Ik heb een probleem met mijn peugeot 406 uit 1997 motor rfv en een automaat
Hij had al een tijdje bij koudere en vochtige weer start problemen.
op een gegeven moment deed hij helemaal niets en toen bleek dat de startonderbreker met pincode op verschillende plaatsen de kabels kapot waren.
nadat dit gemaakt was het wat warmer weer en dan kon hij goed gestart worden.
Nu het weer kouder begon te worden begonnen de problemen weer te komen.
eerst even euro 98 getankt en geen problemen gehad.
nu weer euro 95 in gedaan en na 4 dagen begonnen de problemen
Maar nu is het helemaal afgelopen met de auto.
Hij start helemaal niet meer.
Bij de garage komen ze er ook niet uit wat het is.
Hij geeft geen benzine en er is geen vonk.
maar de startmotor gaat wel rond.
misschien iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
graag zie ik jullie reactie's tegemoet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de bobine (vonk) en brandstofpomp (benzine) worden geactiveerd door diverse signalen van de motor ( ..diverse .!.. ) en bestuurder ( o.a. contactslot ) . Deze signalen worden geregeld door een regelunit ( computer in monteurstaal ) Omdat beide ( vonk + bobine) het niet doen, verdenk ik deze unit van slechte soldeerverbindingen op de printplaat. De soldeerverbindingen opnieuw solderen door er met een goede kleine soldeerbout + soldeertin de punten te verwarmen en de tin te laten vloeien.
http://www.mijnprintplaat.nl/upload/imag...
zie deze site als voorbeeld van de printplaat verbindingen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar