close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: probleem 6 traps automaat

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Mijn 6 traps automaat geeft geen aandrijving meer.Hij geeft een ratelend geluid bij het inschakelen van de D of de R.Mijn garage zegt dat de bak kapot is maar bij het zoeken naar een bak hoor ik niets anders dan dat dit bijna niet mogelijk is.Nu heb ik iemand gesproken die zegt dat ik hem w.s opnieuw moet laten inregelen bij de dealer.Is er iemand die ditzelfde probleem herkent?

Geplaatst door

schurink (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Opnieuw inleren is een mogelijkheid alleen of daarmee het probleem is verholpen vraag ik me af.
Ik verwacht dat er een koppeling uit ligt en daardoor dat de auto geen aandrijving meer heeft.
Doordat deze eruit ligt is ook de link naar het ratelende geluid te maken.

Hoeveel duizend kilometer heeft de auto gereden ?
Had de automaatbak voordat die geen aandrijving had ook al klachten ?
Naast een andere bak is revisie ook een mogelijkheid dit is gemiddeld binnen 5 werkdagen te realiseren

Problemen de met automat gehad. Ratelt en rukt bij optrekken en schakelen. soms komt het niet op en dan met een ruk weer aandrijving.
Versnellingsbak laten reviseren. servo's, computer unit op de bak, nieuwe olie enz.. Probleem verholpen. E800,00
Schijnt meer bij dit type automaten voor te komen. Citroen Renauld ford enz.

janh5105 0

10 jaar

Jan,

Je noemt hier een paar technische termen en versnellingsbak reviseren en een abnormaal lage prijs.
Waarop is je prijs van E800,00 gebaseerd en op welke ervaring ?
Word hierin het kleppenblok en de koppelomvormer meegenomen ?


Advies is om eerst door een goede specialist diagnose erop te laten stellen die kan naar aanleiding van voorbeelden goed uitleggen wat er aan de hand is en wat het gaat kosten.
Maar het belangrijkste ook waarom.

Alle details ken ik niet.
Ben bij enkele versnellingsbak revisie bedrijven geweest. Allemaal uiteenlopende opmerking en prijzen. Zelfs tot 2200,00 onkosten.
Fa. Schoonders was zeker van het probleem.
Ik hoefde niet eens langs te komen. Ze wisten precies te vertellen welke versnellingsbak er in lag en vertelde 90% zeker dat het met deze revisie was hersteld. Inderdaat. ze hebben gelijk.
Kon ook snel terecht. Auto s'morgens gebracht. s'avonds klaar.
Het bedrijf zag er verzorgd en georganiseerd uit.

janh5105 0

10 jaar

s'morgens brengen en s'avonds klaar lijkt me sterk gezien bij een revisie de koppelomvormer ook meegenomen moet worden
Net wat ik zeg diagnose op de auto is het belangrijkste.
Veel wordt geroepen over complete revisie alleen is een goede diagnose van belang om uit te sluiten of deze hoge kosten gemaakt moeten worden of dat het gericht te repareren valt!

waarschijnlijk de verbinding tussen de bak en de rechter aandrijfas verrot.
deze as zit droog in de bak geschoven en gaat roesten, waardoor er op slot ruimte op komt.
dit word steeds meer en slaat op slot er door heen en geen aandrijving meer.

voetbalgek 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.