Peugeot 306: probleem met vervanging kleppendekselpakking peugeot 306

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 xt

hallo,

ik heb een probleem ik wilde de kleppendekselpakking vervangen van mijn peugeot 306 maar toen ik hem eraf had zijn mij twee afstand busjes weggevallen en heb geen idee waar ze horen heeft iemand hier ervaring mee waar ze horen?
en dan heb ik nog een vraag toen ik de auto kocht zei de verkoper dat er een distributie ketting op zit heeft iemand een idee hoe ik daar achter kom dat het echt zo is ?
en dan mijn laaste probleem de electrische spiegels werken niet de zekeringen zijn goed heeft idee waar het verder aan liggen kan?

alvast bedankt voor jullie hulp

marco30

Geplaatst door marco30 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je het kleppendeksel er af hebt, zit er ook een blikken spatplaat onder het kleppendeksel. De 2 busjes horen tussen deze blikken spatplaat en het kleppendeksel, dus eerst de plaat op de motor leggen, daarna op de 2 bevestigings punten waar de moeren op komen, de 2 busjes. Klepdeksel er als laatste overheen.

marco30 (0), 14 jaar geleden

heel erg bedankt voor je reactie het is gelukt

gr.

marco

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is goed!

P.s. dit is een motor met distributie-riem en géén ketting.
Om iets over de spiegels te zeggen is het chassisnummer van de auto wel handig.

marco30 (0), 14 jaar geleden

ik had toevallig net de peugeot dealer gebeld of er een ketting of een riem erop zat maar dat konden zij mij niet vertellen vond het een beetje raar maar weet je toevallig ook om de hoeveel km hij vervangen moet worden? de auto heeft nu 175.000 op de teller.
en had ik nog een vraag heb net de motor olie vervangen maar nu zag ik dat bij de vuldop een witte smurrie zitten ik heb al een beetje op internet gezocht en daar zeggen dat komt dat de olie lang niet ververst is en de meeste raden dan ook aan om een toevoeging bij de olie te doen motorflush van forte en dan de motor warm te laten draaien en dan de olie weer te vervangen en de oliefilter maar zijn ook heel veel die het afraden heb jij daar ervaring mee?

mijn chassisnr. is vf37cnfz230865034

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Deze motor heeft "gewoon" een distributie-riem en dient om de 120.000 vervangen te worden. Als je niet kunt achterhalen of dit al gedaan is, of bij welke kilometerstand dit gedaan is, dan niet twijfelen en gewoon vervangen.....de kosten van een gebroken riem zijn vele malen hoger.
Als het een auto is waar veel korte stukjes mee gereden wordt, dan kan er ook sludge (witte smurrie) ontstaan.
Een keer een lekkere lange rit kan helpen. In je eerste bericht had je het kleppendeksel eraf. Hoe zag de binnenkant van het deksel eruit? Als dit echt vreselijk vol zit met van die zwarte, teerachtige smurrie, dan zou flushen een probleem kunnen geven want als die smurrie los zou komen door het flushen, heb je kans dat de zeef van de oliepomp dicht gaat zitten, maar normaal gesproken kan flushen, mits gebruikt zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft, geen kwaad.
Aan de hand van je chassisno. komen we helaas niet veel verder omdat het een eerste model 306 betreft en dit schema niet on-line staat, maar je hebt kans dat het aan de bedienings-schakelaar van de spiegels ligt.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.