Hallo,
heb een probleem met de auto. De vorige keer toen ik de gloeispiralen heb verwisseld zag ik dat er wat roet(zwarte aanslag) in het gloeispiraalhuis zat.
Nu wil ik de gloeispiralen testen want de auto start slecht maar krijg ik de meest linkse niet los. Die gaat namelijk heel zwaar ten opzichte van de andere 3. Wat kan ik daar aan doen?
Mijn tweede vraag is heeft iemand een werkplaatshandboek van een peugeot 206 uit jan 2002. Wil er wel voor betalen.
Mijn 3e vraag is hoe kan ik een verstuiver doormeten of nakijken of die goed is.
hoop een reactie te krijgen.
mvg marten en alvast bedankt voor het doornemen van de advertentie.
Geplaatst door Venderi (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
23 Reacties
hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden
Misschien kun je in ieder geval even aangeven om welk motortype diesel het gaat?
Venderi (0), 14 jaar geleden
Waar vindt ik dat precies?
Treb (0), 14 jaar geleden
Onder andere op je kentekenbewijs.
Venderi (0), 14 jaar geleden
En waar moet dat mee beginnen?
hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden
Begint met VF3...huppeldepup
Venderi (0), 14 jaar geleden
VF32HRHYF4212 is dit voldoende
Treb (0), 14 jaar geleden
De gloeispiralen zullen geen verandering brengen in het slechte starten. Deze motor gloeit niet voor (behalve vanaf minus 5C oid). Heeft de accu wel voldoende vermogen?
Groet,
Bert
peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden
Mogelijke oorzaken zijn een te laag starttoerental(accu,startmotor....)waardoor er niet voldoende brandstofdruk wordt opgebouwd om de verstuivers te openen. Ofwel de verstuivers geven te veel retour (versleten) , de opgebouwde brandstofdruk is dan te laag omdat er teveel brandstof via de retour van de verstuiver weglekt.
Je moet dus over apparatuur beschikken om de starttoerental te meten en brandstofdruk. Een specialisten klusje denk ik.
Venderi (0), 14 jaar geleden
Hallo,
ja de accu is nog geen jaar oud dus daar zal het niet aanliggen. Kunnen jullie me misschien mensen aanraden?
gr
peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden
Het ligt er aan waar je woont, ik weet anders wel iemand in Noord Holland.
Treb (0), 14 jaar geleden
Het lijkt me dat je hiervoor het beste langs een peugeotgarage kan gaan.
Venderi (0), 14 jaar geleden
Ik woon in den bosch. Maar hoe kan ik een verstuiver laten doormeten en waar kan ik dat laten doen?
peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden
Peugeot dealers hebben test apparatuur waarmee aardig wat parameters van het inspuitsysteem (ook de verstuivers) gemeten kunnen worden. De rtouropbrengst meten is een mechanische meting.
De verstuiver hoeft er niet voor gedemonteerd te worden.
Venderi (0), 14 jaar geleden
Oke dank je wel voor die info maar weet iemand ook hoe die roet er zeg maar komt? En hoe ik het weer weg krijg en hoe ik de gloeispriraal eruit krijg?
gr
peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat bedoel je precies met GLOEISPIRAALHUIS ? De gloeibougies oftewel gloeispiralen zitten in de cilinderkop geschroeft. De inlaatkanalen zijn wel altijd heel smerig, dat komt door de uitlaatgas recirculatie en door het beetje olie wat via de turbo in de inlaatkanalen komt.
Venderi (0), 14 jaar geleden
Ik bedoel de cilinderkop. Maar het leek erop dat het gat nauwer is geworden voor de gloeispiraal.
peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden
Dat kan door het roet komen wat uit de uitlaatgassen komt en weer door het egr systeem het inlaattrajekt ingeleid wordt. kun je in procenten uitdrukken hoeveel het gat nauwer is geworden ?
Venderi (0), 14 jaar geleden
Tja hoeveel zal dat zijn. ik denk toch wel 50 ofzo want de gloeispiraal ging er niet echt heel makkelijk in. ging er net nog redelijk in. alleen nu wil die er niet meer uit.
berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden
Beste Venderi ik weet niet wat je nu allemaal los hebt gehaald aan je motor maar het zijn zeker de gloeispiralen niet !
Ga met de auto naar iemand die er echt verstand van heeft, voordat je teveel geld uitgeeft aan dingen die niet stuk zijn.
Gr. Harry
Venderi (0), 14 jaar geleden
Ik heb nog helemaal niets losgehaald. Eerst goed lezen. Ik ben aan het informeren wat ik het beste kan doen.
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
Hallo Venderi
WAt bedoel je nu met goed lezen??????
dit schrijf je zelf....
Tja hoeveel zal dat zijn. ik denk toch wel 50 ofzo want de gloeispiraal ging er niet echt heel makkelijk in. ging er net nog redelijk in. alleen nu wil die er niet meer uit.
en nu heb je niks losgedraait?
dit heeft NIKS te maken met gloeispiralen te maken maar met je brandstofsysteem.(verstuivers) zoals al is aangegeven. Laat dit testen, zoals je nu bezig bent verpruts je de zaak en zul je alsnog bij de garage terechtkomen met nog meer kosten tot gevolg.
het maken van opmerkingen van eerst goed lezen zal niet bijdragen tot veel enthousiasme om je verder te helpen, en is ook niet de manier waar we hier op de site met elkaar omgaan!!!!
Voor ons misschien wel leuk als je even een paar fotootjes maakt, misschien dat we je dan beter van dienst kunnen zijn.
gr
Mercury, Moderator Problemcar.
Venderi (0), 14 jaar geleden
Hallo harry,
sorry dat ik het zo melde maar bedoelde het neit zo maar ik heb ooit eerder mijn spiralen vervangen en toen ging er 1 al niet heel makkelijk 1 en nu denk ik dat er 1 kapot is en die wil ik doormeten en die krijg ik juist niet los en ik denk dat dat door die roet komt. En mijn vraag is hoe ik dat het beste kan doen. En waar.
mvg marten
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
Warm rijden, dan gaat het makkelijker en dan los vast, los vast los vast totdat ie er helemaal uitkomt