Hoi,
Vanochtend heb ik volgende probleem:
Probeer de auto te starten, maar slaat niet aan.
De startmotor draait en op een gegeven moment hapert het.
Het geluid van de startmotor is alsof je een kat hoort miauwen :-) Heel lichtjes, bij het begin al.
Ik rook ook verbrande geur, na het starten.
Gisteren deed de auto het gewoon. Rijdt goed en Netjes uitgezet. Vanochtend wilde deze niet meer aanslaan.
Starten in de versnelling, de auto gaat achteruit of vooruit.
In de 5e versnelling gezet en even naar voren achteren geduwd: Geen resultaat.
Wat mij wel opvalt, als de auto in versnelling staat, kan ik hem wel 50 cm doorduwen. Daarna blokkeert het.
Met startkabels geprobeerd te starten: Geen resultaat.
Help, wie kan mij helpen? Het is een Peugeot partner 1.6 16v. combisp mot.tu5jp4 80kw
Distributieriem is 2 jaar geleden vervangen (met waterpomp en spanrollen etc), dat is 8000km geleden.
Bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat hij na ca. 50 cm blokkeert is de compressie die je voelt.
Ik denk dat de startmotor aan zijn einde is.
Probeer hem eens aan te trekken. (of duwen met een paar sterke jongens). Lukt dit wel, dan is mogelijk je starter defect aan het geraken.
Hoi Ralf. Bedankt voor je reactie. Ga ik inderdaad straks of morgen proberen om aan te duwen.
Ik heb de auto net uitgelezen. 1 fout:
P0327 Knock detector signal (front row of cylinders) Short circuit to earth.
State: Intermitted fault.
Wie weet waar deze sensor zit en kan het hiermee te maken hebben?
8 jaar
...even een ander vraagje tussendoor: Ik wil de distributiriem bekijken. Alleen krijg ik dat kapje wat eromheen zit niet los.
Welke type schroeven zitter erin? Ik dacht torx, maar geen een paste erin. Alvast bedankt.
Kan de pingelsensor mee te maken hebben dat de auto niet start? Zie eerdere post.
8 jaar
dopje 6 gebruiken, en nee, die pingelsensor heeft er niks mee te maken. zou ook
ophouden met starten, want denk idd dat de distributie geknapt is als ik het verhaal zo lees. motorsteun moet overigens wel los.(met torx-bouten)
Ik zou ook maar even stoppen met starten en zeker niet proberen aan te slepen! Uit je verhaal op te maken trekt de startmotor het zaakje niet meer rond vanwege een blokkering in de motor. Check dus eerst de distributie.
Heren bedankt!
Als ik de auto niet mag aanslepen, hoe moet ik de auto dan naar de garage brengen?
Of bedoel je niet startend aanslepen?
8 jaar
slepen, niet aanslepen.
Heren,
Na vanochtend te checken, de motor heeft compressie.
Nogmaals aan een goede startkabels gehangen: Motor slaat aan!
Totaal onverwacht, het was een lege accu. Deze wordt binnenkort vervangen. Hij laadt wel bij, dus dynamo is OK.
@Allen: Bedankt voor het meedenken en jullie input!
8 jaar
Dan heb je toch een paar mensen op het verkeerde spoor gezet. Waaronder mij.
Wat was die verbrande geur?
Is dat ´blokkeren´ dan gewoon de compressie die jij voelt ........
Mooi dat het is opgelost.
Geen idee waar de verbrande geur vandaan kwam. Volgens mij door de startmotor die niet genoeg kracht had om te draaien?
De accu was dus zwak, terwijl de startmotor goed te horen was, maar blijkbaar niet genoeg draaide.
Tegenwoordig, registreert de computer de toerental van de startmotor, als dit niet gehaald wordt, wordt er ook geen brandstof ingespoten en doordat de startmotor alle kracht uit de accu haalt, krijgen de bougies ook geen goede vonken. Dus start de auto niet.
De accu is opgeladen, ik kijk morgen hoe de accu dan is. Ik twijfel nog of de accu of de startmotor de boosdoener is.
Maar ik ben allang blij dat het geen distributieriem is. Dan was het dokken.
8 jaar
Heren,
de auto rijdt nog. Was dus de accu (gelukkig).
Allen bedankt!
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar