Ik heb een hele tijd geleden een Peugeot 306 S16 van 1995 gekocht met een kapotte motor. Ik heb hiervoor een andere motor gevonden en samen met mijn vriend ingebouwd. Nu hebben we het volgende probleem:
- De auto schokt en stottert tijdens het rijden.
- Bij het intrappen van de koppeling valt hij meestal vrijwel meteen uit.
- Wanneer hij wel stationair blijft lopen, loopt ie óf ongeveer op 1700 toeren of hij verandert steeds ernstig van toerental wat vaak resulteert op het uitvallen van de motor.
Weet iemand wat dit mogelijk kan zijn en is deze auto ook uit te lezen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je deze motor nog uit elkaar gehaald voor dat je um erin gebouwd hebt? Of gewoon van lopende auto in de jouwe geschroeft? Het afslaan bij intrappen van de koppeling duidt meestal op een te kleine axiale speling van de krukas, maar dat zou van te voren dus ook al geweest moeten zijn. Verder zou je um een keer moeten laten uitlezen.
Zou dat dan niet altijd het geval moeten zijn, dat ie uitvalt wanneer ik de koppeling intrap? Hij doet dit namelijk niet altijd.
De motor is uit een schade-auto gekomen die bij de 30.000 km total loss is gereden en heeft een tijdje stil gelegen. Ik ga ervan uit dat de motor voorheen goed gelopen heeft aangezien de compressie op iedere cilinder goed is en de motor nagenoeg geen olie verbruikt...
18 jaar
Zou ook een vervuilde stationairregeling kunnen zijn.
Het is opgelost! Het bleek de stappenmotor te zijn. We hebben een stappenmotor van een VW Golf type II GTI gemonteerd en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar