Peugeot 106: peugeotje met een heel apart probleem??

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 i

Mijn 106je heeft een heel apart probleem.Al een tijdje houd de auto de eerste 10 seconden erg in en moet je veel extra gas geven.Ook heeft de auto niet veel vermogen meer, maar dat is vast te wijten aan een lage compressie gezien de 106 ook redelijk wat olie neemt.Nu sinds een week als ik met de auto ergens naar toe rijdt, wil de 106 niet voor de 2e keer aanslaan.Ik moet dan eerst een half uur wachten en dan doet ie het weer.(matig)Als ik dan meteen gas geef, slaat ie gelijk weer af.Even stationair laten lopen en nu elke keer met geluk kan ik weer thuis komen.Maar ja,wat moet je hier nou mee? Waarschijnlijk wel een lekke koppakking of elders lekkage want de auto neemt koelvloeistof en alle bougies waren wit. Heb de auto een tijdje geleden ook een 4gas meting laten doen en de lambda was stationair 1,3(op toeren wel goed)en de hc erg hoog gaat dus iets erg mis in dit motortje.Wie o wie kan mij helpen?

skiqpy

Geplaatst door skiqpy (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

zo apart is jou probleem niet.. je draagt zelf al een aantal zaken aan!. om te beginnen> zou ik eerst maar een gaan kijken waar nou die koelvloeistof bleef? is er uitwendig geen zichtbare lekkage dan zou je te maken kunnen hebben met een lekke koppaking? wat waarschijnlijk het geval zal zijn.

paul,

skiqpy (0), 17 jaar geleden

De koppakking is vorig jaar al een keer vervangen.(zou natuurlijk wel weer kunnen).Dat de auto in het begin even wat inhoud is al langere tijd.Na ongeveer 10 seconden loopt de motor perfect.Als je hem voor de 2e keer start na een stukje gereden te hebben wil die niet meer aanslaan.(je moet weer een half uur wachten)Je zou zeggen, dat moet toch iets electronisch zijn? Een sensor die een verkeerde waarde aangeeft of onstekingsmodule? Als ik de auto nu start als die koud is er niks aan de hand.Alvast bedankt

harry4203 (500) PRO, 17 jaar geleden

ik zou denk ik eens beginnen met een nwe motortemp-sensor. en zoals paul zegt, zeker eens zoeken waar dat koelwater blijft. 2 maal een lekke koppakking lijkt me sterk. misschien een scheurtje in de kop of een kromme kop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum