close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: Remvloeistof leegelopen door kapotte remcilinder LA.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9D

Ik heb een Partner met een kapotte remcilinder achter. zo goed als alle remvloeistof is eruitgelopen. tijdens het rijden, (was de straat nog niet uit) trapte ik er door heen. Gekeken wat er was en linksachter de remcilinder vervangen en alle wielen ontlucht. Ik heb druk op t pedaal als de motor uit is, maar zodra ik hem start is de druk weg. Moet ik de hoofdremcilinder nu ook ontluchten of wat kan het zijn. En hoe kan ik de hoofdremcilinder ontluchten?
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Thijs

Geplaatst door

thijscamaro (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk toch niet goed en lang genoeg ontlucht rondom? Het beste kun je dit toch doen met een remvloeistof-drukketeltje, óók omdat het vaak volledig intrappen van het binnenwerk van de hoofdrempomp niet echt bevordelijk is. Neem aan dat de remvoering ook dusdanig nat geworden is dat je dit vervangen hebt? Heb je voor het terugplaatsen van de remtrommel(s) de stel-inrichting van de remsegmenten wel een eindje opgesteld? Of ben je hier verder niet aangeweest?

hans4074 0
badge

12 jaar

je moet de wielremcilnders allemaal ontluchten, of je hebt de hoofdrem cilinder te ver doorgetrapt dat de rubber cups stuk zijn en de cilinder nu inwendig lek is

jan5047 0
badge

12 jaar

hans 1 min verschil

jan5047 0
badge

12 jaar

ik heb rondom alles ontlucht, 1 man in de auto en ik eronder. bij elk wiel door laten lopen totdat er geen lucht meer uit kwam. remschoenen waren inderdaad nat, dus vervangen.
Maar omdat ik wel druk blijf houden als de motor uitstaat, en pas druk verlies op het pedaal lijkt t me dat de HRC niet stuk is. of vergis ik me hierin?

thijscamaro 0

12 jaar

En hoe hoog staat bij benadering het pedaal op druk zonder dat de motor loopt?

hans4074 0
badge

12 jaar

normale hoogte. als de motor uitstaat en je remt een paar keer staat ie op normale hoogte, dus niet tegen de firewal aan ofzo.

thijscamaro 0

12 jaar

Hmmm, als je em een paar keer "op pompt" komt het pedaal eigenlijk altijd wel iets hoger. En als je daarna even wacht en het pedaal dan nog eens 1x intrapt? Blijft pedaal dan nog hoog genoeg?

hans4074 0
badge

12 jaar

wanneer de motor uit staat is het pedaal meteen na de eerste keer intrappen op goed hoogte. heb het net nog even geprobeerd.
Toen motor laten lopen en dan zakt het pedaal weer. je merkt wel wanneer je korte remslagen maakt dat je dan wat druk krijgt op t pedaal maar wanneer je het pedaal vasthoud zakt hij weer naar beneden.

thijscamaro 0

12 jaar

na alles opnieuw gedemonteerd te hebben en nagekeken heb ik alles weer gemonteerd en opnieuw ontlucht etc. probleem is nu voorbij.

bedankt allemaal.

thijscamaro 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.