Peugeot 307: schudden koude motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Als ik mijn peugeot s'morgens start en ik rij weg en 100 meter verderop moet ik bij de kruising wachten dan gaat de motor heftig schudden,het geluid wat je dan hoort is net zoals je vroeger een handchoke gebruikte en de motor dan begon te puffen.

Volgens de garage waar ik hem 4 weken geleden gekocht heb komt dit vaker voor bij deze auto's en moeten er nieuwe klepstoters in want deze blijven hangen door de olie???kosten materiaal 500 euro?incl pakkingen e.d.

Arbeidsloon is voor hen rekening.

Als de auto warm is loopt de motor prima.

Als jullie een andere oplossing weten hoor ik dat graag.

Bougie"s en olie is net vervangen.(olie 5w 30)

Hendrik

duncanenjay

Geplaatst door duncanenjay (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

harry4203 (475) PRO, 12 jaar geleden

motor goed spoelen dmv toevoeging bij de olie, liefst forte. daarna verversen, gasklep reinigen, auto voorzien van laatste motorsoftware en gasklep inleren. als daarna nog niet goed is idd klepstoters vervangen.

johantje22 (0), 12 jaar geleden

klepstoters en pakkingen samen voor 500 euro???
jij geloofd toch zelf niet dat daar geen arbeidsloon bij in begrepen zit zeker...ik denk dat de garage je een klein beetje voor de gek probeerd te houden wat betreft de kosten, ik zou als ik jou was zelf even navragen bij een auto-onderdelen zaak wat klepstoters en pakkingset erbij voor jou auto kosten...dan weet je meteen wat je garage er extra bij rekend ;)

Verder wat betreft het het probleem...ik zou inderdaad eerst eens de gasklep nakijken, goed schoonmaken en al het andere rondom ook even controleren zoals het antwoord hierboven ook al aangeeft.
Daarna kun je altijd nog verder gaan kijken.

succes en we horen graag wat het probleem is geweest :)

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=johantje22]klepstoters en pakkingen samen voor 500 euro???[/quote]
16 x ca. 30 euro =.....

johantje22 (0), 12 jaar geleden

nogmaals....ga eerst zelf eens navraag doen bij een automaterialen zaak....
ik heb ze onlangs van mijn defender vervangen...en die waren nog geen 10 euro per stuk als ik het me nog goed herinner....maar zeker geen 500 euro aan alleen onderdelen.
maargoed, dat kan natuurlijk per merk verschillen...
maar als ik 1 ding geleerd heb....her en dr rondvragen bespraard al een hele boel...
zelfs garages onderling...klein voorbeeld: alleen de abs unit van een renault laguna 2...bij renault garage :750 +- euro voor alleen de unit...daar kwam nog arbeidsloon bij ivm inleren computer wat ik helaas niet zelf kan etc.
Bij de lokale service dealer (allrounder)...680 incl plaatsen etc...wat bleek...de unit koste los slechts 450 euro (+-)....en het grappige was...deze moest de man bestellen bij de: jaja diezelfde renault garage waar ik die middag al langs geweest was...

ofwel: je wordt bedonderd waar je bij staat....nee ik vertrouw persoonlijk weinig garages meer (helaas).
Maargoed Hans...je kan best gelijk hebben, bovendien al kan hij goedkoper uit zijn door ze zelf te kopen bij de automaterialen zaak...hij moet ze er dan zelf in zetten...dusjah...dat is een keuze.

harry4203 (475) PRO, 12 jaar geleden

zit nagenoeg geen verschil tussen origineel en irritatie.

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

4weken valt nog gewoon onder garantie
of heb je hem op papier gekocht zonder garantie
elke bedrijf die een auto verkoopt moet minimaal 3maanden garantie geven op bak en motor
een goeie garage zit bij de bovag en daar mist auto boven de 3750euro is moeten ze minimaal 6maanden standaard garantie op heel de auto geven

klepstoters zijn inderdaad 500euro
immitatie kan maar is zeker niet goedkoper

verder zit er wel degelijk verschil tussen
bij volvo v70 ook een keer alle vv door immitatie
liep niet goed bleek klepstoters tegen de kop aan te scheuren (1mm te groot, zeg maar)
orgineel volvo 500euro en erin, liep daarna perfect
wat de immitatie kosten weet ik niet maar zeker meer dan 250euro

@johantje22
van defender waren dat ook hydraulische klepstoters
of normale daar zit namelijk zeer groot verschil in
verder heb je hydraulische klepstoters ook 2 verschillen in
of ze zitten op de klepstoter zelf
of aan de ene kant van de tuimelaar waar de andere kant op de klepsoter zit

verder voor abs unit heb ik maar 1 manier waardoor dit kan
750euro is normale prijs voor nieuwe pomp
450euro kan maar dan is ex borg ivm ruilonderdeel waarschijnlijk

dus je had kunnen vragen aan de dealer of daar borg nog van af gaat

kan nooit zijn dat voor jouw 750euro kost en voor een bedrijf 450euro
ze betalen wel ex waarschijnlijk maar dan nog klopt het niet
vandaar dat ik zeg borg

verder moet je voor de grap een orginele radio kopen die in de laatste jaren in een peugeot zit
1200-2000euro kost het dan kost een abspomp niks bij terwijl daar nog nauwkeuriger alles moet dan in een radio

@duncanjay
2.0 16v daar moet 5w40 ten eerste in 5w30 is alleen voor de nieuwe motoren waar ketting word gebruikt en bij alle hdi's
verder zoals net gezegd hoe zit het met garantie
daarnaast moet d-riem er ook nog bij en vloeibaar pakking, vaste pakking
distributieriem moet er van af dit ivm klepstoters onder de nokkenas zit en beide dus eruit moeten
hoe staat met km-stand dit ivm eventueel verstandig om direct waterpomp mee te nemen
verder is interval van de riem 120.000km

als je 500euro moet betalen dan wel vragen naar wat ze exact vervangen
als ze de riem laten zitten daar dan ook niet mee accoord gaan
riem kan paar keer op en af gelegt worden maar als er veel mee gereden is dan nieuwe op
verder wat wordt er gedaan met de olie, dit ivm officieel 5w40 erin moet
volgens mij mag 5w30 zelf nog niet eens in deze blok

hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je

harry4203 (475) PRO, 12 jaar geleden

lopen prima op 5w30 of zelfs 0w30 hoor

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

ew10j4 en ew7j4 mag 5w30 en 0w30 ook in
motorcode (staat vermeld in deel van chassisnummer) RFN, RFM, RFP, RFR en 6FZ zijn dit laatste een 1.8liter blok andere 4 zijn 2.0liter blok

RFJ, RFH en RFk alleen 5w40 (alle drie 2.0liter blok

3FZ en 3FY 5w40 en 10w40 (beide 2.2liter blok
dit geldt ook voor ew7A motorcode 6FY (1.8liter)


even simpel gezegd bij 3 van de 7 verschillende 2.0liter blok wordt alleen 5w40 voorgeschreven
vandaar dat bij ons standaard 5w40 in gaat omdat dit bij alle is voorgeschreven dus nooit fout kan gaan

verder zal hij op alle olie's draaien maar dit is wat peugeot zegt dat het beste is
dus waar de dealer ook aan moet houden
verkeerde olie kan helaas wel gevolgen hebben op de inwendige onderdelen

eerste 3 zijn altijd VF3 (peugeot VF7 is citroen)
dan twee codes van carrosserie
daarna motorcode
laatste acht van chasissnummer wordt gevraagd bij dealer om op de juiste auto onderdelen te zoeken

tks (0), 12 jaar geleden

Zou het niet iets met de temp sensor kunnen zijn?

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

@hierboven
het is een bekend probleem dat hydraulische stotters bij de eerste types niet oke waren van de 2.0
daar gaan tegenwoordig dezelfde in als in de 1.8 en probleem heb je dan niet

maar het is zeker wel rekening mee te houden
echter dan zal vaak de sensor ook storing geven of uitwendig lekken
enige keer dat ik dit heb gehad was met een oude 106 waar verkeerde sensor in zat
maar dat zit in de nieuwere niet echt meer

duncanenjay (0), 12 jaar geleden

Hartelijk dank voor alle tips destijds inmiddels zijn de klepstoters vervangen en is het probleem opgelost.


Richard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum