Sinds februari 2021 heb ik last van hartnekkige storingen. Die begonnen na vervanging van de accu. Rode draad zijn de codes P0100 en P0102 maar die worden altijd gecombineerd met een reeks andere in verschillende combinaties: P0659, P2125, P2127, P024D, P0113, P0235, P0220, P2132, P2133, P2134. Dit heeft allemaal geen merkbaar effect op rijgedrag of trekkracht. Verder nog twee keer een storing waarbij esp lampje ging branden. Daar heb ik helaas geen codes van. Als dat gebeurt is de trekkracht wel volledig weg en is het stationair toerental verhoogt tot ong 1500 rpm. Dat daalt dan weer naar normale waarden als de rem wordt ingetrapt.
De peugeotdealer in mijn woonplaats heeft stuk inlaatlucht leiding vervangen (0382NC) maar zonder resultaat. Peugeot in mijn 'werkplaats' waar ik meestal kom verdenkt gaspedaal. Ik benieuwd naar aanwijzingen via dit platform
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de grootste oorzaak de volgende foutcode is: P0659 - Voedingsspanning A signaal te hoog.
Het gaat hier dan om de 5 volt voeding voor diverse sensoren zoals gasklep, positisensor bypass intercooler, etc.
Ik denk dat je een kortsluiting zoekt of vocht/koelvloeistof/olie in de draadboom.
Dank. Heeft het 5V circuit een relatie met de elektronica die op de accu zit en die aan de kant moet bij een accuwissel? Of is er een andere plek waar het zoeken naar het beste kan beginnen?
3 jaar
De 5V wordt gemaakt door de motor-computer.
Je hebt denk ik wel een goed elektrisch schema nodig.
Hallo
Heb je dit probleem kunnen oplossen?
Ik heb precies hetzelfde probleem in mijn Peugeot 3008.
Ik ben al bij 3 garages geweest en helaas kan niemand mij helpen.
Kunt u alstublieft schrijven wat u hebt gedaan om dit probleem op te lossen?
Ik heb het gaspedaal, de gaskleppen en de motorstuureenheid (ECU) al vervangen en heb nog steeds hetzelfde probleem.
5 maanden
Bij mij lag het uiteindelijk aan een draadbreuk. Er is een by-pass getrokken tussen de luchtmassameter en een dikke turqoise draad (voeding of nul?) die uit de middelster multistekker van de ECU komt.
4 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 3008 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar