Hallo forum,
Ik heb sinds 2 jr een peugeot 406 break 2.0 van jan. 2001
deze auto heb ik gekocht met 67000 km op de teller. Hij rijdt al sinds 2001 op gas (ex lease auto).Gasinstallatie AG .
Auto reed probleemloos totdat afgelopen zomer in Frankrijk motormanagemant lampje bleef branden. Dochters zijn weer thuis gekomen met auto ,zonder problemen. Bij mijn eigen universele garage boordcomputer uitgelezen. Gaf aan dat bobine een hik had gegeven. Reset van alarm en daarna weer een aantal maanden probleemloos lopen. In november 2005 liep de auto niet meer op gas, bij onderzoek door inbouwstation/gasdealer bleek de AG gascomputer defect. Voor de zekerheid is eerst de oude comp. opgestuurd naar AG importeur voor controle. Diagnose: inderdaad alleen nieuwe computer is de oplossing.
Na inbouw liep de auto weer probleemloos, alleen gaf sindsdien de boordcomputer aan dat het gemiddels verbruik (op benzine) 8,8 ltr/100 was ipv daarvoor 8,4 . Dit is aldoor zo gebleven, wel loopt de auto met nw gascomputer iets mooier en minder schraal. Het rare is dat de auto een paar weken geleden na morgen rit van 150 km 's middags in 1 keer niet meer stationair liep. Ik heb in de file met voet op gas en rem naar huis gereden. Garage heeft geconstateerd dat storing in mengselregeling de oorzaak was. Connectoren zijn gereinigd en probleem leek weer opgelost. Auto rijdt nu weer goed. Alleen sinds woensdag brandt weer het motormanagement lampje. Aaan de auto is verder niets te merken. Ik laat nu weer de computer uitlezen, maar heb gevoel dat het geheel niet meer betrouwbaar is. Maak ik me ten onrechte zorgen ?
Of is het geheel toch terug te voeren op storingen veroorzaakt door een rotte bobine, zoals ik vaker op dit forum lees ?
Auto heeft paar weken geleden grote beurt gehad bij 120.000 km , distributieriem vervangen, nieuwe bougies en andere zaken volgens monteur gecontroleerd. Ik heb geen slechte ervaringen met garage , kom er al jaren. Maar wil ook graag jullie mening horen. De garage heeft geen ervaringen met de 2 ltr 406, deze komt hier in Noord Groningenblijkbaar niet zo vaak voor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klaas, kijk een paar berichten terug bij mijn bericht. Dan kun je zowiezo een aantal zaken aan je installatie testen. Bijvoorbeeld: de injectoren moeten aan de ONDERKANT van inlaatspruitstuk worden gemonteerd. Dat is alleen bij de 2.0 EW10. Wat betreft de motorstoring mengselregeling: Je verdamper is waarschijnlijk kapot.
Zie ook mijn ander bericht op dit forum. Ik kreeg hier in dit bericht geen verder antwoord op.
Ook stelt edwin de inbowu zelf ter discussie. Dat zou best kunnen maar als ik er bijna 2 jaar vrij probleemloos mee heb gereden dan lijkt het me zinloos om de hele inbouw onder de loep te nemen. Wie betaalt het als alles veranderd zou moeten worden ?
De verdamper kan haast niet stuk zijn omdat nu alles na nog een keer dezelfde storing te hebben gehad probleemloos loopt tot nu toe.
Wie heeft ervaringen over het verbruik dat via de boordcomputer wordt aangegeven ?
18 jaar
Dat klopt i.d.d. Hoe is het nu met je probleem? Geen lampjes meer? Het verbruik dat op mijn board computer geeft is iets positiever dan de werkelijkheid, dat geldt voor benzine en gas. Scheelt ongeveer 10%.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar