👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Peugeot Partner start slecht bij vrieskou.
ZIE HET YOUTUBE FILMPJE: http://www.youtube.com/watch?v=XqxMge8FK...
Ongeveer een halve minuut moet ik doorstarten en dan gaat de moter pruttelend steeds meer overnemen. Een hoop grijze rook uit de uitlaat.
Soms doet ie helemaal niks. Als de wegenwacht er extra stroom opdoet gaat het starten ineens wel, althans na een seconde of wat slaat ie aan.
De gloeikaarsen zijn meerdere keren vervangen de laatste jaren.
Als ik start gaat het lampje na ongeveer drie seconden uit. Als ik meteen opnieuw voorgloei gaat de lamp niet aan. Dus neem ik aan dat de voorgloei goed gaat. Of?
Ik heb ook voor het olie verversen de carter laten reinigen met een chemisch goedje, en een paar keer dit jaar van dat verstuiverreiniger bij de diesel gedaan (Wynns, bij elke pomp te koop).
Ik heb het vermoeden dat de startmoter versleten is, omdat ik op deze site lees dat dat een van de oorzaken is van slecht starten.
Ik heb als test vanmorgen gestart met behulp van een hulpaccu, en dan wordt het iets beter. Dan duurt het ongeveer 10 seconden voordat de moter aanslaat. De aansluitingen van de startmoter zien er niet gecorodeerd uit.
Een van de andere veel genoemde oorzaken is dat kleppen gesteld dienen te worden.
Mijn vraag is of er een methode is om dat te checken. Ik heb dus zelf geen enkel verstand hiervan..
Verder wordt de cabine slechts warm doordat warme rijwind enigzins verwarming geeft, want de knop van de aanjager werkt niet. Heel soms hoor ik een reutelend geluid als ik de knop verzet, maar meestal doet ie niks. Ik heb de zekeringen al gecheckt. en die zijn allemaal goed. (Althans degene onder het dashbord.) Wat is hier aan de hand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal inderdaad een kwestie van kleppen stellen zijn. Zonder deugdelijk gereedschap en kennis is dit voor een leek nagenoeg niet te controleren. Met name de inlaten willen nogal graag inzakken.
Verwarming: de voorschakelweerstand gaat nog wel eens stuk maar ook de ventilator zelf.
beetje laat met mijn reactie , maar ik lees dit toevallig
ook wij hebben dit gehad met onze partner diesel
bij ons hebben ze de egr /ugr klep er achter weg gehaalt ( zat helemaal dicht van het roet)
er achter weg halen is geen probleem.
kosten voor ons 75 euro bij dealer
toen was het probleem opgelost
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar