Goedemorgen allen,
Ik heb een klein probleempje. De aanjager van mijn peugeot expert doet helemaal niets meer.
Hij krijgt wel spanning dusx het probleem zit hem waarschijnlijk in de fan zelf. Maar nu het probleem:
Weet iemand hoe ik hem eruit krijg? Of moet dan het hele dashboard verwijderen?
Ik dacht ik doe zo even, maar ik heb ook weinig ruimte om iets te zien.
Alvast bedankt voor jullie hulp. Exploded view tekening zou het makkelijst zijn, maar dat is wel erg veel gevraagd. Denk ik.
George
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry was een beetje blind. Ventilator is makkelijk los te krijgen. Maar het probleem zit niet in de ventilator. Hij krijgt namelijk geen spanning. Ik heb de voeding gevolgd. De zekeringen zijn heel. Als ik de voeding volg kom voor bij de zekeringkast uit. Volgens zit daar een relais die niet wil schakelen. Want overbrug ik de relais en zet ik rechtreeks spanning op de voeding naar de regelkast. Dan gaat de ventilator direct lopen. Dus ik denk relais. Iemand nog andere ideeen.
Dat relais is een relais draaiende motor en wordt gevoed door de dynamo dus meet eerst even of er wel spanning op het stuurdraadje komt, het zou dus ook nog in de dynamo kunnen liggen.
Bedankt voor je antwoordt. En nu heb iets vreemds. Wat volgens mij daar wel mee te maken heeft.
Ik heb alles weer aangesloten, En nu gaat ventilator draaien als de motor loopt. Als de motor uit is ( wel op contact ) doet de ventilator niets. Maar start ik de auto gaat de ventilator direct draaien en ik kan bewegen aan de regelaar wat ik wil maar er verandert niets. continu draaien. Zou het dan toch aan de regelaar liggen? Deze maakt volgens mijn ook slecht contact. Maar dat verklaart nog niet waarom de ventilator direct gaat lopen. Graag hulp.
17 jaar
In de kachelmotor zit een stukje elektronica wat de regeling van het toerental van de ventilator bepaald dit wordt afgeregeld door een potmeter in het dashboard (kachelbediening) die is te testen met een proeflampje, blijft meestal heel, dus als de ventilator voluit draait met draaiende motor dan zal het stukje elektronica stuk zijn.
Draait hij langzaam maar loopt hij niet zwaar,dan is de potmeter waarschijnlijk stuk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar