Vanmorgen reed ik met de auto weg,en na 5 min wilde ik remmen,maar ik kon het pendaal onderin trappen,waarvan ik erg schrok,nogmaals trapte ik op het pendaal plotseling had ik druk,en de rem deed het weer,3 maanden geleden zijn de remcylinders achtervangen incl voering en de schijven voor incl blokken.
Wat kan de oorzaak zijn?????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoofdremcylinder.Of de beide voorremslangen.
Hoe moet ik me dat voorstellen met die voorste remslangen Oldtimer?.
Jan,ik heb al meerdere keren meegemaakt dat de voorremslangen van de 205 en 309 dicht gingen zitten (roest) wat resulteerd in blijven hangen van de voorremmen of soms tijdelijk helemaal niet remmen voor.
rubber in de slangen komt los en dat gaat dan als een terugslagklepje werken.
19 jaar
ik zal vandaag de garage eens bellen voor een afspraak,gisterren avond had ik weer het zelfde probleem het was nou net of je in een pakje boter trapte,nogmaals het pendaal ingedrukt en toen was de druk goed???
Ik ben benieuwd wat de Peugeot garage zegt
Gr johan
19 jaar
Nou ik denk dat we eruit zijn,het is de hoofdremcylinder,ik trpte vanmorgen op het rempendaal en ik voelde het empendaal naar onderen zakken (de motor draaide niet)Het moet de hoofdremcylinder zijn volgende peugeot garage
Gr Johan
19 jaar
Als je een beetje handig bent zou ik eerst even naar de twee remslangetjes kijken die kosten niet zoveel. Gezien de leeftijd toch best de moeite waard denk ik.
19 jaar
Als een remslang verstopt zit dan zou je altijd druk op het pedaal houden. Als door een verstopping de remmen warm worden heb je inderdaad kans op kokende remolie wat dus dampbelvorming veroorzaakt, maar dat kan alleen na geruime tijd rijden en oude remolie(remolie trekt vocht aan en daarom optijd vervangen)). Een meer logisch gevolg van nieuwe remcilinders achter is dat er nieuwe remolie op gegaan is. De nieuwe remolie reinigd als het ware de hoofdremcil, dus inwendig lekkage na verloop van tijd. Als ze met de nieuwe remcilinders monteren geen ontluchtings apparatuur hebben gebruikt maar ontluchten met het rempedaal dan komen de remcups in delen waar ze normaal nooit geweest zijn. Vaak zijn die (achterste)cilinderwanden geoxideerd of vervuild dus daarmee beschadig je de remcup.
Als het de remslangen zouden zijn dan moeten ze inwendig lek zijn en moet er op de buitenste rubberlaag een bult zichtbaar worden tijdens het in trappen van het rempedaal wat dan inderdaad sponzig aanvoelt.
bij verrotte remslangen hou je wel druk maar is de remdruk van de wielen ondeling niet inorde, hier is het duidelijk dat de hoofdrem cilinder niet goed meer is net bij een corsa gehad vandaag GR:Harm
19 jaar
Baat 't niet dan schaad 't niet, als je toch bezig bent.....wagen blijft toch 17 jaar oud..
19 jaar
Nou de auto is uit de garage en het was de hoofdremcylinder,de ze hebben het hele systeem gereinigd,de auto remt weer uitstekkend
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar