het probleem is het volgende bij een peugeot 308 bmp6 gerobotiseerde versnellingsbak,bij vertrekken vanuit stilstand ontstaat een soms brutale koppeling met de versnellingsbak,daardoor ontstaat telkens een schok,nu is het zo dat ik mijn wagen niet nieuw gekocht heb daar door weet ik niet of de wagen in het begin dit ook had,hij is van 12-2008 met 44000km op de teller,bij mijn auto maakt de versnellingsbak koppeling wanneer ik een klein beetje gas geef,bij een familielid die de zelfde auto heeft 2011 gaat de auto reeds in stationair toerental in koppeling,daar moet je de voet op het rempedaal houden zoals bij een klassieke automaat,weet iemand of het probleem bij mijn auto ligt of is dit normaal of is het een regeling van iets ,of is de automaat gewijzigd in 2011
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[b]Dit topic is door moderator in de juiste rubriek gezet[/b]
ik weet dat van de 508 sinds kort de functie toegevoegd is
dit heet kruipstand
bij alle niewue auto's zit het erop en bij oudere moet er daar nieuwe software op en juist telecoderen
dus software is gewijzigd bij alle nieuwere auto's
het probleem van jouw is alleen bij het wegrijden??
dat koppeling te snel opkomt en niet eerst netjes slipt waarna hij pas doortrekt (net alsof je van de kopplingpedaal afschiet)
het geval van jouw kan van alles betekenen
versnellingsbak olie, regeleenheid mechaniek , inleren van koppeling
en dan heb je nog het een en ander wat over blijft en kan zijn
moeilijk van hier te zeggen omdat je het zelf moet voelen voordat je een advies kan geven wat het verstandigste is
storing uitlezen en kijken of er melding zijn (info flash) is ook een eerste optie
dealer kan hem uitlezen en info flash zoeken
laatste acht van je chassisnummer en ik (en andere ) kunnen kijken of iets bekend is bij peugeot zelf
hallo,het vervelendste is wanneer ik stapvoets moet rijden in de file ,wanneer je telkens moet remmen en gas geven,ik heb al ondertussen geleerd dat ik heel voorzichtig met het gas moet omspringen maar het is echt milimeter werk,ik plaats ook mijn voet wat hoger op het pedaal dan is het wat minder erg,het is niet altijd ,soms doet hij het soms niet ,het is alsof er ergens tussen motor en wielen iets is die een beetje speling heeft,waardoor de ene keer een schokje(speling) onstaat en de andere keer niet,ik ga eens langs bij peugeot met de info die ik van u gekregen heb,toch bedankt
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar