Peugeot 406 coupe: Richtprijs voor het vervangen van een distributierien 406 coupe

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 EW10J4

Hallo,

Mijn Peugeot 406 coupe (2.0 16V op LPG uit 2000) moet volgende maand voor zijn 240.000 km beurt en dus ook een nieuwe distributieriem. Nu wil ik daarvoor een richtprijs op gaan vragen bij de garage maar heeft iemand enig idee hoeveel dat geintje gaat kosten? Dan weet ik een beetje wat redelijk is.

Wel denk ik erover om direct ook de spanrol te laten vervangen aangezien alles toch open ligt. Dit schijnt niet standaard te gebeuren. Zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten?

Alvast bedankt!


Frank.

406 coupé

Geplaatst door 406 coupé (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij de dealer € 345 incl. spanrol, BTW en montage.

TrafficBandit (0), 16 jaar geleden

Ik heb er 601,72 euro voor betaald (ook 406 coupe) bij een peugeotdealer in rotterdam. De spanrol en de geleiderol moet ook vervangen worden evenals de waterpomp. (bij genoemde prijs inbegrepen) [img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Pa...[/img]

Richard9710 (0), 16 jaar geleden

Ik was voor mijn 1.8 16v EW7JP4 € 174.- kwijt (en een middag sleutelen). En zoals TrafficBandit al aangeeft, niet alleen de distributieriem, maar ook spanrol, looprol en waterpomp vervangen. Als je een oude en een nieuw looprol met de hand draait voel je een groot verschil. Bovendien wil je voor de € 100.- dat het meer kost niet het risico lopen dat er iets vast loopt waardoor je opnieuw de boel moet loshalen of erger, dat de riem breekt en je meteen de hele motor er uit kan halen.

TrafficBandit (0), 16 jaar geleden

[quote=406 coupé]Zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten?[/quote]
Ja, let er na het vervangen van de riemen goed op dat de riemen niet piepen (bij gasgeven, stationair toerental, nat/droog weer). Piepende riemen duiden op een verkeerde montage (puleys niet op één lijn of spanning niet juist) Omdat het een flinke klus is om de boel weer los te halen en opnieuw af te stellen stuurt de peugeot dealer je in zo'n geval met een kluitje het riet in, of er wordt wat op gespoten zodat het piepen tijdelijk stopt maar na een paar weken weer terug is. Dat is mij overkomen bij 120.000 km en het is nog steeds niet opgelost. Bovendien was in mijn geval het rechtervoorspatbord niet vastgezet aan de onderkant, maar dat is een fluitje van een cent om zelf te doen. (als je er tenminste bij kunt ==> auto op de brug)

TrafficBandit (0), 16 jaar geleden

Het lijkt er een beetje op dat het meer kost als je met een coupe komt aanrijden ???

AR 67202 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik zie op de foto nog een pollenfilter en luchtfilter liggen, dus er is nog een groot onderhoud gedaan (bougies, olie + filter, evt remmerij)

TrafficBandit (0), 16 jaar geleden

Ja dat klopt, de 120.000 km onderhoudsbeurt zelf was 309,00 Euro, daarbovenop de distributieriem voor 601,72 Euro, nieuwe uitlaat 574,84 Euro, nieuwe radiator 282,74 Euro, en toen ben ik maar gestopt omdat m'n portomonee leeg was. De rest van de maand droog brood gegeten......

Erwin2907 (0), 16 jaar geleden

Ik was voor mijn EW10 motor (2.0 16V) 110 euro aan materiaal kwijt (riem + spanrol + geleiderol) (P406 sedan)

Laten doen kan voor ca. 350 euro. Het is een halve dag werk ongeveer voor een leek als mij (had wel een brug tot mijn beschikking), dus een garagist moet dat sneller kunnen.

Waterpomp kost ca. 60 euro (origineel), die zou ik wel mee vervangen, want dat is het geld niet. Deze gaat op den duur toch wel vaak lek op de seal.

TrafficBandit (0), 16 jaar geleden

Volgende keer doe ik het ook zelf :)) Althans ik ga het proberen....

Erwin2907 (0), 16 jaar geleden

de nokkenassen kun je blokkeren met 2 pennetjes die verlopen van 6 naar 10 mm. De krukas met een boor 8 mm. En het helpt om de linker motorsteun (als je voor de motor staat) los te maken en de motor een beetje op te krikken.

406 coupé (0), 16 jaar geleden

Hmmm, prijzen lopen nogal uiteen. Maar zelf doen is met dit geen optie voor mij. Ik probeer wel zoveel mogelijk zelf te doen maar dit gaat mij als leek te ver. Ik heb trouwens nog even op de site van Peugeot gekeken en die hebben sinds kort alle onderhoudskosten (anders) vastgelegd. En daar staat ook een pakket (richt) prijs voor distributieriem vervangen van een 406 (niet V6) voor EUR 345. Dit is denk ik alleen zonder de waterpomp. Iemand een idee wat dat extra kost? (hoop niet 601,72 - 350).... Maar het is dus wel verstandig om deze direct mee te nemen (240.000 km is best veel..)? Maar wordt dus wel een dure beurt met "grote"beurt (EUR 350) , nieuwe schijven en blokken voor (pakketprijs EUR 279) en de distributieriem..... Maar goed dat er nog wat vakantiegeld over is! :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum