Ruitenwisser achterruit werkt niet altijd goed. Dealer heeft met meetcomputer geen foutmelding of storing kunnen vinden (BSI oké en op dat moment werkte alles goed, wisser prefentief wel af en opnieuw aangemeld). Soms met opslot of vanslot d.m.v afstandbediening maakt wisser 1 of meer slagen. Tijdens gebruik van de wisserschakelaar soms 4 of 5 wisserslagen i.p.v 1 slag er klappert dan ook een relais in het dashboard. Als tijdens een onjuiste werking de achterklep opengedaan wordt gaat hij gelijk goed werken. Standaard radio en geen andere elektrische wijzigingen. Verder werkt alles normaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Betreft dit een SW uitvoering? Zo ja, kun je de laatste 8 posities/cijfers van chassisnummer eens plaatsen zodat er gezocht kan worden naar info. Meen me te herinneren dat hier iets aan te doen was door het plaatsen van een ander/zwaarder kabelboompje achter bij de wissermotor?
Hoi Hans, het is de normale uitvoering.
14 jaar
Ohw, das jammer, want dat probleem betrof specifiek de 206SW. Je mag evengoed de laatste 8 posities/cijfers van chassisno. hier plaatsen of even mailen. Met dit nummer kunnen wij (peugeotmensen) kijken of er mogelijk een info is over genoemd probleem.
Heeft de dealer de telecodering van de bsi al heel goed gecontroleerd ? Kan soms tot vage storingen leiden.
Vooral het item ''SW'' of ''Break'' moet speciale aandacht hebben evenals het item ''achterruit'' oid. Verder dacht ik het zelfde als Hans wat betrefd het kabeltje.
Dank jullie wel voor het meedenken, de laatste 8 cijfers van het identificatienummer zijn 44397921
ik ga binnenkort als de wisser weer raar doet langs de garage om er nogmaals naar te laten kijken (hopelijk zit dan de storing er herkenbaar in), jullie horen nog van mij.
14 jaar
Er is een info over wissers (achterwisser) die vanzelf inschakelen en/of nul-stand niet kunnen vinden, echter betreft deze info een 206 met een lager productienummer, het zogenaamde DAM-nummer, dan de jouwe.
In dat geval moest de BSI vervangen worden.
Ja dat klopt, dat is een voor een 206 non mux. TS heeft een 206 mux. Storing heeft wel overeenkomst en misschien is dit ook wel op te lossen dmv een diode te plaatsen.
Het lijkt een massaprobleem te zijn, één van de 2 boutjes waarmee het slot van de achterklep vast zit zat erg los waardoor de sluiting scheef getrokken (meer speling) werd en de klep los in de rubbers sloot (die speling van het slot gaf wel wat bijgeluid maar is mij niet opgevallen vanwege losse spullen in de koffer en geluid van de radio). Dit lijkt ook te verklaren waarom tijdens een onjuiste werking en dan de klep openen waarschijnlijk via de scharnieren weer massaverbinding kreeg en de storing over was. Ik heb nog wel een vraag, zit er een massa verbinding via een draad van de achterklep naar de carosserie of zorgt het metalen slot voor de massaverbinding?
Een gehoorzame ruitenwisser is toch echt wel prettig, en ik hoop van harte dat dit zo blijft. Nogmaals van harte bedankt voor het meedenken, ik laat over een paar weken nog wel even weten of het echt over is....
14 jaar
Je beredenering is goed, maar massa via het slot zou onder normale omstandigheden hier niet van toepassing zijn omdat dit normaal geproken via een rechtstreekse (massa)draad loopt. Het kabelboompje, met daarin de massadraad voor de RWmotor, loopt via de doorvoertule/harmonicarubber links achter over de binnenzijde van achterstijl naar beneden in de kofferbak. Hier zou ergens aan die kant achter het paneel of bekleding een stekkerverbinding moeten zitten, en de massadraad loopt naar een massapunt op de carrosserie in de buurt van het La licht IN de kofferbak. Misschien is deze massadraad of aansluiting niet in orde en pakt de RW motor daardoor "per ongeluk" massa via slot??? Het zou kunnen, maar lijkt me sterk.
Helaas was het geen massa probleem, heb tijdelijk een extra massadraad van het massapunt achterin de auto naar het massapunt van de achterklep gemaakt, maar de storing blijft regelmatig terug komen. De ruitenwisser stopt nu ook op willekeurige plaatsen. Gelukkig (met de vorst in aantocht) reageert hij niet meer op de afstandbediening bij het van/op slot doen van de auto. Met het open doen van de klep en ook met het van de ruit halen van het wisserblad (zonder belasting bewegen) zit de storing er niet in, misschien is de wissermotor stuk, ik vraag me af of dit als storing wordt opgeslagen?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar