close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 309: Peugeot 309 wil niet meer lopen

Bouwjaar: 1992

Ik heb een Peugeot 309 1.4 monopoint injectie (Bosch A2.2 Jetronic inspuiting)

Het probleem:
Auto stotterde op de snelweg, kon 5 seconden niet harder dan 80 km/u rijden en trok daarna gewoon weer door naar 130 km/u.
Volgende ochtend wilde auto helemaal niet meer starten. Opslepen gaat moeizaam, dwz dat de motor wel aanslaat maar met moeite rond de 5000 toeren te houden is. Daarna slaat de motor weer af.

Wat geprobeerd:
- Injector spuit brandstof in
- Alle bougies vonken
- Computer vervangen
- Stappen motor vervangen
- Gaskleppositiesensor (luchtmassameter) vervangen

Het probleem blijft na deze wijzigingen.
De computer heeft geen fouten opgeslagen.

Wat zou het kunnen zijn?

Geplaatst door

Toverstaf11660 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de uitlaat open?? evt.verstopt door bv.defecte kat.
ps.ter controle effe lambdasonde los en proberen.

gr Hub Hannemann

h.hannemann 0
badge

19 jaar

Lambda sensor losgemaakt, maakt geen verschil.
Zou het de ontstekingsmoduul kunnen zijn?

De brandstofpomp draait, maar kan een te lage druk ervoor zorgen dat de motor niet start? Op de gasklep ligt wel een laagje benzine.

Denk niet dat het module de oorzaak is,denk meer in de richting van de bobine is de vonk wel krachtig genoeg en wat voor kleur heeft deze?.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

De vonk die ik gezien heb was oranje, maar wel +- 1,5 cm lang.

Zojuist ben ik verder gegaan met demonteren, en heb 2 draden ontdekt die van de ontstekermodule komen (zwart doosje, 3 aansluitingen en gemoneerd op de behuizing van de stroomverdeler) waarvan de isolatie geheel weg is. Ook de draden zijn aangetast. Vanavond ga ik deze draden inkorten en kijken of dit verschil maakt.

Even voor alle zekerheid, aangezien ik niet 100% weet óf dit de ontstekingsmodule is... 2 draden gaan naar de bobine, 1 gaat ergens anders naartoe, waarschijnlijk naar de computer.

Weet iemand wellicht ook of ik de ontstekingsmodule kan doormeten? Ik heb een oscilloscoop tot mijn beschikking.

Draden ingekort, geen verschil.
Weet iemand hoe ik de ontstekingsmodule door kan meten?


een oscilloscoop aan pen 2 van de bobine en aan de +12V gehangen. Bij het starten zie ik geen pulsen, alleen verlaagt het spanningsverschil naar 10 volt. Desondanks heb ik toch vonken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.