Help! Vandaag mijn 205 diesel uit 1995 laten keuren. Is afgekeurd, onder andere op de roetmeting. Tijdens de roetmeting maakte de diesel in ene een hoog toerental bij stationair waarna de apk meester de roetmeting niet meer aandurfte. Naar huis gereden om de zaken te gaan aanpakken (ook een paar andere punten), viel me op dat de motor bij stationair een hoog toerental had wat voor de apk niet zo was. Op een parkeerplaats gestopt om het stationair lager te krijgen en wat schetst mijn verbazing? De motor wil niet uit nadat ik het contact terug heb gedraaid en de sleutel eruit heb gehaald. Weet iemand wat hier aan de hand is? Maar naar huis gereden en met de bekende koppeling test truc de motor uit gekregen. Het is een lucas pomp. Recentelijk is wel het deksel wat erop zit vervangen omdat de pomp lekte maar dat is al weer een aantal weken geleden, geen problemen gehad. Zijn stabilisatorstang rubbers trouwens een afkeurpunt voor de apk (rammelen)? Weet iemand hier een oplossing voor? De garage stelde meten voor om de pomp te vervangen maar dat ging mij in eerste instantie wat te ver.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rammelende stabilisator is ruimte en niet ogenschijnlijk speling vrij en denk metaalcontact = afkeur
en die motor zal denkelijk door onderdruk een hoeveelheid olie binnen hebben gekregen en (bijna) op hol zijngeslagen
Als de stabilisatorstangen alleen maar speling hebben en GEEN ijzer op ijzer contact maken dan is het geen afkeur...
volgens mij is de stabilisatorstang al een tijdje geen keuringseis meer voor personenautos, zolang deze dusdanig vast zit dat ie er niet dreigt onderuit te breken is het goed.
[quote=harry4203]volgens mij is de stabilisatorstang al een tijdje geen keuringseis meer voor personenautos, zolang deze dusdanig vast zit dat ie er niet dreigt onderuit te breken is het goed.[/quote]
je hebt gelijk
wordt niet meer over gesproken in de bijbel der apk
of de stopsolenoid op de brandstofpompo werkt niet.
Motor stopt weer na het vervangen van de stopsollenoid, dat in ieder geval verholpen, hartelijk dank voor de tip! Motor loop echter niet lekker, lijkt af en toe of hij verzuipt als je gas geeft. Zit er misschien nog lucht in het systeem of is de pomp misschien toch kapot?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar