hey,
ik wou mijn remslangen achter gaan vervangen, wegens afkeur op de apk..
alleen ik heb dus geconstateerd dat dit geen sleutel 10 is en ook geen sleutel 11( uiteraart zijn die leiding sleutels )
weet iemand toevallig welke maat dit wel is? engels dan ofzo?
gr robin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
100% zeker 11, nippel zal wel een beetje rot zijn.
maar ik heb een steeksleutel 10 iets opgevijld, en die past nu wel, dus dan kan het eigenlijk toch nooit 11 zijn?
15 jaar
Jewel. is 11, is gewoon zover weg geroest. Advies gelijk nieuwe nippels te monteren. (niet eens zo duur).
hmm ok, bedankt voor de reacties!
15 jaar
als je er met je sleutel overheenschiet en niet meer loskrijgt goede waterpomptang erop draai je ze zo los,eigenlijk heb je daar speciale leidingsleutels voor meestal schiet je eroverheen met een steeksleuteltje als alles nieuw is gaat dat wel maar als het wat ouder wordt valt het tegen
15 jaar
Als de kop echt beschadigt is,kun je eens een griptang erop zetten,werkt ook perfect..
15 jaar
Of even warm stoken ;)./
hey, warm stoken had k ookal geprobeerd maar dat werd ook geen succes
ik ga het al op een andere manier oplossen..
ik trek de remleiding vanaf het midden van de auto los en achter bij de wielrem cilinder ook, en zet het spul even in de bankschroef
bedankt voor de tips in ieder geval
15 jaar
Kijk uit met warm stoken. Remvloeistof is zeer brandbaar.
Heb je gelijk is Arjan, maar als je voorzichtig bent ;). En weet wat je doet, is er niks aan de hand. Doe het regelmatig.
dat warm stoken is ook gelijk matig gegaan, en k kijk echt wel uit bij vloeistoffen die mogenlijk brandbaar zijn.
heb zelf sinds 2 maanden mijn dilpoma monteur niveau 4 op zak dus wet toch wel redelijk waar k mee bezig ben ( no offence )
maar k ga, zoals k al zei , gewoon de leiding grotendeels onder de auto vandaan halen en dan in de bankschroef verder.
deze auto staat onder mijn carport dus erg veel ruimte onder de wagen heb k niet om wat te doen ( staat wel een stuk omhoog )
dus in mijn ogen is dat de makkelijkste manier nu
15 jaar
no offence,jij hebt diploma monteur 4 en je weet niet hoe je een remleiding moet losmaken????
15 jaar
[quote=arjankempeneers]Kijk uit met warm stoken. Remvloeistof is zeer brandbaar.[/quote]
brandbaar? ik heb al veel zitten stoken op remmen en dan vloog alles in brand behalve de remvloeistof. gr john
[quote=johndoornbosch]...en dan vloog alles in brand...[/quote]
Vertel eens?! Je maakt ons nieuwsgierig :-)
15 jaar
[quote=robby10030]no offence,jij hebt diploma monteur 4 en je weet niet hoe je een remleiding moet losmaken????[/quote]
k weet wel hoe k het los moet maken, maar aangezien sleutel 10 te klein was en sleutel 11 te groot was, wou ik even navragen of het misschien een engelse maat was;)
15 jaar
als je dat denkt (engelse maat)
als monteur probeer je dan toch een engelse maat
of denk ik weer verkeerd
(its so simple)
en brandbare remvloeistof????
wat john zegt
alles fikt
maar remvloeistof!
heb je niet per ongeluk een benzineleiding geraakt
dan moet je die wel hebben liggen:) wat ik dus niet heb
15 jaar
koop je dr een
is een veel voorkomende maat
dus altijd bruikbaar
dat het altijd bruikbaar is weet ik, maar dan kan ik toch netzo goed even navraag doen? of het wel of niet zo is ;)
15 jaar
[quote=Treb][quote=johndoornbosch]...en dan vloog alles in brand...[/quote]
Vertel eens?! Je maakt ons nieuwsgierig :-)[/quote]
bij wijze van spreken trep. btw jij bent mij te nieuwsgierig. gr john
ik heb standaard een setje engelse steekring in de kist voor dit soort dingen(slechte bout/moer)
Een Engelse maat op een Franse auto? Je ne crois pas un mourre de ca... ;-)
15 jaar
[quote=Peter Schouten]Een Engelse maat op een Franse auto? Je ne crois pas un mourre de ca... ;-)[/quote]
zo sorry dat k een vraag stel hoor.....
15 jaar
Geeft niks hoor, ik ben een beetje in vrijdag-stemming. Was niet de bedoeling om je af te zeiken in elk geval. Succes met sleutelen!
mvrgr
Peter
15 jaar
ook rotte franse boutjes kan je vaak met een engels maatje loskrijgen
Nog even over brandbaarheid remvloeistof. Remvloeistof is dikwijls oorzaak van autobranden. Meestal na aanrijdingen waardoor er remvloeistof op hete delen terecht komt. Dus over brandbaar gesproken!!!
Toen ik vanochtend las dat remolie zo brandbaar was dacht ik in eerste instantie dat het door iemand geschreven was die er totaal geen verstand van had. Remolie is immers zo gemaakt dat het zowel bij extreem koude temperaturen als extreem hoge temperaturen z'n eigenschappen goed behoudt. Dat kan natuurlijk niet als het in de fik vliegt als het een beetje heet wordt. Aangezien de brandbaarheid door arjan weer genoemd werd, heb ik er een paar google zoekopdrachtjes op los gelaten en remolie blijkt volgens google inderdaad brandbaar te zijn. Niet extreem zoals benzine ofzo maar wel onvlambaar. Het verbaast me wel maar het lijkt inderdaad zo te zijn. Weer wat geleerd :)
15 jaar
[quote=Peter Schouten]Een Engelse maat op een Franse auto? Je ne crois pas un mourre de ca... ;-)[/quote]
Ja, engelse maten op franse auto's. nog nooit gezien? Talbot, P305. bij de samenvoeging van alles naar peugeot was het een zootje.
15 jaar
Peter, we hebben 't over remvloeistof, niet remolie. Remvloeistof is op basis van alcohol. vandaar dat het hygroscopisch is.
Remolie gebruiken ze oa in een citroën. is niet vergelijkbaar.
En ja, remvloeistof kan goed branden, ontploffen zelfs. leuke mini-ontploffinkjes in de leiding. er springt niets uit elkaar maar het is wel grappig.
15 jaar
< Remvloeistof is op basis van alcohol>
vandaar dat er zo snel vapourlock optreed
verdampings punt van alcohol basis is?????
60 graden?
beetje remsysteem met fors remmen
800 graden
zo te zien is er weer een leuke discussie uitgekomen, haha
maargoed het is opgelost, ik heb de leidingen halverwege de auto losgekoppeld en achter bij de wielremcilinders ook losgehaald en het hele zootje eruit gejast.
k heb het in de backschroef geklemt en met een moordenaar losgehaald! de wartels zaten vastgerot op de leidingen dus alles zat gewoon muurvast.
toen de leidingen los waren even een beetje verhit en voorzichtig zitten jutteren om de wartels en leidingen weer vrij te laten bewegen.
alles zit er weer onder, allen nog ontluchten en klaar!
bedankt voor alle reacties,
15 jaar
bedankt voor de feedback
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar