Peugeot BOXER 2016: Roetfilter regeneratie probleem

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4H03, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 110

Goedendag mijn boxer heeft het volgende probleem
Bij het regeneneren van het roetfilter tijdens het rijden komt er een wit kleurige rook uit de uitlaat en stinkt het naar onverbrande diesel.
Het blijkt dus dat de roetfilter niet heet genoeg wordt en bij gasgeven het verbranden helemaal stopt terwijl er nog wel diesel wordt ingespoten.
Reeds vervangen zijn;
Roetfilter
5e injector
Katalysator
Brandstof doseerklep
Aanvoerleiding en brandstof retour leiding
Egr
Turbo
Alle injectoren
En software meerdere malen overschreven met de nieuwste.

Wie o wie heeft er nog een idee.

Vincentdemooij

Geplaatst door Vincentdemooij (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Hoe weet je dat het roetfilter niet heet genoeg wordt? Hoe is dat vastgesteld?

Zijn de temperatuur sensoren getest of ze wel de goede waarde afgeven?
Hetzelfde geldt voor de drukverschil sensor over het roetfilter.

    De bus heeft bij de firma Büch gestaan in Harderwijk en daar hebben ze dit geconstateerd .
    Alle sensoren van de roetfilter geven de goede waardes aan en zijn reeds ook al voor de zekerheid vervangen zodat zeker is dat de waardes kloppen.
    De motor gaat ongeveer om de 250 km regeneren weet niet of dat normaal is.
    De Peugeot dealer is ook alreeds 4 weken bezig met de bus en zelfs Peugeot Frankrijk weet het niet. - Vincentdemooij (0), 4 jaar geleden

M Dobbelaar (0), 3 jaar geleden

Beste Vincent,
Hoe is het afgelopen met deze storing. Ik heb namelijk precies het zelfde probleem. Alleen zijn de injectoren nog niet vervangen en is de software niet geüpdatet. Mijn turbo moest vervangen worden. Deze was echt defect. Maar een maand later begon het motorstoringslampje voor het eerst te branden. Storing betrof drukverschilsensor (over het roetfilter?) was niet goed. Roetfilter is eerst gereinigd, maar uiteindelijk vervangen. Ik heb geen idee of ze de waarden in de garages kunnen controleren.

Nu kunnen ze het niet meer oplossen en moet ik om deze storing de bus vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.