Geachte lezer, Wie kan mij helpen om deze melding te adviseren en hoe dat kan verwijderen.
Heb de stekkers los gehad van bypass regeling en daarna kwam deze melding. Kan mij dat iemand bevestigen dat het zo is of wat kan de oorzaak zijn. .
Ga ik vanuit dat het idd risico verstopping is maar niet een verstopping is.. .. Additief is vorig jaar nog vervangen.
Oranje driehoek licht met uitroepteken licht op en komt heel even melding risico verstopping roetfilter.
Test met drukverschil stekker los haal komt er wel een P alarm dus ga ik vanuit die nog werkt.
Heb gelezen van teller 2 word vaak vergeten te resetten. . Normale Bsi reset leverde niets op en geeft geen P alarm.
bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom ga je in godsnaam stekkers loshalen bij draaiende motor ?
Dat is vragen om problemen, vooral bij Peugeot.
Omdat je aan de stekkers hebt gezeten is nu helemaal niet te zeggen wat de oorzaak kan zijn.
De auto laten resetten bij de dealer en dan weer stuk rijden en kijken of er weer storingen terug komen.
Dat is de enige oplossing die er nu is.
Stekkers los trekken is bij "elke" moderne auto een probleem , dit kan grote schade veroorzaken , naar de dealer , uitlezen , alles resetten en opnieuw beginnen.
Met een universeel apparaatje , ga je dit meestal niet winnen.
Waarom zou het filter inderdaad niet verstopt kunnen zitten , dat er additief bijgevuld/vervangen is zegt niets.
Bedankt voor reactie's
Heb ik niet met draaiende motor gedaan. Dus dealer kan dat alleen verhelpen?
Melding kwam ook niet gelijk erna op maar wel vrij spoedig toen ik een rit ging rijden. Vandaar leg ik die link met die stekkers die even los heb gehad en gekeken op goed kontakt en weer in elkaar gestoken. ( Klep en luchtmassa meter.) Omdat toeval bestaat kan het zijn dat ook de melding betrekking heeft op de roetfilter en dicht zit.
In de uitlaat zit ook nog een sensor geschroefd en daar heb ik ook stekker van gekontroleerd nadat de storingsmelding kwam. Kwam geen melding extra. Vandaar dacht ik misschien is dat wel de fout. Wat is dit voor sensor? temp tijdens renegeren of is dat soort lambdawaarde?
8 jaar
Dus je hebt de stekkers los gehad voor de storing ?
En je hebt ze los gehad met de auto UIT, ook geen contact aan ?
Als dit het geval is dan kan het wel degelijk zijn dat het roetfilter bijna aan zijn eind is.
Bij alle zaken even laten uitlezen bij de dealer.
Die kan precies zeggen wat de staat van het roetfilter is (kan je zien aan het regeneratie interval) en hij kan hem weer resetten.
8 jaar
Heb de auto uit laten lezen. Het was idd de melding stekkers los die alarm code heeft gegeven. Geen melding voorlopig..
Had de stekkers los gehaald om de bypass te reinigen en daardoor hoop op een sporadisch startprobleem bij warme motor te voorkomen. Lijkt er op dat de auto dan geen diesel krijgt of druk niet hoog genoeg???. Tot dusver start de auto ff daarna toch wel weer.
8 jaar
Gelukkig was het alleen een stekker.
Mijn advies is om wel een goed stuk te gaan rijden.
Om toch het roetfilter een keer de gelegenheid te geven om te regenereren.
8 jaar
Heb al weer 500 km gereden..
Startprobleem is weer een keer terug gekomen met warme motor. Geen foutmelding als die niet wil aanslaan.. Wat denk je daarvan het probleem kan zijn?
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar