Peugeot 307: roetfilter/katalysator

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.o hdi 100kw navteq

auto wil niet renegeren ergens luchtrecirculatie klep blijft hangen iemand een idee welke?

antoonio

Geplaatst door antoonio (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

PEUGEOT TR (0) PRO, 14 jaar geleden

uitlezen is de boodschap, er zijn veel redenen waarom de regeneratiecyclus niet wil opstarten, maar zonder foutcodes is dit koffiedik kijken

antoonio (0), 14 jaar geleden

auto staat bij dealer en zegt dat er ergens en klep/relais weigert vandaar mijn vraag

antoonio (0), 14 jaar geleden

vacuumdruk valt tijdens regenereren terug van 1000 naar 500 mbar slangen ed oke (geen foutcodes)

Jaap Jansen (0), 14 jaar geleden

Lekke vacuumdos?

Jaap Jansen (0), 14 jaar geleden

De kleppen in het inlaatcircuit van deze motor worden bedient met een vacuumdoos. Een vacuumdoos is een trommeltje met daarin een membraan. Aan dat membraan zit een stangetje. Dit stangetje zit aan de klep. Doormiddel van vacuum trek je als het ware aan het membraan en dus het stangetje. Op die vacuumdoos komt alleen vacuum als dit wordt doorgelaten door een elektroklep. Deze elektroklep wordt bedient door de motorcomputer.

Kortom: De motorcomputer geeft het sein regenereren en wil een bepaalde klep sluiten. Om dat voor elkaar te krijgen wordt een elektroklep geopend zodat er vacuum op een vacuumdoos komt te staan en het stangetje wordt bedient.

In jouw geval valt het vacuum weg op het monent dat er geregereerd moet worden. Oftewel op het moment dat de elektroklep wordt geopend en er vacuum op de vacuumdoos en de leiding er naar toe komt te staan. Zit er een lek in de doos of de leiding dan valt het vacuum weg... en kan het membraan in de vacuumdoos niet voldoen kracht leveren om de klep te openen of sluiten. Kortom slechte of geen regeneratie...

Dat bedoel ik... da's da... ;-)

Ik verwacht dat het de vacuumdoos van de klep is die de intercooler afsluit tijdens het regeneren, maar zo als PEUGEOT TR aangeeft zonder foutodes is het koffiedik kijken. Met name omdat met foutcodes je hier niet snel verder komt... Vacuum metingen doen is het beste.

Groet,

Jaap.

antoonio (0), 14 jaar geleden

helaas is met vacuumpomp getest prima werking

antoonio (0), 14 jaar geleden

zou het kunnen dat het wegzakken rempedaal tijdens remmen te maken heeft met het wegzakken van de vacuumdruk (hij lekt of verliest geen remolie)

antoonio (0), 14 jaar geleden

niemand een idee waar dit zou kunnen zitten dealer denkt nog 2a3dagen nodig te hebben vandaar mony mony

antoonio (0), 14 jaar geleden

probleem waarschijnlijk opgelost kleppen bij aircopomp werkten niet goed

antoonio (0), 14 jaar geleden

vandaag wagen opgehaald bij dealer bleken toch de 2klepjes bij aircopomp te zijn het probleem was moeilijk op te sporen omdat hij geen storing ook niet op het opgestuurde hartfilmpje!! het slecht of niet goed regenereren had niets te maken met kappotte roetfilter (was vervangen) zolang hij drukverschil meet en niet dicht zit werkt hij.bedankt voor alle tips

antoonio (0), 14 jaar geleden

onder tussen al weer 3000km probleemloos gereden ga nog een ker terug naar de dealer om te kijken of er nog meldingen in de boardcomputer zitten bedankt voor mee denken en gaverdr met dezer mooie site.
(probleem stond ook op amt regeneratie)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.