Peugeot 106: schakelaars

Bouwjaar: 1995

Help! Ik heb een aantal probleempjes met mijn 106:
1) De ventilator doet 't alleen op stand 3
2) De achterruitverwarming doet 't niet
3) De snelheidsmeter trilt heel erg (bij lage snelheid meer)

De dealer vraagt astronomische bedragen, dus ik wil het graag zelf proberen te vervangen. Heeft iemand tips?

Verder kreeg ik het advies om het brandstofsysteem te reinigen met een middeltje, is dit verstandig of gaat alles dan juist verstopt zitten.

Alvast bedankt!

accentje

Geplaatst door accentje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

1e. Ventilator weerstand stuk deze wordt niet los geleverd maar zit in de kachelmotor.Om deze te demonteren moet het dashboardkastje eruit,de kachelmotor zit vanaf de voorkant met moertjes vast.
2e. Kan van alles zijn, eerst maar eens even meten, dit systeem is 2 keer gezekerd.1 keer de stuurstroom en 1 keer de hoofdstroom, als je niet elektrisch onderlegt bent kon het wel eens een zoekplaatje worden.
3e Begin maar met het vervangen van de kabel van de snelheidsmeter, deze zit van onderaf in de klok geklikt en in de versnelingsbak met een soort van rubber spie vast.
Een reiniger in de tank kan tot verrassende resultaten lijden, in positieve zin.
Dat de dealer astronomische bedragen vraagt wil ik hier graag even proberen recht te zetten. Wetende dat het rendement van een gemiddeld automobielbedrijf niet hoger is dan 1,5 tot 2 %, dat wil dus zeggen dat er jaarlijks van elke ingelegde euro maar 1,5 eurocent winst overblijft geloof ik niet dat de hoogte van de rekening de schuld van de dealer is.Als je een beetje ingevoerd bent in het wereldje van de dealers dan zie je dagelijks grote maar vooral ook kleine dealerschappen op de fles gaan omdat ze het hoofd niet langer boven water kunnen houden, mede door de hoge en soms belachelijke eisen die er door de importeurs en fabrieken aan de dealers gesteld worden.

m6748 (0), 18 jaar geleden

probleem 2 er zit een 2 polige stekker in de achterklep die kan weg gesmolten zijn.Of er zit sluiting in de zekeringkast of de schakelaar/relais is stuk

Daniël1911 (0), 18 jaar geleden

Bij mij is het ook het geval dat mn achterruit verwarming het niet meer doet, als ik m aan druk dan hoor ik wel het relais schakelen en brand t lampje van de schakelaar feller maar meet niets op de achterruit. hoe kan je testen of de schakelaar/relais kapot is(zal wel meten zijn maar waar moet je dan op meten?)

Runn (0), 18 jaar geleden

Een herkenbaar probleem.
Zit nu zelf ook met het probleem dat de achterruitverwarming niet werkt. Bij indrukken gaat idd het lampje feller branden en is een klik hoorbaar. Het toerental wordt niet minder: conclusie is dus dat de verwarming niet werkt.

Ben benieuwd wie de oplossing weet.
Kreeg al te horen dat ik naar het relais moest kijken.

Mogelijk iemand hier een ervaring/oplossing voor.

Daniël1911 (0), 18 jaar geleden

hallo ik heb mijn probleem opgelost had ergens anders ook nog een topic misschien kunnen jullie die lezen. Het was bij mij in iedergeval mn stekker verbinding in de achterklep achter het zwarte schot zeg maar. Deze was door gebrand. Suc6!

Daniël1911 (0), 18 jaar geleden

Owjah. Mijn topic heet: Probleem met achterruit verwarming OPGELOST. (peugeot 106 94). nog maals suc6!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum