Peugeot J5: remdruk te laag

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0l

Hoi,

wij hebben een peugot j5 2,0l met een hobby 550AK opbouw (ledig gew = 2100kg)
bij de APK wordt gezegd dat de achterremdruk te laag is en dat deze bijgesteld moet worden.
heb aan bijde kanten al nieuwe remcilindertjes geplaatst, voering is goed.
heb de voering naar buiten gesteld zo ver mogenlijk verder gaat niet anders kan de tromel er niet meer op, van achter zie ik geen stelmogelijkheid.
alles weer in elkaar gezet maar de druk blijft te laag zeggen ze.

wie weet hier een oplossing voor.
en wat moet de achterremdruk zijn.
is deze wel te stellen van af de achterzijde (ankerplaat).
BVD

angelique01

Geplaatst door angelique01 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Zit de remkrachtregelaar niet vast of verkeerd afgesteld?

angelique01 (0), 11 jaar geleden

je bedoel de remverdeler waar het remvloeistof bakje ook op staat.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Waar meet die APK man mee.? Als het een platenbank is krijg je dit effect. De wagen duikt op zijn voorwielen en licht de achterwielen op . Bij voorwiel aangedreven wagens een bekend iets. Bij een rollenbank staat de auto stil en duurt de rempoging tot een max. is bereikt en de bank af slaat.
Met al dat stellen krijg je niet meer remkracht. Alleen het rempedaal is eerder op druk !
Kijk of midden op de achteras een mechaniek zit die met een veer aan een remventiel zit .
Daarmee kan je de vloeistofdruk naar de achterwielen stellen .
Met een lege camper is een remverhouding voor /achter 90/10 % niet ongewoon.
Doe er anders bij een volgende remproef een paar mud aardappelen achterin!!!
Succes

kaleido 1 (1860) PRO, 11 jaar geleden

Wat is het probleem?
Remvertraging totaal goed?
Scheefremmen binnen gestelde eisen?
Volgens mij zijn ze iets aan het zoeken wat er niet is.

angelique01 (0), 11 jaar geleden

getset op een rollenbank,
links en rechts binnen de gestelde eis van scheefremmen.
voorwielen remdruk 2.5 (beide) achter 1.1 (beide)

ze zeggen dat de achterremmen te weinig druk hebben ??

kaleido 1 (1860) PRO, 11 jaar geleden

Die 2.5 en 1.1 is toch geen bar (luchtdrukremmen)

angelique01 (0), 11 jaar geleden

nee is geen bar.

het is het getal dat de meters van de rollenbank aangeeft

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

denk dat ze kilonewton mee bedoelen
qua overberemming zit hij precies op 30% dus achter remt hij al perfect
eigenlijk iets te
2.2/7.2= 0.305
overberemming mag 30% maximaal zijn
voor remt hij nu 70% dit mag dus wel wat meer zijn

verder moet bepaald worden wat de remvertraging is
deze moet 5.8ms/2 zijn (5.2 was het maar is verhoogd, durf alleen niet te zeggen of bij deze ook was) hiervoor zou ik dan toch in de boek ff moeten duiken
remvertraging is als mijn berekening kloppen 3.4ms/2
7200/2100=3.4
deze waarde moeten dan wel verkregen zijn bij minimaal 500N dat je op rempedaal trapt
als dit minder is dan zou in een noodstop situatie remvertraging beter zijn

dus zoals ik de gegevens zie en lees denk ik juist dat hij voor niet goed genoeg remt in plaats van achter
verder wat is de pedaalkracht die is toegepast dit moet 500N officieel zijn bij rollenbank, mag het bij te lage waarde ook doorgeremt worden tot hij afslaat

dus vraag me af waarom de remmen achter te weinig druk hebben
zolang dit niet bekend is wat er precies buiten de tollerantie valt kunnen we verder denk ik ook weinig

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Wat ik niet begrijp zijn die lage gemeten waardes . De keurmeester moet er dan wel bij vermelden dat hij tot 50 kilo mag trappen. Normaal is dat je trapt tot de bank af slaat .
Omdat er op een rollenbank gemeten wordt en de auto stil staat ,zijn vooral bij de voorwielen de gemeten waarde laag. Je moet als buitenstaander een cursus in volgen en zelfs een monteur staat in het begin met zijn oren te klapperen met alle kilonewtons en gewichten in kilo's.!Groeten.

angelique01 (0), 11 jaar geleden

ga morgen de remkrachtverdeler op de achteras nakijken of alles werkt.
maandag ga ik terug naar de keuring en neem ik de gegevens van Werner mee, eens kijken wat ze hier op te vertellen hebben.
hopenlijk komt hij nu door de keuring

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.