Ik rij een 309 1.4 benzine (injectie) met 95.000 km. Heeft nooit problemen gehad. Start altijd (met koud weer soms iets moeilijker).
Na een eind rijden kom ik thuis, terwijl ik de auto uit sta te laden slaat de motor ineens af. Sinds dat moment start hij niet meer.
De startmotor slaat gewoon aan, als ik wat extra gas bijgeef (wat normaal nooit nodig is) slaat de motor heel even aan met veel toeren, en vervolgens slaat hij vrijwel meteen abrubt weer af.
Iemand enig idee ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de motor geen brandstof genoeg meer krijgt.Dat kan meerdere oorzaken hebben.
Een dichtgeslibt filter in de pomp of het gewone brandstoffilter.
Het brandstofpomprelais gesneuveld.
de brndstofpomp zelf naar de eewige sloperijen.
Controleer eerst de massa stekkers links achterin de kofferbak. misschien heeft u met het uitladen een stekker geraakt. De massa van de brandstofpomp zit daar n.l. ook op.
Je kan dus kijken of er brandstof aankomt bij het inspuitstuk tijdens starten. pas op voor brandgevaar!!. Als er brandstof aankomt controleer dan of de bougie vonkt op een van de bougiekabels. is daar geen vonk,controleer dan of de bougie vonkt op de bobine kabel. heb je daar geen vonk dan is er kans dat je ontstekingsmodule stuk is.
Is de distrubutie niet versprongen?Alhoewel, nu ik het verhaal nog eens overlees denk ik dat Toni gelijk heeft.
Bedankt voor jullie reacties.
De massa v/d brandstofpomp, zit deze bij het ruitewisservloeistof-reservoir ? Hoe kan ik hem herkennen.
groeten Marius
19 jaar
Ik heb alle stekkertjes nagekeken, zonder resultaat.
Rest mij helaas niks anders als de auto naar de garage te brengen.
Dan nog een laatste vraag, kan ik hem met zo'n specifiek probleem beter naar een peugeot garage brengen, of is een goede andere garage ook goed ?
Weet iemand mischien nog een goede garage in de buurt van den Bosch ?
19 jaar
Marius volgens mij zit hij aan de andere kant onder het achterlicht in de hoek en is hij geel van kleur met een aantal groengele draden.
Bedankt voor al jullie reacties, heb de auto toch naar de dealer gebracht.
Uiteindelijk is de onstekingsmodule en de bobine vervangen. De monteur vondt het zelf ook vreemd dat beide tegelijkertijd kapot waren maar had met onderdelen van een leenauto alles getest.
Wegens slijtage zijn ook de verdelerkap en kabels vervangen.
Blijkbaar is mijn auto een echte problemcar, want ik heb nu weer een nieuw probleempje.
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
bedankt,
Marius
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar