je er aan dacht.

andreetje 0

16 jaar

[quote=andreetje]Maar omdat de politiek bezig is om langzaamaan dieselauto's zonder roetfilter te weren[/quote]
Wel eens gehoord van luchtballonnetjes......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Als je nu een auto koopt met roetfilter en je haalt deze eruit en zet er niets voor terug, krijg je dan grote problemen. En dan bedoel ik niet het milieu of APK.

HerZon 0

16 jaar

[quote=HerZon]Als je nu een auto koopt met roetfilter en je haalt deze eruit en zet er niets voor terug, krijg je dan grote problemen[/quote]
Indien het roetfilter op het kenteken staat vermeld zal deze tijdens de APK keuring aanwezig moeten zijn.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Lekker laten staan, zo'n 307, da's MIJN mening...

Tenzij je graag een goede band met je dealer wilt krijgen OF zelf erg handig bent.....

Zoals Arie al zegt: gebruik de zoekfunctie hier maar eens. Heb je meer dan voldoende info en voorlopig wel ff wat te lezen.....;)

Santa 0

16 jaar

Sluit me aan bij Santa.
De diesel is fijn, maar al die irritante kwaaltjes gaan je ergeren bij deze auto.

primera p11 0

16 jaar

Ik kan je van elk merk wel een paar dingen op gaan noemen die niet goed zijn!!

Wij hebben er een boel van lopen zonder noemenswaardige problemen, dus ik zie het probleem niet zo.. En tuurlijk zijn er een boel problemen van bekent maar ze zijn ook enorm veel verkocht dus dat is appels met peren vergelijken..

In ieder geval een fijne auto met fijne instap..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

deel niet geheel je mening rene....1 zwaluw maakt nog geen zomer..ze scoren niet zo geweldig wat betreft betrouwbaarheid..

arie549 0
badge

16 jaar

http://www.autozine.nl/text/comment_toon...

Lees en huiver............................ Gelukkig kijk ik door een hele andere bril [url=http://imageshack.us][img]http://img132.imageshack.us/img132/3859/...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Ieder merk heeft zo z'n problemen, anders hoefde deze site er niet te zijn. Mijn advies is om te kiezen voor het gefacelifte model, ik dacht na of vanaf 2005. Deze schijnen minder last te hebben van de typische 307 kwaaltjes. Verder maak een uitgebreide proefrit, zoals andreetje al schreef. Controleer de onderhoudshistorie. Het liefst een die bij een Peugeot dealer in onderhoud is geweest.
Daarnaast zorg dat je minimaal 1 jaar garantie krijgt.

Ronnie10437 0

16 jaar

Als je met de kwaaltjes kan leven heb je er echt een fijne auto aan.
met name de sw is gewoon een mooie auto en begrijp je ook waarom er zoveel van verkocht zijn.
De diesel is fijn en loopt erg mooi.
Als je niet met de kwaaltjes kunt leven erger je je wezenloos aan de auto.
Trillen bij bepaalde snelheden doen ze eigenlijk allemaal wel en bij geluiden uit de bak is ook normaal en de elektrische malheur treft ook elke 307 rijder weleens.

primera p11 0

16 jaar

Primera, jij slaat de spijker helemaal op zijn kop! Geen vinger tussen te krijgen!
Maar ja, daar doelde IK ook al op.....

Een auto kopen vanwege de fijne instap..... Tja, wat moet ik met zo'n opmerking?

Laat IK het zo stellen: heb je een hekel aan kleine ellende zoals rammels, piepjes, kraakjes, electrische storingen en foutmeldingen, koop dan GEEN 307....

Ben je hardleers of doof, heb je er een hele mooie auto aan... VOORAl wanneer hij stilstaat.....!

(Maar had VW daar met de Passat al niet eens een commercial over gemaakt...??)

Santa 0

16 jaar

Nou nu we het toch over de passat hebben...

Vorige week twee klanten gehad met zo'n auto.. En die waren toch tevreden met de LMM, draagarmen(elk jaar weer één), raammechanismes, twee massa vliegwiel en ga nog maar even zo door...

Ik heb geen voorkeur voor merk maar vind gewoon dat je overal wel wat van kan vertellen... Dit zal elke monteur die alle merken repareerd ( niet dus de monteurs die maar één of twee merken repareren en verkopen en die zoveel VERHALEN horen over auto's waar er erg veel van lopen)

garageburgwal 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal]Nou nu we het toch over de passat hebben...

Vorige week twee klanten gehad met zo'n auto.. En die waren toch tevreden met de LMM, draagarmen(elk jaar weer één), raammechanismes, twee massa vliegwiel en ga nog maar even zo door...[/quote]
En deze 2 klanten hadden ook net de passat nieuw afgeleverd gekregen?............ of hadden deze 2 auto's soms al wat kilometers achter de kiezen? Dit maakt nogal een verschil en is ook geen vergelijking.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Ik praat ook niet over nieuwen...Maar er word ook niet over een nieuwe 307 gesproken toch???

Maar laten we deze discussie maar staken..

Worden we toch niet eens ;-)

Ik wil alleen maar zeggen dat alles kapot wil... en elk merk en type z'n slechte punten heeft...

garageburgwal 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal]Ik praat ook niet over nieuwen...Maar er word ook niet over een nieuwe 307 gesproken toch???[/quote]
Wil zeker geen discussie aanwakkeren, wel iets verhelderen.

Een 307 met 30.000 op de klok, vergelijken met een passat met ruim 150.000 op de klok staat ook niet in overeenstemming.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Een 307 diesel van 2004 met 30.000 km??? Niet alleen een passat kan kilometers maken hoor ;-)

garageburgwal 0
badge

16 jaar

Vraag is alleen of Jeroen uit Eindhoven iets heeft aan jullie mening of voorkeuren.Ik denk dat het hele verhaal van tevredenheid en kwaliteit van een merk valt of staat bij de kwaliteit van de mensen die de auto verkopen en die de (na)zorg daarover hebben, is dat allemaal goed dan is automatisch de auto goed.Heeft de klant(in dit geval Jeroen uit Eindhoven) geluk dat hij de auto koopt bij een bedrijf waar kennen en kunnen op een hoog niveau staan, zal de PEUGEOT het prima doen.

oldtimer 0
badge

16 jaar

[quote=oldtimer]Vraag is alleen of Jeroen uit Eindhoven iets heeft aan jullie mening of voorkeuren.Ik denk dat het hele verhaal van tevredenheid en kwaliteit van een merk valt of staat bij de kwaliteit van de mensen die de auto verkopen en die de (na)zorg daarover hebben, is dat allemaal goed dan is automatisch de auto goed.Heeft de klant(in dit geval Jeroen uit Eindhoven) geluk dat hij de auto koopt bij een bedrijf waar kennen en kunnen op een hoog niveau staan, zal de PEUGEOT het prima doen.[/quote]
Voledig mee eens!!!

garageburgwal 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal][quote=oldtimer]Vraag is alleen of Jeroen uit Eindhoven iets heeft aan jullie mening of voorkeuren.Ik denk dat het hele verhaal van tevredenheid en kwaliteit van een merk valt of staat bij de kwaliteit van de mensen die de auto verkopen en die de (na)zorg daarover hebben, is dat allemaal goed dan is automatisch de auto goed.Heeft de klant(in dit geval Jeroen uit Eindhoven) geluk dat hij de auto koopt bij een bedrijf waar kennen en kunnen op een hoog niveau staan, zal de PEUGEOT het prima doen.[/quote]
Voledig mee eens!!![/quote]
Bedankt voor jullie meningen allemaal.
Ik heb besloten om er toch naar één op zoek te gaan. Een goede proefrit zegt al veel omdat ik nu een beetje weet waar ik op moet letten. Verder is het dan toch allemaal afwachten wat voor manco's hij eventueel gaat krijgen.
Maar dat is bij iedere auto zo.

Bedankt.

Jeroen

jeronimo33 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.