Peugeot 508 2018: remslijtage indicatoren

Bouwjaar: 2018, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Net enkele dagen geleden een remblokkenprobleem opgelost op mijn 508 met dank aan het forum. Maar ik heb net nog een probleempje ontdekt: ik vind bij de remklauw voor de vooorremblokken geen aansluitmogelijkheid om slijtage indicator-draadjes aan te sluiten!! Nochthans de leveranciers van remblokken geven stevast aan dat er bij de blokkenset draden meegeleverd worden. Kan het zijn dat peugeot inderdaad op deze auto geen rembloslijtage lampje voorziet? Erg vreemd want ze doen dit al 30jaar! Kan iemand dat uitleggen?
Met dank
peugeofan

peugeotfan

Geplaatst door peugeotfan (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 2 jaar geleden

Zaten deze op de oude wel dan ?
Zit er in de blokjes een uitsparing waar de sensor in gedrukt kan worden ?
Kabel zit niet ergens weg gestopt bij een vorige vervanging en is doorgelust ?

harry4203 (425) PRO, 2 jaar geleden

afhankelijk van de schijfdiameter kunnen ze wel of geen slijtindicator hebben, deze dus kennelijk niet. anders ff chassisnr plaatsen.

peugeotfan (0), 2 jaar geleden

Graag,beste Harry hierbij het chassisnr van mijn 508: VF38DAHXMHL081958
Dank als je hiermee meer kunt helpen. overigens vind ik in de blokjes wel degelijk een soort uitsparing waar evt. draden (zouden) kunnen aangebracht worden.Maar ik vind precies gniets in de bedrading van de auto.
peugeotfan

check

Beste antwoord, geplaatst door harry4203 (425) PRO, 2 jaar geleden

Voor zover ik het kan zien in de orig documentatie voor wel en achter niet.

peugeotfan (0), 2 jaar geleden

bedankt voor de info. Ik laat het nu los want zo erg is dat niet. Wel een zeer ongewone gang van zaken bij Peugeot vind ik.Toch zal ik het bij gelegenheid eens kenbaar maken bij de grote garage waar de auto vandaan komt. De 508 productie was toen al gestopt en daar ligt misschien de oorzaak.

Hempie1 (85), 2 jaar geleden

Heel veel Peugeot's gehad, van 104 naar 404 tot 406, maar heel vaak geen slijtagecontacten gemonteerd hoewel die vaak wel bij de blokken zijn aangebracht, ofwel in de latere versie waarin ze in een blok uitsparing kunnen worden geschoven ofwel 'meegebakken' met het frictiemateriaal. Meestal waren de blokken (ook) voorzien van de bekende metalen 'bladveren' aan de uiteinden, die 'veren' raken de schijf als de blokken aan vervanging toe zijn en gaan dan lawaai maken als je remt. Een eenvoudige en afdoende waarschuwing.

    O.K. bedankt voor de ino; ik sluit hierbij af - peugeotfan (0), 2 jaar geleden

peugeotfan (0), 2 jaar geleden

O.K. bedankt voor de info. Ik sluit hierbij af

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.