auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206 2003: Peugeot grote reparatie tips?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo iedereen.

Ik ben beginnend automonteur en heb mijn eerste auto goedkoop kunnen kopen.

Nu heb ik de volgende problemen

Koppakking lek
Zooi in het koelsysteem


Hierbij ga ik mijn kleppen stellen de distributieriem en de multiriem vervangen.

Nou weet ik ongeveer wat ik moet doen en heb ik onderzoek gedaan (word mijn eerste keer koppakking en distributie)

Wat ik ga vervangen:

Kopbouten
Koppakking en alles wat in het pakkingssetje zit
Distributie riem met waterpomp en spanner
Multiriem

Ik heb een stappenplan gemaakt in welke volg orde ik wat ga doen met alle specificaties er bij (aanhaalmomenten markeringen etc)

Nu ben ik geen expert op het gebied van oudere franse motoren maar begreep ik dat een TU blok wel mee valt hoe complex alles is en het in een dag te doen is.

Ik heb een werkplaats met goeie belichting, lift en al het gereedschap wat je kan bedenken.

Ik heb er vertrouwen in.
Nou is mijn vraag of jullie nog tips voor mij hebben waar ik extra op moet letten vooral betreft de distributie en timing van de motor.

Ook zijn de bouten van mijn uitlaatspuitstuk krokant (auto is 22 jaar oud dus ja 😅) en ben ik bang dat die afbreken bij het proberen los te halen. Iemand die daar een gouden tip voor heeft (wd40 en heetstoken??)

Ik zie graag tips tegemoet!
Alvast bedankt,

Gijs

Geplaatst door

Gissa06 +220

al 3 maanden lid

Reacties

Eigenlijk niet, pen in vliegwiel en nokkenaspoelie, en wat vast zit warm stoken.(meestal draai je die moertjes probleemloos los, ondanks dat het er niet meer uitziet) En niet de motor verdraaien als de kop eraf is ivm losse cilinderbussen. mooi klusje om wat te leren. alles wijst voor zich eigenlijk. T hoeft niet perse, maar t is makkelijker wanneer je t inlaatspruitstuk er ff afschroeft voordat je de kop eraf pakt. Pas op dat je bij het vervangen van de waterpomp de bovenste bout (bus) niet afbreekt, dan moet je het complete waterpomphuis/motorsteun vervangen.

Zal het noteren bedankt!
Wat zou het handigst zijn kwa volgorde met alles vervangen. Eerst de kop er helemaal af en dan de distributieriem doen?

Gissa06 +220

1 week

Das wel de gebruikelijke werkwijze ja.

Even over die koppakking zelf: als je prijs stelt op een resultaat dat ook nog een paar jaar meekan, koop een MLS koppakking anders heb je een behoorlijke kans op nieuwe lekkage na de klus.
2x tsjekken na de distributie, je zit er makkelijk een tand naast....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.