Probleem met Magneti Marelli Injectie. Zie per ongeluk geplaatst bericht bij particulieren.
Na een uitgebreide meetsessie blijkt er zowel geen vonk als geen benzine te komen.
Spanningen en massa's zijn doorgemeten en goed, enige punt is de BDP sensor bij het vliegwiel.
Scopebeeld lijkt exact op voorbeeld in AutoData software, alleen meet ik piek-piek maar 0,5 tot 0,7 volt! Volgens data zou dat 5 tot 7 volt moeten zijn. Is dit een veel voorkomend euvel of klopt de data van autodata niet? Tweedehandsje wat ik bij de hand had om te proberen gaf zelfs nog iets minder spanning. Was ook een gebruikte dus.....
Iemand een tip?
Groet, Bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is een inductive (dijnamo achtig type) sensor
betekend dat je opbrengst afhangt van het aantal omw per minuuut (bij starten neem ik aan? )
0,5 volt bij starten is in ieder geval veel te weinig.
met de ohm meter doormeten en vergelijken met de waarden in b.v. workshop data of iets dergelijks geeft ook een indicatie meestal 1 of enkele kilo ohms
overigens een 205 uit 2007 bestaat niet, ik neem aan dat je een 206 bedoeld ?
volgens mij moet bij contact aanzetten de benzine pomp een aantal seconde hoorbaar zijn zonder dat de motor gestart word.
ben benieuwd of dat deze info je helpt
vg e.c.j de ruijter
is een inductive (dijnamo achtig type) sensor
betekend dat je opbrengst afhangt van het aantal omw per minuuut (bij starten neem ik aan? )
0,5 volt bij starten is in ieder geval veel te weinig.
met de ohm meter doormeten en vergelijken met de waarden in b.v. workshop data of iets dergelijks geeft ook een indicatie meestal 1 of enkele kilo ohms
overigens een 205 uit 2007 bestaat niet, ik neem aan dat je een 206 bedoeld ?
volgens mij moet bij contact aanzetten de benzine pomp een aantal seconde hoorbaar zijn zonder dat de motor gestart word.
ben benieuwd of dat deze info je helpt
vg e.c.j de ruijter
Hallo e.c..j. de ruijter
Ik heb de sensor zelfs al vervangen... geen resultaat. Het topic is ook al wat ouder en ik had geen enkele respons gehad dus ook de uiteindelijk oplossing niet gemeld. Bij metingen aan de MAP sensor bleek ik op alle aansluitingen 5 volt te vinden. Ook aan de gaskleppositiesensor het zelfde. In het schema ontdekte ik dat deze een gezamelijke aarde hebben (met de temeperatuursensoren ook nog) via de computerkast. Alle aardes van de computer warenn echter OK. Een onderbreking van een printbaan in de boordcomputer was de boosdoener. En na reparatie rijdt het karretje weer als vanouds.
Ik hoop dat iemand hier ook weer voordeel van heeft. hoef je het wiel niet steeds weer uit te vinden!
Vriendelijke groet, XSBert
@ XSBert: jammer dat je niet de oplossing hebt gepost omdat je geen respons op je vraag had gehad.
Behalve het stellen van vragen, is dat OOK de functie van deze site.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar