Peugeot 309: peugeot 309 bouwjaar 1993

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo ik ben martin.
Sins een maand de bezitter van de peugeot 309 een heerlijke auto.maar heb een probleempje.
Het volgende met de temperatuur als mijn motor warm is gaat het lampje stop en het kleine rode lampje branden in temp meter de temperatuur meter staat netjes even onder en boven de 90gr lampje knippert aan en uit en op gegeven moment blijft hij branden .
Heb de thermostaat vervangen de sensor of voeler boven mijn thermostaathuis vervangen .
temp onder het rijden blijft goed kachel goede warmte geen verlies koelvloeistof .
naar mijn idee radiateur goed schoon de slang onder wordt niet echt warm .
Ventilator werkt slaat aan op zo,n 92 graden .
Maar iedere keer dat lampje aan is echt iets waar ik niet uitkom .
Weet iemand hier iets op of heeft hetzelfde megemaakt graag advies
mijn dank als je reageerd zou me echt helpen .

groetjes martin

baba47

Geplaatst door baba47 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 309? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Voeler in de zijkant van de cilinderkop aan zijde versnellingsbak vernieuwen. Blauwe kleur.

baba47 (0), 14 jaar geleden

Ga het proberen vast bedankt voor je raad raad vast bedankt laat het je horen .

groeten martin

baba47 (0), 14 jaar geleden

Hallo hans wou je het even laten weten voeler vervangen alles weer goed ontlucht maar lampje gaat toch weer branden raar temp constand zo,n 90 gr maar bij zo,n 90 km snelheid gaat hij weer branden .
Misschien heb je nog een idee wat het kan zijn .
gr martin

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Das jammer Martin. Meen me te herinneren dat er destijds een info geweest is over deze klacht. Eerst de gebruikelijke controles zoals nivo koelvloeistof, lucht in systeem enz. dan de voeler vernieuwen eventueel met een koper ring om goed massacontact te krijgen met cilinderkop, maar ook "iets" over positie wisselen van de groene en blauwe sensor.
Misschien kan een mede peugeotcollega dit bevestigen. k'Zal morgen nog eens in de oude info's kijken.

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Martin, k'heb vandaag voor je gekeken, maar kan de betreffende info niet terugvinden. Heb je de voeler bij de dealer gekocht, zo ja, welk onderdeelnummer?

baba47 (0), 14 jaar geleden

Hallo hans
Heb de voeler niet bij deealer gekocht bij Rijnsbergen auto onderdelenhandel
temp zender 0660184 onder de barcode staat een nr 8 012510 141304 en gek zie ik nu pas alfa romeo en op de voeler staat een nr 3128.
Op mij oude voeler staat 3128 o8A
Het is zo raar bij 90 a 100 km temp 0ng 90 gr lampje branden rij ik langzamer gaat het lampje uit ong 60 km ga ik weer sneller lampje weer aan gisteren nog gekeken koelvloeistof goed nog gekekenof er lucht in de leidingen zat niets kachel doet het goed termostaat werkt prima gaat open bij 92graden zie je de temp zakken zo,n 88 gr en blijft zo op en neer heelrustig .
hoop dat je nog een hint heb voor me mijn oude voeler zag er ook niet echt oud uit .

Groeten martin en heel bedankt voor je hulp echt zit er echt mee

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Andere onderdeelnummers als die van peugeot zeggen me niets.
Zou je het chassisnummer eens door willen mailen?
In je eerste bericht gaf je aan dat je boven op het thermohuis ook een sensor/voeler had vervangen. Welke kleur had het stekkergedeelte van die sensor?

baba47 (0), 14 jaar geleden

hallo
net even gekeken de voeler/sensor heeft geen kleur deze is van messing en zit niets aan kleur aan .
Mijn chas nr is dacht de laatste letters maar geef ze maar allemaal VF33AKDY210629485 kent GH-DG-95 type 309 GR 1.4 plus u9

gr martin

baba47 (0), 14 jaar geleden

Hallo hans
Klopt helemaal voeler bovenop motor warm stekker eraf temp op nul ja dat is een voeler met een konische kant .
Heb een ander thermostaat van 83 gr gekocht en gemonteert de andere was 89 graden temp blijft op zo,n 87 a 88 gr af en toe naar de 90
In het begin zie je echt de thermostaat onder het rijden zijn werk doen op zo,n ja 83 85 graden open daarna bij zo,n 100 km per uur loopt hij op naar 88 89 dan ook even over de 90 graden dan gaat me lampje weer branden temp zakt dan naar 88 89 gr maar lampje blijft branden echt balen hoopte dat het over zou gaan met een paar graden lager maar niet.

groetjes martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum