auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 1007 2006: Probleem schakelrobot

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Na de semiautomatische versnellingsbak olie hebben ververst en gaan rijden rook ik olie / plastic geur na een lange rit begon het accu lampje te branden, auto uitgezet kon hem daarna niet meer starten gaf eco mode aan en het accu lampje blijft knipperen had voordien een raar geluid bij het rijden in 1e en 2e versnelling 3-4-en 5 geen bijgeluid, kan het zijn dat de schakelrobot ( schakelklep of relais op de robot defect is het lijkt er op dat er een (kort) sluiting in zit bij het contact aan batterij snel spanning's verlies zonder dat er stroomvreters aan staan ) ben benieuwd naar jullie suggesties of aanbevelingen mijn dank is groot voor deze oplossing. Kees

Geplaatst door

james1 +0
badge

al 18 jaar lid

Reacties

Geen massakabel vergeten, de schakelrobot gaat niet zomaar defect na olie verversen zeker?

Ben jij nou de auto van sjaak001 aan t repareren, of hoe zit dat in elkaar? Hij schreef dat de robot reeds vervangen was 4jr terug, geloof niet zo dat deze weer defect is. De robot veroorzaakt ook geen bijgeluiden tijdens het rijden.

Inderdaad harry, een beetje geheimzinnig gedoe met meerdere gebruikersnamen/accounts.
Jammer dit...

Het probleem van knipperend accu lampje en bepaalde verbrandingsgeur is opgelost door de dynamo te vernieuwen het bijgeluid in de versnellingsbak is naar mate minder geworden door de nieuwe versnellingsbak olie 80 w 90

james1 +0
badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 1007 of stel zelf een nieuwe vraag.