267 bezoekers online

Peugeot BOXER 2016: Roetfilter regeneratie probleem

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4H03, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 110

Goedendag mijn boxer heeft het volgende probleem
Bij het regeneneren van het roetfilter tijdens het rijden komt er een wit kleurige rook uit de uitlaat en stinkt het naar onverbrande diesel.
Het blijkt dus dat de roetfilter niet heet genoeg wordt en bij gasgeven het verbranden helemaal stopt terwijl er nog wel diesel wordt ingespoten.
Reeds vervangen zijn;
Roetfilter
5e injector
Katalysator
Brandstof doseerklep
Aanvoerleiding en brandstof retour leiding
Egr
Turbo
Alle injectoren
En software meerdere malen overschreven met de nieuwste.

Wie o wie heeft er nog een idee.

Vincentdemooij

Geplaatst door Vincentdemooij , lid sinds 3 weken geleden

1 Reactie

0

oldford, 3 weken geleden

Hoe weet je dat het roetfilter niet heet genoeg wordt? Hoe is dat vastgesteld?

Zijn de temperatuur sensoren getest of ze wel de goede waarde afgeven?
Hetzelfde geldt voor de drukverschil sensor over het roetfilter.

    De bus heeft bij de firma Büch gestaan in Harderwijk en daar hebben ze dit geconstateerd . Alle sensoren van de roetfilter geven de goede waardes aan en zijn reeds ook al voor de zekerheid vervangen zodat zeker is dat de waardes kloppen. De motor gaat ongeveer om de 250 km regeneren weet niet of dat normaal is. De Peugeot dealer is ook alreeds 4 weken bezig met de bus en zelfs Peugeot Frankrijk weet het niet. - Vincentdemooij, 3 weken geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot BOXER of stel zelf een nieuwe vraag.