Peugeot 309: schudden/trillen auto/versnellingspook

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000

Hallo,

Ik heb een 309 Gti 16v met een RFS motor uit een 306 Gti.
Sinds ik 'm heb trilt de auto/versnellingspook bij accelereren vanaf 1500 tot en met 2000 toeren.(ongeveer)
Hij trilt ook bij stilstaan met zowel ingetrapte koppeling en in z'n vrij bij dezelfde toerentallen.
Je zou denken aandrijfassen maar die zijn nieuw. Verder rijdt/stuurt/remt hij goed en voel je niets in het stuur.
Wel trilt het koppelingspedaal dan ook.
Kan iemand mij helpen. Alvast bedankt

Groeten, jos

josdm

Geplaatst door josdm (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 309? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

A110 (0), 17 jaar geleden

Onbalans in de koppeling of vliegwiel of versnellingsbak.

Aandrijfassen kunnen het niet zijn omdat je duidelijk schrijft dat hij ook trilt als je stilstaan en dan draaien die assen niet dus dat kan je zo ie zo al uitsluiten.

Jeroen

abxsport (0), 17 jaar geleden

Of de motorsteunen

josdm (0), 16 jaar geleden

Ik heb nog steeds last van hetzelfde probleem.
Aandrijfassen en motorsteunen zijn het niet want die zijn goed of vervangen.
wel heb ik soms ook bij het optrekken dat de koppeling erg hakerig aangrijpt en dan staat de HELE auto te denderen.
kan het soms iets met de koppeling te maken hebben? of zijn er nog meer opties mogelijk.

groeten,
jos

primera p11 (0), 16 jaar geleden

De drukgroep van de koppeling is niet goed meer of de plaat is verglaast.

josdm (0), 16 jaar geleden

geeft onbalans in de koppeling of vliegwiel trillingen over het hele toerengebied of zoals bij mij tussen de 1500 en 2000 toeren.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Meestal alleen bij het opkomen van de koppeling, daarna niet meer.
Als de koppeling helemaal los is niet meer.

josdm (0), 16 jaar geleden

onbalans in koppeling is opgelost!!
Nu zit ik alleen nog met de trilling in de motor en versnellingspook.
Dit doet hij vanaf +/-1800 toeren tot +/- 2500 toeren zowel rijdend als stilstaand. Bij stilstaan zowel met koppeling ingetrapt en niet ingetrapte koppeling. Is dit een bekend euvel van het RFS-blok van de 306GTI (6versnellingen). Blok zit nu dus in een 309.
Wat is inmiddels nagekeken.
Aandrijfassen nieuw.
Motorsteunen goed.
Koppeling goed.

Auto schakelt goed. Geen gekraak vanuit versnellingsbak.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.