close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Slaat niet aan via contact

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Ik heb een 106 1.1 van 1991 binnengekregen die via het contact niet wil aanslaan.Als ik de auto aansleep of remreiniger in luchtfilterhuis spuit start hij meteen zonder gekkigheid

wie kan me helpen...

Geplaatst door

sensautos (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt als brandstoftekort bij de start.
Meet de brandstofdruk eens na een paar uur stilstaan. Deze zal wel behoorlijk te laag zijn.

Al uitgelezen en koelwater temperatuur gecontroleerd?

oldford 0
badge

15 jaar

ik ben nog ergens met de auto heen geweest en nu zeggen ze dat er te weinig benzine in de carburateur word gespoten.als ik hem 2 a 3 keer achterelkaar op contact zet kan ik hem zo starten.toen zeiden ze dat de computer mischien niet goed was maar die is nieuw

sensautos 0
badge

15 jaar

Eh, carburateur en computer gaan niet samen. Is dit een monopoint inspuiting?

Je beschrijving van het starten klopt met mijn eerste idee, geen brandstofdruk na een tijdje stil staan.
Misschien toch maar even benzinedruk meten?

oldford 0
badge

15 jaar

Lekkend retourklepje?

Jaap Jansen 0

15 jaar

dat hij dus niet genoeg inspuit is duidelijk maar wat kan hier de oorzaak van zijn...

sensautos 0
badge

15 jaar

Te lage benzinedruk
Wat is het nu? Monopoint of multipoint inspuiting?

oldford 0
badge

15 jaar

benzinefilter dicht

TU1JP, Mono point. Wat TS ziet is het injectie huis. ICM gasklep.

komt dit probleem er vaker voor ofzo dan???

sensautos 0
badge

15 jaar

De motor start nadat je hem 2 a 3 keer op ctc zet. Kortom de brandstofpomp heeft 2 a 3 keer gedraaid.... druk is dan in orde.... kortom de druk valt weg bij lang stilstaan... kan alleen door lekkage... naar buiten(lekkage van leidingen) of terugvloeien naar de tank of sowieso een te lage opbrengst van de brandstofpomp. Kortom pomp aansturen druk en opbrengst meten, leidingen checken filter checken, enz, enz,

Dit alles komt niet vaak voor maar dit zijn allemaal logische suggesties.

Groet,

Jaap.

Jaap Jansen 0

15 jaar

Hallo,
Mijn zoon heeft een peuqeot 106 sketch 1998 start wel maar slaat niet aan,na 2 tot 3 pogingen slaat de motor aan,getest bij de eerste weigering had de bougie geen vonk.
Wat kan hier van de oorzaak zijn,de bobine is al vervangen.
mt vr gr Henk

diekhoes 0

15 jaar

Hallo,
Heb een keurige handleiding over een distributierien van de opel vectra ontvangen daarvoor dank, volgende vraag om de hoeveel kilometer moet de riem vervangen worden, de een zegd 60000km de ander 100000 weer een ander 120000, wat is het juiste antwoord.
mt vr gr Henk

diekhoes 0

15 jaar

Diek, graag even een eigen topic openen, zo wordt het allemaal erug onoverzichtelijk!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.