Oke....ik probeer het nog een laatste keer want ik weet het nu ook niet meer..
Toen wij onze bus kochten merkte ik dat hij soms in zijn 3 bij 2200 toeren wat inhield.
Op zich geen probleem want verder reed hij best goed.
Nu reed ik laatst op de A27 en toen ging hij heel erg stotteren en kreeg ik hem niet meer boven de 2000 toeren.
De wegenwacht heeft hem uitgelezen en gaf aan dat er een onregelmatige flow was van de EGR.
Hij heeft de EGR een paar keer handmatig open en dicht laten gaan en hoopte dat het probleem opgelost zou zijn.
Helaas bleef hij stotteren, aangezien ik met honden onderweg was moest ik wel doorrijden.
Thuis kwam ik er achter dat de ontluchtingslang van de cilinderkop gescheurd was.
Ik heb de slang vervangen maar het probleem bleef.
Ook maakte de motor een vreemd geluidje bij het uitzetten.
Achteraf blijkt dit de EGR klep te zijn die open en dicht gaat.
Wederom de wegenwacht gebeld omdat ik het idee had dat het door de wegenwacht was gekomen.
Ik kreeg de tip om de stekker los te trekken en te kijken hoe hij het dan deed.
Wanneer hij goed zou rijden dan moest ik de EGR klep afsluiten met een plaatje en de stekker er weer op doen omdat anders het lampje van het motormanagment zou gaan branden (deze is nooit gaan branden ) de bus reed als een trein.
Dus ik heb de EGR afgesloten met een plaatje.
En toen reed de bus helemaal beroerd.
Bij 2000 toeren lijkt de motor af te slaan en dan met veel moeite gaat hij weer...
Ik heb de stekker er weer op gedaan maar brengt geen verbetering.
Ik heb nu het plaatje verwijderd en de stekker los...nog geen verbetering...stekker erop...nog steeds geen verbetering..
Er is nu echt niet meer te rijden met deze bus, deze bus die wij zo hard nodig hebben voor onze stichting om de honden te vervoeren...
Mijn handen en rug willen ook niet meer.
Is er nu echt geen garage in de omgeving van Lelystad die ons wil helpen ?
Ik heb contact gehad met een oud Peugeot monteur die wel wat tips geeft maar eigenlijk weinig uithaalt.
Een chiptune bedrijf die eventueel wil kijken om de EGR weg te schrijven ( zonder garantie ) maar vraagt daar dan wel 300 euro voor....wat wij niet hebben.
Wat heb ik ondertussen gedaan..
Ik heb alle slangen gecontroleerd.
De EGR klep nagekeken ( is schoon en lijkt het te doen )
Een spuitbus van Wynn's gebruikt voor de inlaat.
Zit een nieuw brandstoffilter op.
Toevoeging van Wynn's in de diesel om het brandstofsysteem te reinigen.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat mij wel is opgevallen.
Wanneer ik een nieuwe map sensor zou bestellen dan geeft hij aan dat er een 261 230 131 in moet.
Maar er zit een 261 230 225 in....
En wat ik nog vergeet.
Wanneer hij in zijn vrij staat dan kan ik het gas intrappen en schiet hij zo naar 4500 toeren...zonder enig probleem
Zodra hij in zijn versnelling staat dan stopt hij bij 2000 toeren en word het horten en stoten..
5 jaar
Is hij al eens uitgelezen met de juiste apparatuur? K denk toch dat dit de 1e stap moet zijn. Even afgezien van de reden voor het vervangen van de map sensor.... gewoon op chassisnummer bestellen bij de dealer. Wil je dat niet, plaats dan het chassisnummer eens. Zoek ik het originele onderdeel nummer voor je op.
YF3YBBMFB11444179
Zou super zijn als je kunt helpen...
Zit hier nu met 20 honden zonder vervoer....
5 jaar
Overigens heb ik helemaal geen probleem met een merk dealer.
Maar ik ben gewoon eerlijk, ik heb de zorg en verantwoordelijkheid voor bijna 30 honden.
Afhankelijk van donatie's dus kan niet met geld strooien.
En als ik hier naar Broekhuis ga en de monteurs staan je alleen een beetje lacherig aan te kijken wanneer je iets vraagt en dan ook totaal geen hulp of klantvriendelijkheid tonen, dan ben ik wel klaar met dit bedrijf.
5 jaar
Kan het zijn dat je opgeven chassisnummer niet klopt? Bij invoeren van het chassisnummer op servicebox Peugeot, geeft hij aan..... onbekend.
Oke..foutje denk ik..
VF3YBBMFB11444179
5 jaar
Ik had het inmiddels gezien......de 1e letter ;-) . Het originele Peugeot onderdeelnummer van de luchtdruksensor is 1920 LA.
Het advies is toch om em uit te laten lezen bij een dealer. Er zijn zo te zien een aanzienlijk aantal zogenaamde TSB's (technisch service bulletin) van Peugeot die van toepassing zouden kunnen zijn met of zonder uitgelezen P-code Over, in dit geval je Broekhuis ervaring, ga ik geen uitspraken doen......het verhaal zal 2 kanten hebben.
Oke...dan moet ik een oplossing zien te vinden want rijden met de bus is geen optie.
Ik kom in sommige gevallen niet eens boven de 40km..
En xxxxx...tja..
Ik heb geen idee waarom hun houding zo is.
Heb daar nooit wat gehad en ben daar nooit eerder geweest.
( dit is ook mijn eerste...en waarschijnlijk mijn laatste peugeot. )
Ik kwam daar met een simpele vraag over de automatische ruitenwisser omdat deze soms zonder reden ineens uitviel..
En dañ staan daar zeker 4 monteurs je eigenlijk uit te lachen en geven geen antwoord.
In mijn ogen is het plotseling uitvallen van je ruitenwissers toch wel serieus.
Het enige wat mij vertelt werd was dat ik de bus dan maar moest achterlaten voor reparatie
5 jaar
Laten we het zo afspreken.......je laat de Boxer ergens uitlezen met de juiste apparatuur en daarna storingen wissen, want die zijn er ongetwijfeld door het los nemen van diverse stekker. Je gaat rijden als dat mogelijk is en laat em opnieuw uitlezen. Plaats de P code(s) hier eventueel met omschrijving, dan kijk ik of er een TSB op van toepassing is.
Dat uitlezen is het probleem....hier is alleen broekhuis...
Ik zie wel wat ik ga doen...begrijp me niet verkeerd...ik waardeer je hulp maar ik zit er even doorheen hier...
Een lichaam wat niet meer meewerkt en dat in een dorp waar niets kan en je afhankelijk bent van een flut dealer...
5 jaar
Is bijv. een APK station of ANWB een optie om uit te laten lezen? Om te zoeken naar een passende oplossing (eventuele TSB) is er gewoon een P-code nodig. Er staan verschillende TSB's tussen met als oplossing het plaatsen van nieuwe software in de computer van de motor. Helaas ben je in dat geval dan toch weer aangewezen op een dealer vrees ik.
Mag ik vragen wat je exact bedoeld ?..
Om het simpel te omschrijven...de huidige software overschrijven ?...net als met een huiscomputer...een nieuwere versie van windows installeren ?
5 jaar
Inderdaad...zo mag je het vergelijken. Er zijn dan software matige aanpassingen door de fabriek gemaakt.
Oke....ik heb een berichtje gestuurd naar broekhuis...
Ben benieuwd
5 jaar
Net bij xxxxxx geweest.
En ze waren deze keer behulpzaam...dus zal mijn uitspraken wat bijdraaien..
Maar goed...alle meldingen waren tijdelijk en verklaarbaar..stekker vannde egr los..stekker van de luchtmassa meter los enz..
Maar ze vonden het heel vreemd dat het lampje van het motormanagment niet ging branden.
Nu kan ik een afspraak maken om hem in te plannen...maar ze kunnen niets over de kosten inschatten...
Al met al word het dus niets beter..
Bus start goed...bij gas geven gaat hij netjes...loopt zonder problemen op naar 4500 toeren..
Maar zodra hij in zijn versnelling staat danbis het hopeloos en krijg ik hem niet boven de 2000 toeren en slaat hij nu zelfs af...
5 jaar
[b]Gezien bedrijven zich hier vaak niet kunnen verweren. Gelieve geen namen van bedrijven te vernoemen.
Account Beheer
Problemcar[/b]
[quote=doggy]Nu kan ik een afspraak maken om hem in te plannen...maar ze kunnen niets over de kosten inschatten...Al met al word het dus niets beter[/quote]
Een probleem kan altijd opgelost worden. Garagebedrijven kunnen nou eenmaal niet ''gratis'' repareren. Na u staan er nog duizenden in de rij..
Dat u geen budget heeft en 30 honden moet voeren is een keus van u zelf...
Miss. kunt u reclame maken op uw bus voor het Autobedrijf zodat u enigszins de kosten kunt verdelen of miss. tegen elkaar kunt wegschrijven.
Grt. Paul
Oke update...
Bus starte goed...gas geven in zijn vrij ook.
Zodra de auto belast word slaat hij af...tijdens het rijden hebben wij hem uitgelezen....en de brandstofdruk valt volledig weg.
Conclusie van de monteur die mij hielp, de hogedruk brandstofpomp was stuk.
Vandaag een nieuwe gemonteerd...probleem blijft...
Start redelijk...gas geven in zijn vrij ook...
Maar zodra je hem in zijn 1 zet en de koppeling laat opkomen slaat hij af..
Heel moeizaam is er met een slippende koppeling te rijden...maar zodra de koppeling teveel opkomt dan slaat hij weer af
5 jaar
En dat vergeet ik helemaal..
Als je gas geeft dan hoor je ook de egr klep open en dicht gaan...
5 jaar
En als laatste....achteruit rijd hij prima.
Ik heb namelijk tips gehad om te kijken naar de injectoren of de opvoerpomp...maar dan lijkt achteruit rijden ook niet gaan...denk ik teminste
( is het overigens hier zo stil, of ligt dit aan mij ? )
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar