Peugeot 306: Start 's morgens moeilijk

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Heb sinds 2 maanden een 306 Diesel 1.9 gekocht maar heb er alleen 's morgens startproblemen mee. Hij draait niet in 1x rond. Als die eenmaal draait loopt die perfect. Nieuwe gloeibougies erin gedaan en nieuwe accu maar nog steeds hetzelfde probleem 's morgens. Wat kan het nog meer zijn? Het is me wel opgevallen dat het voorgloeilampje brand (en daarna ook weer uit) ook al heb ik er een tijd mee gereden.

Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groeten,

Dadda01

Geplaatst door Dadda01 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Probeer vóór het starten eens om de ontlucht knop naast het brandstoffilterhuis een aantal keren in te drukken of kijk of je luchtbellen door de doorzichtige leidingen mee ziet komen richting brandstofpomp.

Dadda01 (0), 14 jaar geleden

Ontlucht knop aantal keren ingedrukt (weet niet hoe vaak ik dat moet doen?) en zag geen luchtbellen in de doorzichtige leidingen. Auto starte daarna nog steeds niet lekker.

Zit er een choke op (zo ja, waar) die het niet doet?

Dadda01 (0), 14 jaar geleden

Gisteren heb ik na het starten op het onluchtingsknop gedrukt. Toen zag ik wel een paar keer belletjes verschijnen. Kan ik nu concluderen dat er ergens lucht vast zit? Vanmorgen starte de auto weer niet zoals ik had gehoopt.

vervoort11761 (0) PRO, 14 jaar geleden

klepspeling kontroleren

Dadda01 (0), 14 jaar geleden

dat gaat niet zomaar.... moet hele kop eraf heb ik begrepen van de Peugeot Dealer. Dus even de klepspeling kontroleren wil ik niet zomaar even doen....

vervoort11761 (0) PRO, 14 jaar geleden

blijf dan verder sukkelen.

klepspeling kontroleren is niet langer dan 1 uur werk. kleppen regelen is wel een beetje langer werk. cilinderkop moet niet gedemonteerd worden om kleppen te regelen.

schol (0), 14 jaar geleden

Dit is te controleren door de olie vuldop!

Nokkenas ter hoogte van 1e klep distributiezijde met de nok naar boven zetten, daarna met een lange schroevendraaier kijken of je het vulplaatje kan draaien, is dit niet het geval is bij deze inlaat klep is de speling 0. deze klep heeft ook vaak de meeste slijtage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum