ik heb 5 jaar probleemloos gereden met mijn partner tot december jl. toen stopte de moter ik kon nog 1 keer starten en daarna niets meer, naar een peugeot garage laten slepen , die hebben de stopklep vervangen door een conventieonele.
twee dagen later tijdens het rijden vallen de km. - toerenteller en de temperatuurmeter uit, 10 min. later doen ze het weer , dit gaat een aantal keren zo door.
de volgende morgen bij -7 graden kan ik niet voorgloeien, dus ook niet starten, een dag later geen problemen.
januari ; na 30 km. rijden grote zwarte rookwolken uit de uitlaat, gestopt op een parking moterolie ok. na 10 min. gestart de moter maakt een behoorlijk rauw geluid en rookt nog steeds, 20 min. later gestart en weggereden normaal motergeluid en sporadisch roken.
thuis bij de garage aan de computer niets te vinden, alle stekkers zijn schoongemaakt en 100 euro lichter. geen problemen met de meters meer dacht ik.
februari ; de moter stopt, nu blijkt de tank leeggereden te zijn, maar de brandstofmeter gaf nog voldoende aan terwijl deze voorheen nooit uitgevallen is geweest.
de moter rookt soms en geeft een licht schokje als ik gas geef en soms een gierend geluidje.
maart ; de moter rookt behoorlijk en het gierende geluid wordt erger als je gas geeft en de trkkracht neemt af. weer naar de garage, het probleem is opgelost door de egr klep schoon te maken
thuis gekomen zie ik het al de auto rookt nog , de volgende dag een rit gemaakt van 120 km. nu verergerd het gierende geluid en roken als je gas geeft en de trekkracht neemt verder af , een ramp om zo auto te rijden, ik kan alleen redelijk rijden in de vierde versnelling bij 90 km. en bij 3200 toeren , bij het optrekken schokken en inhouden je moet dan het gaspedaal geheel indrukken.
Nou zo ben ik al 3 maanden aan het kloten met die peugeot, maar zijn er nog goede monteurs die dit euvel herkennen, zodat ik het goed kan laten maken ?
Of de volgende auto een peugeot wordt dat mag je aan mn. vrouw vragen .
mvg. wijnglas.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zitten een aantal onduidelijkheden in je verhaal. Er van uitgaande dat het een DW8B betreft: hebben ze al eens naar de distributieafstelling gekeken?
Het gierende geluid (op afstand beoordeeld!!) zou kunnen duiden op een defecte geleide-rol of spanrol of waterpomp, waardoor de distributieriem naar buiten op z'n tandwielen gaat lopen en "opgevreten" wordt door distributie-kappen, en de timing hierdoor versprongen is.
De andere storingen kan ik hier niet in plaatsen, zou mogelijk een 2de probleem kunnen zijn, tenzij er een deel van een electrisch circuit uitvalt, waardoor o.a. de motor EBE z'n info niet krijgt of kan geven. Massapunten in orde? Voedings-aansluitingen in orde?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar