Wij hebben een 206.
Als de motor koud staat, het toerental is rond de 3000 tr/min en op dat moment schakelt men, dan hoort men een fluitend (piepend )geluid.
Het is een korte fluittoon, enkel op het moment tijdens het induwen. Eens ingeduwd, is het voorbij.
Als de motor op bedrijfstemperatuur komt verdwijnt dit fenomeen.
Maar zolang hij koud staat, fluit hij goed hoorbaar.
Het is ook alleen tijdens het rijden. Dit wil zeggen, als de auto stilstaat en we geven dan gas tot 3000 tr en op dat moment de koppeling induwen dan hoort men niks.
In eerste instantie dachten we aan de multiriem, maar na vervanging is het nog steeds hetzelfde.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Zou het iets met de versnellingsbak te maken kunnen hebben ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat het van de koppelingsplaat komt, voering verhard (verglaast)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar