Peugeot 407: peugeot 407 1.6 hdif (2006) valt uit, melding: oliedruk laag

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 hdif

Beste leden,

Ik zal me eerst netjes voorstellen.
Ik ben Rachid en ben sinds februari 2013 in bezit van een peugeot 407 uit 2006.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over de auto.
Helaas kamp ik een maand met het volgend probleem:
Tijdens het rijden (voornamelijk op de snelweg) valt de motor spontaan uit en geeft de boardcomupter OLIEDRUK LAAG aan.
Ik ben toen weggesleept door de ANWB, zij hebben mij verteld dat ik de auto niet meer mocht starten en hebben de auto gedropt bij de garage. Bij de garage hadden ze geen flauw idee waar het aan kan liggen en hebben zij uit voorzorg de motorolie en de oliefilter vervangen. Ik heb er toen een dag mee gereden en toen trad het probleem weer op. Bij een snelheid van 100 k/m p uur viel de auto weer uit. Het vermogen valt eerst helemaal weg ( de toerenteller stond op 0) en dan valt de motor uit met de melding STOP oliedruk laag. De garage waar de auto nu staat heeft de karterfilter schoongemaakt (deze bleek niet vervuild te zijn).
De auto is uitgelezen en geeft de volgende meldingen:
P1145 additief systeem hoeveelheid additief te hoog
P1470 unknown faultcode
P2123 Bypass-klep aanzuigpijp kortsluiting naar B+
P1403 extra verwarminscircuit+1, kortsluiting naar plus. Fout in circuit
P1404 extra verwarmingscircuit +2, kortsluiting naar plus of open circuit. Fout in circuit.

Bij de garage weten ze niet waar ze moeten beginnen en hebben ze geen flauw idee waar het aan kan liggen.
De dealer vraagt de hoofdprijs voor diagnose en daar heb ik het geld simpelweg niet voor.

Nu de vraag aan de medeleden of jullie misschien enig idee hebben waar het aan kan liggen.
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Groet.

Rachid

hassanir

Geplaatst door hassanir (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

heemskerk4251 (0), 10 jaar geleden

Op 23 januari jl is er een topic geweest van een peugeot partner over oliedruk. Kijk even terug. Betreft dezelfde motor.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Is het geen elektronisch probleem of een massa probleem.
Je zegt dat de toerenteller helemaal naar nul gaat en dan verschijnt de melding.
Is het niet je klokkenwinkel die uitvalt en daardoor verschijnt de melding oliedruk te laag.

hassanir (0), 10 jaar geleden

[quote=heemskerk4251]Op 23 januari jl is er een topic geweest van een peugeot partner over oliedruk. Kijk even terug. Betreft dezelfde motor.[/quote]
Ik heb de topic gevonden. Daar was het de oplossing om de karterfilter te reinigen, dat is bij mijn 407 al gebeurd. Helaas blijft het probleem nog optreden. Daarnaast is de turbo gecontroleerd (hoe weet ik niet precies maar de druk zal wel gemeten zijn) en deze blijkt goed te werken.
Ik heb er gister ongeveer een kilometer mee gereden en is 5 keer uitgevallen met dezelfde melding. Het uitvallen gebeurt steeds vaker.

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

zet er maar een nieuwe bdp-gever op.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Harry,omdat de toerenteller eerst naar nul valt.

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

en omdat ze veel stuk gaan.

hassanir (0), 10 jaar geleden

[quote=harry4203]zet er maar een nieuwe bdp-gever op.[/quote]
Ik neem aan dat het een sensor is. Ik zal doorgeven of ze deze willen vervangen. Wat doet een bdp precies?

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

het motortoerental doorgeven aan onder andere de motorcomputer.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Harry,word dit dan niet als een storing geregistreerd als je uitleest.

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

niet altijd

hassanir (0), 10 jaar geleden

volgende de monteur ligt het niet aan de bdp. Ik snap het niet meer en ik denk hij ook niet meer.

We kunnen ook nergens oplossingen vinden voor de foutcodes

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

als ie uitvalt, houd ie dan eerst zo erg in dat je bijna met je snuffert door de voorruit gaat? oftewel, geeft ie dan echt een soort schok. als ie uitvalt, start ie daarna ook direct weer? die melding oliedruk te laag is een gevolg van het uitvallen van de motor, niet andersom. hij zou ook nog uit kunnen vallen op een kapotte zekeringkast in de motorruimte. hiervoor zou je eigenlijk eens het logboek van de bsi moeten uitlezen, maar dit gaat alleen bij de dealer.
komen die uitgelezen foutcodes ook na wissen direct weer terug, het zijn in principe geen codes waar de motor van uitvalt.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Precies,dat denk ik ook.

hassanir (0), 10 jaar geleden

[quote=harry4203]als ie uitvalt, houd ie dan eerst zo erg in dat je bijna met je snuffert door de voorruit gaat? oftewel, geeft ie dan echt een soort schok. als ie uitvalt, start ie daarna ook direct weer? die melding oliedruk te laag is een gevolg van het uitvallen van de motor, niet andersom. hij zou ook nog uit kunnen vallen op een kapotte zekeringkast in de motorruimte. hiervoor zou je eigenlijk eens het logboek van de bsi moeten uitlezen, maar dit gaat alleen bij de dealer.
komen die uitgelezen foutcodes ook na wissen direct weer terug, het zijn in principe geen codes waar de motor van uitvalt.[/quote]
Bedankt voor je bericht Harry4203,
Het is precies zoals je het omschijft. Hij geeft echt een soort schok als ie uitvalt en als je er niet op rekent dan houdt ie inderdaad zo erg in dat je met je snuffert met je gezicht bijna tegen de stuur aan knalt. De auto is ook direct te starten nadat ie uitgevallen is. De uitgelezen foutcode hebben we een keer gewist en toen er mee gereden en nadat de auto weer uitviel hebben we m weer uitgelezen en toen waren de foutcodes weer terug. via via hebben we inmiddels iemand gevonden die beweert er verstand van te hebben, even afwachten waar hij mee komt, maar ik zal de zekeringkast zoiezo laten nakijken. Thanks voor de tip, vraag me alleen af of ik juist moet hopen dat daar het probleem ligt of dat het een nog duurdere grap wordt.

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

laat nou gewoon eerst dat bdp-gevertje vervangen. je vraagt hier advies, maar je luistert naar allerlei andere mensen die het eigenlijk niet weten, dat snap ik niet helemaal.

hassanir (0), 10 jaar geleden

[quote=hassanir]volgende de monteur ligt het niet aan de bdp. Ik snap het niet meer en ik denk hij ook niet meer.

We kunnen ook nergens oplossingen vinden voor de foutcodes[/quote]
Harry, nogmaals het bericht wat ik daarover geplaatst had. Ik neem elk advies van harte en heb elk advies tot nu toe aan de monteur voorgelegd. Maar ik zal m vragen om het alsnog te vervangen. Ik kom er op terug

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

ben benieuwd, hoop dat je probleem ermee opgelost is.

hassanir (0), 10 jaar geleden

[quote=harry4203]ben benieuwd, hoop dat je probleem ermee opgelost is.[/quote]
Ik hoop het ook. De monteur heeft in ieder geval de opdracht gekregen om bdp te vervangen.
is het trouwens erg om er mee rond te rijden, want de tijd tussen de eerste keer dat het probleem optrad en dat ik de auto heb achter gelaten bij de garage was best lang

hassanir (0), 10 jaar geleden

bdp sensor is vervangen, Zaterdag kan ik de auto ophalen. Ik laat nog weten of dat het probleem verholpen heeft.

hassanir (0), 10 jaar geleden

na het vervangen van de bdp sensor getest en de auto viel bij 2500 toeren telkens uit. Toen heeft de monteur de egr klep schoongemaakt en nu valt de auto constant uit, kan er niet meer mee rijden. weet iemand hoe nu verder? we zijn ten einde raad. Bij het uitlezen is foutcode P0192 er bijgekomen

harry4203 (500) PRO, 10 jaar geleden

kijk, nou komen we ergens. p0192 heeft betrekking op de brandstofdruk. contr goed de bedrading /stekker op de raildruksensor(zit onder de egr-klep. zonodig sensor vernieuwen als er aan de bedrading niks te zien is.

hassanir (0), 10 jaar geleden

[quote=harry4203]kijk, nou komen we ergens. p0192 heeft betrekking op de brandstofdruk. contr goed de bedrading /stekker op de raildruksensor(zit onder de egr-klep. zonodig sensor vernieuwen als er aan de bedrading niks te zien is.[/quote]
Gaan we doen, kan wel even duren ivm te kort aan tijd maar ik zal laten weten of dat de oplossing is.
Bedankt!

Wesley1 (0) PRO, 10 jaar geleden

De bedrading van de injectoren wil ook nog wel eens doorschuren op de motor afdek plaat. Dit zou je ook even kunnen controleren, maar daar valt normaal gesproken niet heel de motor van uit.
En de EGR klep 'reinigen' helpt niet. mijn ervaring is dat het hierdoor vaak alleen maar erger wordt, dan beter. En bij deze motoren is de EGR toch al een kritiek punt.

Ik ben benieuwd naar de oplossing

MTopelen123 (0), 10 jaar geleden

Hallo,
Ik lees ook aandachtig mee.
Heb namelijk hetzelfde probleem met mijn 407 1.6 hdif.

Ben benieuwd wat er voorbij komt.

hassanir (0), 10 jaar geleden

vandaag is de kabelboom vervangen.
Auto is weer helemaal in orde, het probleem is opgelost.

Ik krijg nu wel een melding bij het remmen dat de knipperlicht defect is en bij het inschakelen van de knipperlicht krijg ik een melding dat de remlicht defect is, maar daar zag ik al een topic over.
Ik wil graag iedereen bedanken die mee heeft helpen denken.

Greets.
Rachid

Wesley1 (0) PRO, 10 jaar geleden

welk deel van de kabelboom?

hassanir (0), 10 jaar geleden

[quote=Wesley1]welk deel van de kabelboom?[/quote]
Ow dat weet ik niet. de monteur is op vakantie. als hij weer terug is zal ik het navragen

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.